معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور که به یزد سفر کرده است، به دعوت نماینده مردم اردکان، از روستاهای بخش عقدا و مرکزی این شهرستان بازدید و در دیدار با مسئولان و مردم روستا؛ از نزدیک مسائل و خواسته های آنان را مورد بررسی و رسیدگی قرار داد.

"سیدابوالفضل رضوی" گفت: دیدگاه دولت به روستاها بر مبنای حمایت با حفظ کرامت روستائیان است و سعی کرده ایم با رصد مشکلات و با توجه به امکانات موجود و بدون شعارزدگی، قدمی در جهت حل مشکلات برداریم.

 معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاونت اول رئیس جمهور اظهار داشت: مسائل و تنگناهای روستاها را بر طبق بررسی های میدانی و علمی به چند بخش تقسیم کرده ایم و برای هر کدام برنامه هایی تدوین شده تا مشکلات به حداقل برسد و در همین راستا نیز شوراي توسعه روستا و عشاير در قالب برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به روستاها  تخصیص یافته است و برای تامین ناوگان حمل و نقل روستایی نیز تسهیلات خوبی تا سقف 30 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد درنظر گرفته شده است.

"سیدابوالفضل رضوی" همچنین در بخشی از سخنانش، نماینده مردم اردکان را از نیروهای دلسوز و پرتلاش مجلس و یار و همراه دولت تدبیر و امید در پیشبرد امور برشمرد و اظهار امیدواری کرد موارد مطرح شده در این بازدیدها پیگیری و به سرانجام برسد.

نماینده مردم اردکان نیز با تاکید بر نقش محوری روستا در تولید و اهمیت جایگاه روستائیان در انقلاب اسلامی گفت: همین دیدگاه باعث شد تا با فرمان حضرت امام(ره)، جهاد سازندگی شکل بگیرد و انصافا اقدامات بسیار زیادی نیز انجام گرفت ولی چون کارها بر مبنای یک سیاستگزاری جامع و آمایش سرزمین نبود، از اثرگذاری آن کاسته شد.

"محمدرضا تابش" با بیان اینکه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم باید با یک روش هدفمند و منسجم، موانع پیش روی مدیریت روستایی را شناسایی و با همکاری و هم افزایی با سایر دستگاه ها، راهکاری برای آن بیاندیشند گفت: عدم رسیدگی به مشکلات روستائیان باعث مهاجرت و تبعات سوء اجتماعی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برخی از نیازهای روستاهای شهرستان اردکان از جمله تامین آب شرب و گاز، لایروبی قنوات،پوشش تلفن همراه، جاده دسترسی و غیره اشاره کرد و با توجه به قول مساعد دکتر رضوی، خواستار پیگیری فرمانداری و دستگاه های ذیربط تا حصول نتیجه شد.

در این بازدیدها که نماینده مردم اردکان، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاونت اول رئیس جمهور، مدیران کل آبفار و جهاد کشاورزی،بخشداران، دهیاران، اعضای شورای اسلامی شهرستان حضور داشتند از روستاهای هفتادر و زرجوع در بخش عقدا و روستای ترک آباد در بخش مرکزی بازدید انجام شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا