چراغ سبز شورای شهر اردکان برای قطع بیش از هزار اصله درخت در بلوار شهید بهشتی
نویسنده : یزدفردا | شناسه خبر : 174505 | تاریخ انتشار : 24 Tir 1401 - 01:22 | 6077 بازدید
خبرهای رسیده به یزد فردا حاکی از آن است حد فاصل میدان شفق و میدان آیت الله خاتمی اردکان قرار است توسط شورای شهر اردکان بدون مجوز کمیسیون ماده ۵ و شورای ترافیک استان استان، عملیات اجرایی حذف کُندروهای خیابان شهید بهشتی اردکان با تصویب شورای شهر اردکان آغاز شود.

تحقیقات  میدانی یزد فردا نشان می‌دهد با زدن بنر و حضور ماشین های آسفالت جمع کن اقدامات اولیه برای اجرای این طرح  آماده شده است.
جالب توجه اینکه شورای محترم شهر اردکان مدتی قبل به خاطر تصمیم استاندار یزد برای ایجاد پهنه صنعتی خرانق و به بهانه اینکه تصمیم استاندار با تصمیمات محیط زیستی منافات دارد، خود را محق به دخالت در شهری دیگر دانسته، تهدید به استعفا و جوسازی در اردکان نموده بودند .
مخالفین این طرح با توجه به آلودگی شدید هوای اردکان به واسطه ایجاد شهرک های صنعتی در طول ۲۰ سال گذشته  ونیاز مبرم شهر به وجود درختان در محدوده شهری که همه بر این اعتقادند که وجود درخت در پاکسازی هوای شهری موثر است ، قطع بیش از ۱۰۰۰ اصله درخت   در محدوده شهری را خیانتی بزرگ به شهر اردکان و مردم آن می دانند.
مخالفین این طرح طی  تماس با یزد فردا اظهار داشتند  ،عدم وجود کارشناسی دقیق در اجرای این طرح به بهانه  تعریض این خیابان که در طرح تفصیلی شهر با کندرو پیش بینی شده است را یکی از دلایل مخالفت خود عنوان کرده و همچنین عدم مجوز کمیسیون ماده ۵ شهرسازی استان در این رابطه را یکی دیگر از دلایل مخالفت خود با این طرح اعلام نموده اند.
متاسفانه مدتی قبل در شهر شاهدیه نیز اقدام به قطع درختان در یکی از خیابان‌های آن شهر با مخالفت مردمی و  ورود دادستان به موضوع  خود لزوم ورود دادستان قبل از انجام این طرح را ضروری می داند .
کته مهم در اجرای این طرح آن است که کمربندی میبد و اردکان سالهاست اجرا شده و نیازی به  تعریض بلوار شهید بهشتی و حذف باند کندرو کاملا غیر ضروری و هزینه های سرسام آوری که برای رشد این درختان از سوی شهرداری شده خود دلیل دیگری برای کار کارشناسی در این زمینه را دارد .
سوال مهم این است شورای شهری که برای شهر دیگر آنقدر حساسیت دارد که استعفا دهد ،چگونه به خود اجازه می‌دهد  که با دور زدن کارشناسان و صدور  دستور  اجرایی کردن زمینه اینگونه طرح‌هایی را فراهم کنند.              
آیا می توان گفت شورای شهر اردکان قانون مداری را از  مصوبات خود حذف کرده و خود را مر قانون می داند و  تشخیص های اعضای شورای شهر اردکان، را خود قانون می دانند و به آن  عمل می کنند .
شنیده‌های یزدفردا حاکی از آن است استدلال بعضی تصمیم گیران برای قطع این درختان آن است که درخت کاج را آمریکایی ها وارد ایران کرده اند و از بین بردن این گونه درخت دقیقا مبارزه با آمریکایی هاست و کاج هیچ خاصیتی نداشته و آن را برای از بین بردن سرمایه ما ایرانی ها به ایران وارد نموده اند.
آنچه که ضروری به نظر می رسد ورود دادستان و معاونت امور عمرانی استانداری در این زمینه است.
امیدواریم با حساسیت و ورود نهادهای مسئول  به موضوع حداقل برای یکبار هم شده وظایف و حیطه تصمیم گیریهای  محترمین شورای شهر ها و روستاها  بازخوانی شود، تا خدای ناکرده با اجرایی شدن دستوراتی که باعث لطمه به شهرها و حیف و میل اموال عمومی  می شود کمتر، روبرو شویم.

برچسب ها
ثبت دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.