معاون امور آمایش و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه كشور در بافق گفت: می توان با تکمیل و راه اندازی صنایع جوارمعدنی بافق گامی موثر در جلو گیری از خام فروشی مواد اولیه ، ایجاد اشتغال پایدار و اجرایی نمودن سیاست های اقتصاد مقاومتی در این شهرستان برداشت.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛عصر روز گذشته معاون امور آمایش و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه كشور به اتفاق اعضای کارگروه آمایش استان یزد و معاون فرماندار بافق ازمرکز تحقیقات ملی آبزیان آب شور، معدن چغارت وسایت گندله سازی این معدن ، مجتمع آهن و فولاد بافق و صنايع جوار معدني بازديد كرد.

"علیرضا رحمت نیا"در این بازدید بر ضرورت توسعه و تکمیل صنایع جوار معدنی در نقاط کویری تاکید کرد و گفت : این موضوع یکی از اولویت های اساسی در بحث سیاست های اقتصاد مقاومتی کشور می باشد و باید با فراهم آوردن زیرساخت لازم از خام فروشی مواد اولیه جلو گیری شود.

وي ظرفيتهاي شهرستان بافق را در مورد صنايع جوار معدنی مناسب دانست و افزود : خوشبختانه بافق از مزيتهاي خوبي براي توسعه صنايع فولادي و جوار معدني برخوردار است و هم اينكه ميتواند با برنامه ريزي بر روي آبهاي زيرزميني و لب شور بر توسعه پرورش آبزیان در این منطقه گام های موثری بردارد.

رحمت نیا در ادامه اضافه کرد: در شهرستان بافق در بحث پرورش ماهیان خاویاری و تیلاپیا اقدامات مناسبی صورت گرفته که میتوان با برطرف کردن موانع موجود در این بحث زمینه لازم برای حضور بخش خصوصی و گسترش سطح پرورش این گونه آبزیان در دل کویر فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه سالیانه 20 هزار تن فیله ماهی تیلاپیا از چین به کشور وارد می شود افزود: میتوان با برطرف کردن موانع زیست محیطی نیاز کشور به این محصول را در محروم ترین مناطق کشور برطرف کرد گامی در جهت ایجاد اشتغال پایدار در این زمینه برداشت.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا