به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق؛ نخستين جلسه بررسی مشکلات جامعه هدف بهزیستی با حضور سرپرست فرمانداري، شورای شهر و مسئولین مراکز و موسسات همسو با بهزیستی در محل فرمانداري بافق برگزار شد.

در ابتدا اين نشست محسن خوشگذران،رئيس بهزيستي بافق فعاليت هاي بهزيستي را در پنج حوزه پیشگیری،توانبخشی،اجتماعی،مشارکت ها و پشتیبانی بیان کرد و گفت: تعداد 44 مرکز فعال در حوزه های مذکور در حال ارائه خدمت هستند.

در ادامه مسئولین مراکز و موسسات با اشاره به مواردي چون: مکان و تجهیزات مناسب برای مراکز و موسسات، آموزش خانواده های معلولین و آسیب دیدگان، فرهنگ سازی جامعه در جهت باور کردن و بهره مندی از توانمندی های معلولین، خودکفا کردن توانخواه و مددجو به سبب اشتغال مناسب، هزینه های درمانی، استفاده از ظرفیت انجمن اولیاء و مربیان و فراگیر شدن آموزش به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی، معافیت مالیاتی و عوارض ارزش افزوده موسسات خیریه، جذب و هدایت خیرین به سمت تامین مناسب نیازهای گروه هدف بهزیستی، ساماندهی مهاجرین در معرض آسیب، اجرای صحیح قوانین مناسب سازی در اماکن و معابر عمومی، خواستارقرار گرفتن این مسائل در برنامه ریزی های قانونی و اجرایی شهرستان شدند.

در پايان سرپرست فرمانداری بافق با جمع بندی های لازم،به بیان راهکارهاي مناسب اشاره كرد و قول مساعد مبنی بر حل مشکلاتی که پشتوانه قانونی داشته باشد را داد.

محمد زاده رحماني افزود:رابط فرمانداری و بهزیستی برای رسیدگی دقیق تر به امور مربوط به بهزيستي معرفی و در خصوص مناسب سازی رمپ ورودي بانک رفاه و سایر اماکن و معابر به مسئولین ذیربط تذكراتي داده شده است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا