دکتر حسین ارجمند

حکایت جاده بافق از مثنوی هفتادمن کاغذ هم گذشته است . تعلل و دست دست کردن مسئولان در اتمام این جاده , آن قدر به درازا کشید تا این که سرانجام مردم تصمیم گرفتند خود دست به کار شوند تا از ریختن خون های بیشتر جلوگیری کنندو از جان عزیزان خود با چنگ و دندان محافظت کنند .
مردم به این نتیجه رسیدند که از دیگ عرضه و کفایت این مسئولان آبی برای آن ها گرم نخواهد شد و جز وعده های سرخرمن و یک مشت حرف ,چیز دیگری در این سالیان نصیب آن ها نشده است.
مردم به این نتیجه رسیدند که جان مردم در نظر این آقایان پشیزی ارزش ندارد و آن ها فقط به بقا و ماندن خود برروی صندلی های ریاست می اندیشند تا چند صباحی جیب های طمع خود را با خون این مردم پر کنندچون اگر واقعا مسئولان استان به فکر جان این مردم بودند تا الان باید آستین همت را بالا می زدند و کاررا به اتمام می رساندند نه این که ما همواره شاهد پرپر شدن جوانان و عزیرانمان باشیم و در سوگ آن ها بنشینیم .
چند سال است که این مردم داغدیده و رنج کشیده از وضعیت اسفناک این جاده می نالند و نجابت به خرج می دهند و صبر می کنند اما دریغ از یک جو غیرت و مردانگی که در این مسئولان پیدا شود.مسئولانی که این همه رنج و مصیبت را می بینند ولی هیچ وقت عزمی جزم برای حل این معضل برنداشتند .
جاده بافق سرانجام توسط مردم رنج کشیده و داغدیده بافق مسدود شد تا هشداری باشد برای مسئولانی که در برج عاج نشسته اند و ناله و ضجه داغداران و حادثه دیدگان به گوش آن ها نمی رسد.
مسئولانی که شب ها سر به بالین بی کفایتی و بی لیاقتی خود می گذارند در حالی که هفته ای نیست که خانواده ای در سوگ عزیز خود ننشیند و در غم از دست دادن آنها مویه نکند.
جاده ای که یک دهه در حال ساخت آن هستند و هرروز به بهانه ای واهی کار را تعطیل می کنند وبرای اتمام آن وعده های سرخرمن می دهند .
خوشبختانه مردم و مسئولان بافق و نماینده شهرستان در احقاق این حق دست در دست هم دادندو با هم یک دل و یک نفس شدند تا این کار را زودتر به سرانجام برسانند.
آقایانی که در استان نشسته اند و همواره با دید ارباب و رعیتی به زیر دستان خود می نگرند یا در انجام وظیفه خود کوتاهی می کنند ؛بدانند که این مردم خواب را بر شما حرام خواهند کرد و تا رسیدن به مقصود از پای نخواهند نشست.
مسئولان و نماینده شهرستان, مقصر اصلی ناتمام ماندن جاده را افرادی می دانند که در استان بر اریکه قدرت نشسته اند. آن هایی که سالیان سال است مردم بافق را به هیچ انگاشته اند اما غافلند که امروز مردم و مسئولان با هم متحدند و کوچکترین حرکت آن ها رارصد خواهند کرد.
مردم منتظر می مانند تاسکانداران استان از خانه های عنکبوتی خود بیرون بیایند و تصمیمی قاطعانه و صادقانه بگیرندو سعی نکنند که بر سر این مردم شیره بمالند وباز وعده سر خرمن بدهندکه مردم آگاه و بیدارند و در برابر بی کفایتی آن ها قاطعانه و مردانه خواهند ایستاد.
مسئولان بدانند که این ظلم ها پایدار نخواهد ماند و اگر در انجام این کار عامدانه و عالمانه کوتاهی کردند و می کنند آگاه باشند که خون هر بی گناهی که براین جاده ریخته شده روزی گریبان آن ها را خواهد گرفت ووعده الهی به ظالمان و ستمگران همواره این بوده است که« سَیعلمُ الَّذینَ ظلَمُوا بأیِّ منقلبٍ ینقلِبون»
دکتر حسین ارجمند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا