از محمد علي طالعي بافقي يكي از 9 نفر مفاخر برجسته کشور در نخستین دوره جایزه دکتر باستانی پاريزي تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ نخستین مراسم نکوداشت مشاهیر و مفاخر اسلامی و ایرانی استان کرما‌ن با طلیعه جایزه دکتر محمد ابراهیم باستانی پاریزی به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با حضور مفاخری همچون حجت الا‌سلام و المسلمین انصاری معاون حقوقی رئیس جمهوری ‌و سید محمود دعایی، مهندس رزم حسینی استاندار کرمان، دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمع کثیری از استادان حوزه‌های ‌فرهنگی و تاریخی در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد کرمان برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با اعلام این که آثار ارائه شده برای دریافت جایزه استاد باستانی ‌پاریزی در حوزه‌های تاریخ، ادبیات عامه و فرهنگ عامه و در دو بخش کتاب و پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی مورد بررسی قرار گرفته‌اند، یادآور شد: ۱۲۸ اثر نام‌نویسی و مورد بررسی اولیه قرار گرفت که از این میان ۹۱ اثر برای داوری انتخاب شدند و در نهایت ۲۰ اثر به مرحله پایانی و انتخاب برگزیدگان راه یافتند.

وي افزود: دربخش ادب و فرهنگ عامه از ۵۳ اثر مورد بررسی ۱۸ اثر به مرحله بعدی راه یافت که ۱۰ اثر حایز بیشترین تقدیر بود و از این تعداد 3 اثر شایسته تقدیر شناخته شد.

گفتني است، هیات داوران در بخش فرهنگ و ادب عامه ۳ اثر شایسته تقدیر را اعلام كردند كه اثر اول "اشعار شفاهی حوزه هلیل" تالیف منصور علیمرادی، اثر دوم "از شیر بنگشت تا جون آدمیزاد" اثر عباس ادیبی و اثر سوم مربوط به كتاب "فرهنگ عامه بافق" تاليف محمد علی طالعی بافقی است.

در پایان این مراسم از تمبر یادبود و فراخوان جایزه جهانی باستانی پاریزی رونمایی شده و دکتر آل طه به نمایندگی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان یک لوح یادبود به مهندس حمید باستانی اهدا نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا