مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري يزد در بازدید از روستاهای بخش مرکزی بافق گفت:بوم گردی یکی از کارهای خلاقانه ای است که در عرصه فعالیت های گردشگری و اقتصادی روستاها و حفظ اشتغال پایدار و همچنین حفظ سکونت در روستاها ایجاد شده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري يزد به همراه بخشدار مركزي از روستاهاي بخش مركزي شهرستان بافق بازدید کرد.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در حاشیه این بازدید گفت: تعداد ۵۴ مورد درخواست اقامتگاه بوم گردی از طرف متقاضیان ارسال شده است.

محمد یارمند اظهار کرد: خوشبختانه با نگاه مدبرانه در دولت تدبیر و امید در جهت شکوفایی و توسعه ی پایدار روستاها و ایجاد اشتغال و کارآفرینی در روستاها تسهیلاتی را در ارتباط با کارآفرینی و تولید در روستاها که بیشتر جنبه حفظ منابع اقتصادی در روستا را داشته باشد در نظر گرفته شده است.

وی با اعلام این موضوع که در عرصه فعالیت های گردشگری و بوم گردی روستایی بیش از ۵۴ مورد خانه و اقامتگاه بوم گردی در استان در حال ایجاد است بیان کرد: دولت مشوق اصلی این طرح بوده و آمادگی دارد تا علاقمندانی را که تمایل دارند در روستاها نسبت به ایجاد خانه های بوم گردی اقدام کنند حمایت کند.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری با اشاره به اینکه در روستاهای هدف گردشگری شهرستان بافق اقدامات خوبی در ارتباط با بوم گردی انجام شده است عنوان کرد: در حال حاضر در روستای باجگان یکی از روستاهای هدف گردشگری و روستای بسیار فعال و دارای پتانسیل های خوب گردشگری در این رابطه فعالیت های خوبی توسط مسئولین شهر بویژه بخشدار مرکزی صورت گرفته است.

وی هدف از راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی را ایجاد اشتغال و شناسایی پتانسیل روستایی دانست و گفت: در بحث های مختلف تسهیلات اشتغالزایی روستایی ارائه شدکه یکی از آن تسهیلات پرداخت شده است.

یارمند ادامه داد: تسهیلات دیگری تا سقف ۲ میلیارد تومان به اشخاص حقیقی که به منظور اشتغالزایی و کارآفرینی اعلام آمادگی کرده اند قابل پرداخت است و متقاضیان می توانند جهت انجام کارهای اولیه به بخشداری مراجعه نمایند.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری تصریح کرد: در استان بیش از ۱۷۸ مورد درخواست جهت دریافت تسهیلات اشتغالزایی وجود دارد که خوشبختانه ۳۵ مورد از این طرح ها مصوب و آماده دریافت تسهیلات و وام اشتغالزایی است.

وی افزود: تمامی فعالیت های اشتغالزایی روستایی اعم از تولیدی، صنعتی و کارهای که جنبه تولیدات روستایی را داشته باشد می تواند در این عرصه ورود پیدا کند.

یارمند همچنین به آیین بوم گردی در روستاها اشاره ای کرد و یادآور شد: بوم گردی یکی از کارهای خلاقانه ای است که در عرصه فعالیت های گردشگری و اقتصادی روستاها و حفظ اشتغال پایدار و همچنین حفظ سکونت در روستاها ایجاد شده است.

این مسئول اضافه کرد: میزان اشتغالزایی هر اقامتگاه بوم گردی بنا به ظرفیت خانه متفاوت می باشد و متوسط ایجاد اشتغال برای هر خانه بوم گردی در روستاها بصورت مستقیم ۶ شغل و بصورت غیر مستقیم ۳۲ شغل را در بر می گیرد.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا