دکتر عبدالحسین وهاب زاده بوم شناس، ایده پرداز و بنیان گذار مدرسه طبیعت در ایران در بازدید از مجموعه تفرجگاهی آبشار که به اتفاق شهردار بافق انجام شدگفت: هر نکته ای را که میخواستم برای این پارک پیشنهاد دهم خوشبختانه شهردار بافق، با تدبیر مدنظر قرار داده و عملیاتی نموده است.

استاد بوم شناسی با تاکید بر اینکه در فضای سبز باید از درختان میوه استفاده شود افزود: استفاده از گونه ها مثمر و کشت درختان گوناگون میوه، یکی از مناظر زیبایی است که در این پارک مشاهده می شود.

بنیان گذار مدرسه طبیعت در ایران با بیان اینکه ایجاد باغ پرندگان در این مجموعه، محلی مناسبی برای آمورش کودکان و دانش آموزان خواهد بود افزود: بدون بکارگیری هر گونه سازه و تخریب محیط زیست همچنین می توان از این مکان برای نگهداری حیوانات که دچار مشکلاتی از قبیل خطر انقراض، مصدومیت و … هستند استفاده کرد.

دکتر وهاب زاده گفتگو و دوست داشتن طبیعت را عشق و علاقه به عرصه های طبیعی و مناظر زیبای خدا دادی دانست و گفت: ضرورت دارد در فضاهای تفریحی و تفرجگاهی مصنوعات را کنار گذاشت و از مصالح و ملزومات طبیعی استفاده شود همانگونه که در ساخت این پارک اکثرا از سنگ و چوب و سایر لوازم طبیعی استفاده شده است.
وی با اشاره یه اینکه که در برخی از شهرها میلیاردها ریال خرج می شود ولی هرگز منظره ای زیبا و دیدنی در منظر دید عموم قرار نگرفته است افزود: این مجموعه تفریحی واقع در دل کویر، نمونه کاملی است که باید الگویی برای دیگرشهرهای کشور قرار گیرد.

این ایده پرداز طبیعت خاطر نشان کرد: با طبیعتی که آغوش برای بشریت گشوده نباید سر جنگ داشت بلکه باید نظیر آنچه در این مجموعه تفرجگاهی به چشم می خورد دوستدار و همراه طبعیت بود و شهروندان بافقی هم باید قدر چنین مجموعه پارکی کم نظیر را در شهر و دیار خود بدانند و از آن نگهداری کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا