جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: نمی‎توانیم به برجام به عنوان نقطه اتصال دو دشمن که دارای ارزش‎هایی متفاوت و متقابل هستند نگاه کنیم.

به گزارش یزد فردا ، چهارمین همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی صبح امروز با حضور سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در محل سازمان بسیج مستضعفین دقایقی پیش آغاز شد.

سردار سلامی در ابتدای سخنرانی خود ضمن تسلیت ایام رحلت رسول اعظم(ص)، شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) و همچنین تسلیت شهادت جمعی از زائران اربعین حسینی گفت: بسیج شجره طیبه ای است که رهبر کبیر انقلاب در سرزمین اعتقاد، باور و ایمان ملت بزرگ ایران بلکه جهان اسلام و جهان مستضعفین و رهبر عظیممان در ادامه این شجره طیبه را به زیبایی گسترش و در عرصه های مختلف جامعه توسعه دادند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: امروز ریشه های عظیم این درخت تناور در سرتاسر جهان ریشه گسترانده و مایه آرامش اطمینان قلب مسلمانان شده است، بسیج جمع مردان و زنان صالح و مومن است که با ایمان و عمل صالح حیات طیبه را برای بشریت به ارمغان می آورند.

سردار سلامی ادامه داد: بسیج پناهگاه محرومان، مستضعفان و یاور ستمدیدگان و عینیت یافته جهاد، شهادت، فداکاری، ایثار، جوانمردی، شرف و کرامت است.

وی با تاکید بر اینکه بسیج مروج گفتمان ولایت فقیه در جامعه ماست عنوان کرد: بسیج نه تنها در عرصه کلام که در عرصه اقدام و عمل نیز پیشگام و بیرق‌دار ترویج این گفتمان است و نهادی است که هرگز نفوذ دشمن بر آن امکان پذیر نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه برای من یک افتخار بزرگ است که در جمع طلایه داران اقتصاد مقاومتی حضور دارم و به این حضور افتخار می کنم تصریح کرد: بسیج به عنوان فرمول و راه حلی همه جانبه و عمیق برای حل هر بحرانی است که جوامع انسانی ممکن است به آن گرفتار شوند.

سردار سلامی گفت: روند کارها مطابق امیال و سلیقه دشمنان ما پیش نرفت، اینها همه به دلیل ظرفیت های انقلاب اسلامی بود که انقلاب اسلامی تمام این دشمنی ها را در هاضمه خود هضم کرد و موج انقلاب اسلامی را شکوفا کرد.

وی تصریح کرد: استفاده از عناصر اقتصادی می تواند الگوی دفاع همه جانبه بر علیه دشمنان نظام جمهوری اسلامی باشد؛ این دشمن در دشمنی و تقابل همه جانبه و وسیع خود با استفاده از تحریم ها و فشار اقتصادی تمام اهداف سیاسی خود را محقق می‎کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بیان داشت: ما اکنون متوجه شدیم بدون استقلال سیاسی نمی‎توان با این دشمن تقابل کرد و اقتصاد هم برای دشمن یک هویت سیاسی است و هرچه دشمن به ایجاد عرصه های اقتصادی و مالی در یک کشور و ملت نفوذ کند بیشتر امیال سیاسی خود را پیاده می سازد و وقتی این نفوذ شکل گرفت، فرهنگ و منش یک ملت هم دستخوش تغییراتی باب میل امریکا می شود. به عنوان مثال، رستوران مک دونالد در همه جای دنیا شعبه های خود را گسترش داده و با این حرکت امیال اجتماعی و فرهنگی جوامع دنیوی را تحت تاثیر قرار داده؛ تصاویر برهنه روی پوشاک ها در صنعت پوشاک و در خیابان ها و شهرها و معابر عمومی مردم، فرهنگ کشورها را از درون می پوساند و سرمایه گذاری خارجی درون کشور، الگوهای مصرف، الگوهای اجتماعی و دیگر عوامل اثرگذار در جامعه را با ابزار اقتصاد و نفوذ اقتصادی در آن کشور مسلط و مسلح می کند.

سردار سلامی در ادامه این گفته خود تاکید کرد: اقتصاد یک هویت فرهنگی و سیاسی است که نمی‎توان از طریق آن به دشمن تکیه کرد.

وی عنوان کرد: دشمنی که ما می شناسیم وقتی قدرت تاثیر اقتصادی پیدا می کند حتی علیه متحدان خود هم عمل می کند، در همین امسال سال 2016 آلمان به عنوان قوی ترین متحد امریکا، وقتی شرکت اپل را 13 میلیارد دلار جریمه کرد، امریکایی‎ها هم به تعبیر خود در تقابل با این حرکت آلمان، بانک بریچه را 14 میلیارد دلار جریمه کرند؛ به گونه ای که رهبران آلمان این حرکت امریکا را به مثابه جنگ مستقیم علیه آلمان گزارش دادند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه این مطلب گفت: نزدیک ترین شریک امریکا در منطقه یعنی عربستان سعودی که تابعیت سیاسی امریکا را پذیرفته و ابزار دست سیاست های اقتصادی و نفتی آمریکا علیه ایران و کشورهای عربی و کشورهای منطقه شده است، این متهم امریکا هم وقتی گزارش 11 سپتامبر منتشر شد، دولت امریکا و سیستم قضایی امریکا یک جنگ حقوقی تمام عیار را علیه عربستان شروع کردند.

سردار سلامی با بیان اینکه امریکا علیه چین هم فعالیت ها و واکنش های این چنینی را نشان داده است ادامه داد: امریکا که در گذشته از جغرافیا و ژئوپولوتیک به عنوان ابزارهای فشار سیاسی استفاده می‎کرد، اما امروزه تکیه گاه فشارهای سیاسی امریکا ابزار اقتصاد است، بنابراین جنگ‎های امریکا در منطقه با تغییر شکل خود به صورت جنگ های نیابتی و جنگ های اقتصادی درآمده است.

وی با تاکید بر اینکه هدف امریکا از رنج ملت ها شکستن آنها در مقابل سیاست های خود است بیان کرد: رهبری معظم انقلاب با دشمن شناسی که متکی بر عقلانیت و وحی الهی به میدان آمده و در عرصه نبرد با استکبار جهانی با یک تدبیر عمیق و با استفاده از ظرفیت های لازم کاخ آرزوهای امریکا را بر سر او ویران کرده است، ما امروز از دیوار بلند تحریم های دشمن عبور کرده ایم و این به برکت هدایت‎های ولی فقیه است، رهبری در ابتدای سال 95 در حرم رضوی گفتند دو راه بیشتر نداریم؛ یا باید قوی باشیم و با استکبار جهانی مبارزه کنیم یا باید درمقابل آن تسلیم شویم و راه سومی وجود ندارد. 

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: تنها راه برداشتن تحریم‎ها، تقویت بسته اقتصاد مقاومتی در کشور است؛ دیپلماسی وقتی کارآمد است که ما بنیه خود را قوی کنیم و راه‎های استراتژیک دشمن را که در مسیر شکست ما برگزیده است، مسدود کنیم.

سردار سلامی در ادامه تصریح کرد: ما در دفاع و بازدارندگی با تکیه بر نیروها و قوت داخلی موشک‎ها را از درون ذهن جوانان خود بیرون کشیدیم و توانستیم نیروی دفاعی خود را قوت بخشیم.

وی با اشاره به توافق نامه برجام عنوان کرد: آیا دشمن با توافق نامه ای به نام برجام، دشمنی نسبت به ما را به دوستی تبدیل می‎کند؟ آیا ما تغییر کرده‎ایم و یا دشمن؟ آیا ما از دین خود دست برداشته‎ایم یا اینکه او از خوی استکباری یا استیلاطلبی دست برداشته است؟ بنابراین ما نمی‎توانیم به برجام به عنوان نقطه اتصال دو دشمن که دارای ارزش‎هایی متفاوت و متقابل هستند نگاه کنیم؛ این بخشی از تقابل نظام سلطه با ماست، ما در این فضا باید ایستادگی کنیم و نگذاریم استکبار جهانی سرمایه‎های ما را با کالاهای خود معاوضه کند و فرصت‎های ما را از بین ببرد. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا