ستاد فرماندهی ارتش ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد گروه تروریستی – تکفیری داعش در حمله به عناصر گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه در شمال حلب، از راکت حاوی گازهای سمی شیمیایی استفاده کرده است.
به گزارش یزد فردا ، این اطلاعیه در پی انتشار تصاویر از کنترل های شیمیایی نیروهای امداد ترکیه در بیمارستان ترکیه در شهر مرزی کلیس، در تارنمای رسمی ستاد فرماندهی نیروهای مسلح این کشور منتشر شد. 
در اطلاعیه آمده است، براثر پرتاب راکت از سوی داعش به نیروهای ارتش آزاد سوریه در منطقه خلیلیه که مشغول عملیات آزادسازی الباب می باشند، 22 تن از این نیروها زخمی شده که به بیمارستان های ترکیه منتقل شده اند. 
اطلاعیه می افزاید، در چشم ها و بندن این مصدومین آثار سوختگی ناشی از گازهای شیمیایی مشاهده شده است.
روز گذشته رسانه های ترکیه از زخمی شدن شمار زیادی غیرنظامی در شمال حلب براثر حملات داعش در شمال حلب خبر داده بودند. 
مصدومین این حملات به بیمارستان های ترکیه در نواحی مرزی منتقل شده بودند ولی قبل از بستری کردن این مصدومین تیم های ویژه ترکیه این مصدومین را از نظر آثار حملات شیمیایی، بیولوژیک، رادیولوژیک و هسته ای کنترل کرده و سپس به بخش های اورژانس بیمارستان اجازه ورود داده بودند.
ارتش ترکیه با همراهی به اصطلاح ارتش آزاد سوریه مدتهاست در حومه الباب برای آزادسازی این شهر استراتژیک تجمع کرده است. 
نیروهای ترکیه دو بار در این منطقه مورد حمله قرار گرفته که منابع دولتی گفته اند یکی از این حملات از سوی داعش و دیگری از سوی جنگنده های ارتش سوریه صورت گرفته است.
در حمله داعش یک نظامی ترکیه کشته و چهار نظامی زخمی شدند و در حمله هوایی نیز چهار نظامی کشته و 9 نظامی این کشور زخمی شدند تا شمار تلفات نیروهای این کشور در عملیات موسوم به سپر فرات که از 24 اوت گذشته شروع شده است، به 18 نفر برسد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا