عضو حزب اعتماد ملی با اشاره به لغو سخنرانی در بوشهر، گفت: دلیل لغو این برنامه همزمانی با سالگرد شهادت امام رضا (ع) و پیشگیری از حوادث احتمالی اعلام شد.
محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به لغو سخنرانی دیروز خود در دانشگاه آزادبوشهر، گفت: سه تشکل دانشجویی مربوط به دانشگاه آزاد برای ۱۵ آذر به مناسبت روز دانشجو از من دعوت کردند و تشکل‌های اصلاح‌طلب استان هم در همان روز برنامه‌ای برای همایش مشترک تدارک دیده بودند. با توجه به علت همزمانی برنامه‌ها، مراسم تشکل‌های اصلاح طلب را جابجا کردند تا بتوانیم در روز چهارشنبه در یک نشست مشترک با دانشجویان گفت‌وگو کنیم.
او با بیان اینکه این توافق به من اعلام شد و یک روز سفرم را به تاخیر انداختم تا در روز چهارشنبه ۱۰ آذر بتوانم نشستی با دانشجویان در ساعت ۱۵ داشته باشم، گفت: متاسفانه حدود ساعت ۱۲ طی تماسی به بنده گفته شد اجازه برگزاری نشست داده نشده است.
 همزمانی سخنرانی با شهادت امام رضا دلیل لغو سخنرانی او با اشاره به دلیل لغو این نشست گفت: دلیل لغو این برنامه همزمانی با سالگرد شهادت امام رضا (ع) و پیشگیری از حوادث احتمالی مطرح شده است.
حق‌شناس با بیان اینکه اصراری به برگزاری این نشست در دانشگاه نداشتم، افزود: پیشنهاد دادم که می‌توانیم خارج از دانشگاه نشست داشته باشیم و برای من مهم نیست که حتما در دانشگاه باشم و در این راستا با خانه معلم هماهنگ شد، اما  دانشجویان ترجیح دادند پیگیری نداشته باشند.
این استاد دانشگاه بیان‌کرد: شب گذشته دبیران سه تشکل به فرودگاه آمدند و خواستار این بودند که این نشست برای دوشنبه ۱۵ آذرماه که مانعی برای برگزاری آن نیست، تشکیل شود اما با توجه به اینکه در تهران به دو دانشگاه دیگر در این روز قول داده‌ام، نپذیرفتم.
 حق شناس با بیان اینکه دانشگاه موتور محرک انتخابات است، تاکید کرد: انتظار می‌رود رویکردی که از سوی کمیته‌های تصمیم گیری در دانشگاه‌ها اعم از دانشگاه دولتی و آزاد اتخاذ می‌شود رویکرد انقباظی نباشد و انتظار داریم با توجه به علاقمندی دانشجویان چنین برخوردهایی صورت نگیرد.
دو نفر صاحب امضا نباید به خود اجازه دهند که با شور  دانشجویان برخورد کنند
این فعال اصلاح‌طلب در ادامه بیان کرد: وقتی دانشجویی حاضر است روز تعطیل خود را وقت گذاشته و برنامه‌ای تدارک ببیند، دو نفر صاحب امضا نباید به خود اجازه دهند که با احساسات دانشجویان و شور و علاقه آنها این چنین راحت برخورد کنند و برنامه را لغو کنند و این جای تاسف دارد.
حق‌شناس در ادامه با بیان اینکه در نشست‌های دانشجویی چه اتفاقی می‌خواهد بیافتد، که سخنرانی‌ها لغو می‌شود، گفت: اینکه می‌گویند همزمانی برنامه‌های دانشجویی با شهادت ائمه حواشی ایجاد می‌کند در حالی است که ما ۴۰ سال است فریاد می‌زنیم، سیاست ما عین دیانت ماست و این بهانه غیرقابل پذیرش است که تقارن سالگرد شهادت با یک برنامه سیاسی مناسب نیست.
او با بیان اینکه مشکل مبنایی در این حوزه وجود دارد، گفت: لازمه برطرف شدن مشکلات این چنینی، این است که وزارت علوم و روسای دانشگاه‌ها و بخشی از دولت که بحث توسعه سیاسی و انتخابات را دنبال می‌کنند؛ مسئولان دانشگاه‌ها را دعوت کرده و آنها را توجیه کنند که چنین نشست‌هایی نه تنها حاشیه‌ای ندارد بلکه می‌تواند در راستای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و مشارکت، احساس مسئولیت و بحث پاسخگویی و افزایش کیفیت انتخابات به حضور حداکثری مردم منجر شود و برای افزایش کیفیت انتخاب‌شوندگان اثر بخش باشد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا