وزیر ارتباطات از در نظر گرفتن بودجه ای معادل ۳۵۰ میلیارد تومان برای ارتباط رسانی به روستاهای کشور در سال ۱۳۹۶ خبر داد.

به گزارش یزد فردا ، دومین همایش ملی خدمات عمومی الزامی ICT در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته کشور صبح امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون مناطق روستایی ریاست جمهوری در وزارت ارتباطات برگزار شد.

محمود واعظی در این همایش اظهار کرد: برنامه‌های مهم دولت در کنار برجام، لغو تحریم‌ها و مواردی مانند پیروزی اخیر ایران در تثبیت جایگاه نفتی کشور در اوپک، ارائه خدمات روستایی طی ۳.۵ سال گذشته که توجه خاصی نسبت به آن صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های بودجه‌ای در خدمات رسانی به روستاها کمتر تاثیر برجای گذاشته است، گفت: اکنون شرایط به گونه‌ای است که تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به تلفن دسترسی دارند و تلاش بر آن است که در یک‌سال آینده دسترسی به اینترنت نیز در این روستاها صورت بگیرد.

واعظی با بیان اینکه بردن ارتباطات اینترنتی به روستاها موجب رونق کسب و کار در روستاها خواهد شد، اظهار کرد: زمانی با بردن اینترنت به روستاها مخالفت‌های متعددی وجود داشت و این‌گونه تعبیر می‌شد که با این اقدام روستاها دچار فساد خواهند شد. در حالی که تلاش ما ارائه خدمات در روستاهاست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا