یک سال قبل همین روزها، هنوز کسی باورش نمی‌شد بازیکن تستی برانکو تبدیل به جوان اول فوتبال ایران شود، بازیکنی که شاید متفاوت‌ترین ستاره تاریخ فوتبال ما باشد.

به گزارش یزد فردا ، محمد انصاری؛ او حالا تنها یاری از پرسپولیس است که آفر دست به نقد دارد. او را با قراردادی چشمگیر از لیگ چین می خواهند. بازیکنی که البته نقشی استراتژیک در تیم برانکو دارد و برانکو برایش این قدر زحمت کشیده است که امکان ندارد، بدون رضایتش تصمیم بگیرد. محمد انصاری که حالا وزنه سنگین خط دفاعی پرسپولیس است و خیلی خودش را به ترکیب تیم ملی نزدیک کرده. او اما تفاوت های ویژه ای خارج از زمین فوتبال با دیگر بازیکنان تیم های استقلال و پرسپولیس دارد.
این بازیکن کم حرف که در همه دو ساله گذشته، شاید تنها یک بار برای حضور در برنامه جشن رمضان به تلویزیون رفته و خیلی مصاحبه نداشته، بچه یکی از مذهبی ترین محله های تهران است. بچه محله فخرآباد، جایی بین خیابان ایران و خیابان زرین لعل که یکی از محله های مورد علاقه خانواده های مذهبی است.
محمد که به اصرار دوستانش، حالا دیگر اینستاگرام هم دارد، شاید تنها بازیکن پرسپولیس باشد که با فقط سه پست، 200 هزار فالوور دارد. 3 پستی که اما گذاشته، یکی سخنان حضرت علی، امام اول شیعیان است و دو پست دیگرش هم به شهدای حرم اختصاص داشته. 
پسری که هنوز هم با مترو به تمرین می رود و برمی گردد. کسی که در بین همه هم تیمی هایش و همه بازیکنان تیم های فوتبال لیگ برتر، خیلی اهل رسیدن به ظاهرش یا نمایش داشته هایش نیست و فخر فروشی نمی کند. او با این ویژگی ها، تمام حواسش به کارش و فوتبالش است. 
سال قبل وقتی برانکو او را در تست انتخاب کرد، خیلی ها متهمش کردند که مدیر برنامه هایش برای او پولی رد و بدل کرده و این بحث رسانه ای شد. اما این پسر که از خانواده ای معمولی است، در عمل نشان داد چرا انتخاب شده و حالا همه یک ستاره صدایش می کنند. کسی دیگر به او به چشم بازیکن تستی نگاه نمی کند. اعتقاداتش را جلوی دوربین ها جار نمی زند . الکی شعار نمی دهد و فقط سعی می کند خودش باشد. شاید منزوی باشد. شاید هم تیمی هایش برای این که خیلی در خودش است، سر به سرش بگذارند و شاید خیلی در جمع ها و مهمانی ها و دورهمی های شان برای نوع خاص زندگی اش، نباشد اما فوتبالش را خوب بازی می کند و برای فوتبالش، جانش را هم می دهد. او تقریبا از همان محله هایی آمده که روزگاری علی انصاریان با سنت شکنی از آنجا خودش را بالا کشید اما تفاوت ویژگی های شخصیتی این دو بچه محل، تقریبا از زمین تا آسمان است. محمد می تواند یک الگو برای آنهایی باشد که مدام می خواهند نمونه ای از جوان استاندارد، به اهالی فوتبال نشان دهند.
شاید وقتی اسم محمد انصاری می آید، پرویز مظلومی بیش از همه افسوس بخورد . او که می توانست محمد انصاری را در تیمش داشته باشد و رابطه خوب این بازیکن با سید مهدی علوی، مشاور وقت باشگاه استقلال می توانست محمد را که در تیم لیگ یکی سپاسی شیراز بازی می کرد را استقلالی کند، حتی از سوی مظلومی تست هم نشد و بعد از چند هفته آنها تازه فهمیدند چه بختی را از دست دادند!

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا