به گزارش یزد فردا ، سرپرست باشگاه پرسپولیس می‌گوید درباره هزینه‌های اردوبی دوبی هیچ دروغی نگفته است. او همچنین گفت که به شدت نگران سرنوشت پرونده شکایت مانوئل ژوزه از این باشگاه است.
علی‌اکبر طاهری درباره پرداخت ۱۹۸ هزار درهم در دوبی به محمد ترکاشوند گفت: امروز در یکی از رسانه‌ها اسنادی منتشر شد که طی آن، من نامه‌ای به یک شرکت در امارات ارسال کرده‌ام و در آن نامه از مدیران آن شرکت خواسته‌ام که ۱۹۸ هزار درهم به علی‌اکبر طاهری پرداخت کنند. این اسناد نشان دهنده صحت و سقم حرف‌های ماست. روز گذشته هم من اعلام کردم که ما از سوی این شرکت مبلغی را دریافت کردیم تا از طریق آن بخشی از هزینه‌های اردو و همین طور پرداخت پاداش به بازیکنان را تامین کنیم اما پس از اینکه از طریق دوستان‌مان در دوبی هزینه اقامت پرسپولیس در باشگاه ایرانیان تامین شد، دیگر نیازی نبود که ما پول اقامت بدهیم و پس از پرداخت بخشی از پول به بازیکنان بابت پاداش، مابقی پول را به کشور بازگرداندیم. تمام اسناد و مدارک موجود است و مطمئنا سازمان‌های نظارتی هم نسبت به این موضوع نظارت می‌کنند. ما دروغی به کسی نگفتیم.
او در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا قبل از برگزاری اردو، هزینه‌های برگزاری اردو از طریق دوستان‌تان در دوبی تامین نشده بود گفت: قبل از اینکه اردو را برگزار کنیم قرار نبود کسی هزینه را اردو را بدهد اما پس از اینکه به دوبی رفتیم دوستان ما در آنجا بخشی از هزینه‌ها را پرداخت کردند و به همین خاطر پولی که آقای ترکاشوند دریافت کرده بودند را پس از پرداخت پاداش‌ها به تهران برگرداندیم.
وی افزود: متاسفانه برخی دوستان ناراحت هستند که تیم در صدر جدول قرار دارد و به همین خاطر به دنبال ایجاد حاشیه هستند و این گونه مسائل را مطرح می‌کنند. ما که مشکلی نداشتیم. حتی اگر دوستان ما هزینه اقامت ما در باشگاه ایرانیان را نمی‌دادند خودمان به راحتی پرداخت می‌کردیم. اتفاقا خوشحال هستیم که این اسناد منتشر شد زیرا با انتشار آن، تمام حرف‌های ما به اثبات رسید.
او در ادامه درباره اینکه چرا این پول را از طریق صرافی به حساب ترکاشوند در دوبی واریز نکرده هم گفت: این کار منع قانونی ندارد و ما ملزم نبودیم که حتما از طریق صرافی پول را به حساب آقای ترکاشوند واریز کنیم تا هزینه صرافی هم پرداخت کنیم. من از طریق دوستانم در این شرکت این کار را انجام دادیم تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود. فکر نمی‌کنم در این موضوع مشکلی وجود داشته باشد.
طاهری در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به این سوال که اگر پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا با یکی از تیم‌های عربستانی هم‌گروه شود آیا باز هم بازی‌ها در کشور ثالث برگزار می‌شود؟ گفت: جلسه‌ای در این رابطه در فدراسیون فوتبال برگزار شد و گزینه‌های مختلفی برای انتخاب کشور ثالث مطرح شده است اما تا این لحظه درباره انتخاب کشور ثالث به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.
وی همچنین درباره اینکه چرا ایران مقابل خواسته عربستانی‌ها مقاومت نمی‌کند گفت: اینکه ما در کشور ثالث بازی کنیم مربوط به تصمیم عربستانی‌ها نمی‌شود بلکه تصمیمی است که AFC اتخاذ کرده و ما باید آن را اجرا کنیم. قاعدتا فدراسیون فوتبال تا به امروز تلاش‌های زیادی انجام داده تا بازی‌ها در کشور ثالث انجام نشود.
طاهری در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره تقویت پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا گفت: تا به امروز صحبت‌های زیادی در این خصوص با برانکو انجام داده‌ایم. موارد مختلف را بررسی کردیم و مطمئنا تیم‌مان را برای حضور موفق در لیگ قهرمانان آسیا تقویت می‌کنیم. باید ببینیم خواسته‌های برانکو چه چیزی است و بر اساس نظر سرمربی تیم اقدام کنیم. هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم که چه بازیکنی به جمع ما اضافه شود.
سرپرست باشگاه پرسپولیس با اشاره به جریمه ۵۰ هزار فرانکی پرسپولیس به خاطر جذب خلعتبری از عجمان گفت: این موضوع مربوط به مدیریت سابق پرسپولیس می‌شود. در آن زمان باشگاه پرسپولیس تخلفی در زمینه انتقال یک بازیکن از امارات به ایران مرتکب شد و فیفا به خاطر همین تخلف فیفا باشگاه را ۵۰ هزار فرانک جریمه کرده است و این موضوع ارتباطی به باشگاه عجمان ندارد بلکه ما باید پول را به فیفا بدهیم. شاید هم فدراسیون جریمه شده باشد که من از آن بی‌اطلاع هستم.
او در پایان درباره آخرین وضعیت پرونده مانوئل ژوزه اظهار کرد: واقعا نگرانی شدیدی درباره این پرونده دارم. فیفا رای خود را در این مورد صادر کرده و ما هم طبق قانون اعتراض کردیم و داوری تعیین کردیم تا به این اعتراض رسیدگی کند. منتظر هستیم تا در آینده نزدیک رای نهایی صادر شود تا ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا