با تعرفه‌هایی که پیش‌بینی شده ممکن است برخی پزشکان خصوصی تا دو میلیارد تومان در ماه هم درآمد داشته باشند و این بسته به تخصص، محل و موقعیت آنها دارد.

به گزارش پایگاه خبری یزد فردا به نقل از جام نیوز،  مسعود پزشکیان با تاکید بر این که «معتقدم نمی‌توان مملکت را با بی‌عدالتی اداره کرد»، درباره سقف درآمد پزشکان گفت: با تعرفه‌هایی که پیش‌بینی شده ممکن است برخی پزشکان خصوصی تا دو میلیارد تومان در ماه هم درآمد داشته باشند و این بسته به تخصص، محل و موقعیت آنها دارد.


نایب رییس مجلس شورای اسلامی که در مراسم افتتاح دفتر سایت انصاف نیوز به پرسش‌های اعضا پاسخ می‌داد، در ادامه‌ی پاسخ به پرسشی درباره‌ی حقوق‌های نجومی و نابرابری در حقوق‌ها، با بیان این که «مگر بیکاری و حقوق نجومی در این دولت اتفاق افتاد؟ این روند از پیش از این دولت به وجود آمده بود»، گفت: در حالیکه بیشتر جوان‌ها در کشور ما بیکار هستند و بازنشستگان بین یک میلیون تا یک میلیون و دویست هزار تومان حقوق می‌گیرند یا سرداران بازنشسته جنگ 1 میلیون و 500 هزار تا 1 میلیون و 800 هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند چنین پرداخت‌هایی منصفانه نیست.



پزشکیان همچنین درباره‌ی رفتار تشکیلاتی و جمعی نمایندگان در مجلس گفت: مشکل ما در مجلس این است که به حزب یا تشکیلاتی پاسخگو نیستیم البته فراکسیون امید تا حدی این خلاء را پر کرده اما به هر حال در این زمینه نارسایی‌هایی وجود دارد. اگر جمعی از نمایندگان باشند که ایده‌ای داشته باشند می‌توانند کارها را به پیش ببرند و با سوال کردن، تحقیق و تفحص و استیضاح اقداماتی انجام دهند.



وی درباره‌ی ضعف در سیستم قانونگذاری نیز گفت: یکی از مسائلی که اشکال اصلی ما به شمار می‌رود فراموش شدن قانون‌های نوشته شده‌ای است که اجرا نشده؛ در واقع مشکل ما در مجلس و دولت نبود ساختار اطلاعاتی و داده‌هاست که بر اساس آن تصمیم بگیریم در حالیکه اگر سیستم اطلاعاتی متصل به هم داشتیم بسیاری از مشکلات پیش نمی‌آمد.



نایب رییس مجلس ادامه داد: مثلا موضوع FATF به این معناست که از زمانی که پول تولید می‌شود تا زمان مصرف آن چرخش پول رصد می‌شود اما عده‌ای ترسیدند که اگر FATF بیاید نمی‌توانند کاری کنند و در صورتی که مبدا و مقصد پول مشخص باشد امکان رانت‌خواری نیست.



پزشکیان در پاسخ به سوالی درباره‌ی عملکرد صداوسیما، با تاکید بر لزوم برخورد منصفانه‌ی رسانه‌ی ملی، گفت: صداوسیما زیر نظر مقام معظم رهبری است و مجلس صرفا ناظری در صداوسیما دارد و در مورد بودجه آن می‌تواند اظهارنظر کند. انتظار از رسانه ملی این است که حق را بگوید و انصاف را رعایت کند. حالا بررسی کنید که چقدر در جامعه به صداوسیما اعتماد وجود دارد. اگر آنها واقعیت را بگویند آن وقت صداوسیمایی خواهد بود که صدای حق از آن شنیده می‌شود.



نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: همین صداوسیما بود که لیست انگلیسی در انتخابات مجلس را مطرح کرد، آیا آنها چنین حقی دارند؟ مگر می‌شود کسانی که از سوی شورای نگهبان تایید شده‌اند را به عنوان لیست انگلیسی نامید. در چنین شرایطی زمین و زمان هم می‌فهمد که می‌گویند به چه کسانی رای ندهید البته مردم هم جواب آنها را دادند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا