یزدفردا"اعضای فراکسیون اعتدال، برای جلوس بر کرسی‌های بهارستان دوشادوش عارف ایستادند و با او عکس یادگاری گرفتند اما پس از خانه ملت آرا خود را به سبد لاریجانی ریختند؛ این افراد از همان زمان تصاحب صندلی‌های مجلس خوارج وار عمل کردند.

 روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد امروز پنج‌شنبه ۹۵/۴/۳۱ در گزارشی با عنوان «گردش به راست خطرناک؛ چرا راهنمای چپ روحانی خاموش است؟» نوشت: فراکسیون اعتدال ساختاری است که روز گذشته بنا به گفته منابع آگاه با حمایت برخی دولتی های عضو حزب اعتدال و توسعه، ایجاد شد.

این فراکسیون متشکل است از کسانی که پیش از انتخابات هفتم اسفند ماه مشق اصولگرایی می نوشتند اما به ناگاه در آستانه ورود به مجلس دیکته اصلاح طلبی نگارش کردند و برای جلوس بر کرسی های بهارستان دوشادوش محمدرضا عارف ایستادند و با او عکس یادگاری گرفتند اما پس از خانه ملت آرا خود را به سبد علی لاریجانی ریختند.

این افراد از همان زمان تصاحب صندلی های مجلس خوارج وار عمل کردند و این روزها هم فرصت طلب تر از هر زمان دیگری از فراکسیونی که حضور خود در مجلس را مرهون آن هستند، تبری جسته و فراکسیون مستقلی با مدد برخی دولتی ها برای خود برای خود تشکیل داده اند.

این روزنامه در بخش دیگری از گزارش خود آورد: انتصابات صورت گرفته در دولت و تشکیل فراکسیون سوم (فراکسیون اعتدال) در مجلس می توانند نقش پوست خربزه ای را ایفا کنند که سال 96 در زیر پای حسن روحانی قرار گیرد و موجب فروافتادن روحانی از صندلی ریاست جمهوری شود، چرا که اقدامات تازه روحانی ممکن است موجبات دلخوری اصلاح طلبان را فراهم آورد

کوچکتر شدن قطر دایره فراکسیون امید موجب کاهش توان اصلاح طلبان در مجلس خواهد شد، آن هم اصلاح طلبانی که زمانی رای خود را به رئیس دولت تدبیر و امید دادند اما این روزها شاهد آن هستند که همین دولت در حال حمایت از اصولگرایان دیروز و معتدلان امروز است.

روحانی با انتصاب انصاری به معاونت حقوقی و فرستادن حسینعلی امیری به مجلس به عنوان معاون پارلمانی، مقام اصلاح طلبان کابینه را تنزل داد.

 

* قدرناشناسی خطرناک

ورود دولتی ها به مجلس و دخالت آن ها که منجر به تنزل جایگاه فراکسیون امید خواهد شد و همینطور انتصابات اصولگرایانه دربدنه دولت ممکن است موجبات ناراحتی اصلاح‌طلبان را ایجاد کند و همین امر برای حسن روحانی ایجاد خطر نماید.

روحانی برای انتخابات به پشتیبانی اصلاح طلبان نیازمند خواهد بود اما این روزها در لاین راست سپهر سیاسی ایران می راند، غافل از اینکه همین حرکت به سمت راست باب میل اصولگرایانی که خواهان فرستادن روحانی به گوشه رینگ هستند، به پایان می رسد..بهار

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا