یزدفردا"اتاق کوچک و باریک، محل زندگی اوست؛ بدون پنجره، بدون تهویه. یک تخت فلزی دو طبقه گوشه اتاق است. هم‌اتاقی‌اش هنوز نیامده. فروشنده است. زودتر از 11 برنمی‌گردد. ساعت 11 و نیم، دیگر کسی را راه نمی‌دهند. این از مقررات پانسیون است.

 روزنامه «ایران» در ادامه نوشت: پانسیون در یکی از خیابان‌های بلند جردن است؛ کنار خانه‌های شیک و گرانقیمت محله‌ای که برای خودش حسابی اسم و رسم دارد. مهناز بابت همین اتاق بی‌پنجره، ماهی 500 هزار تومان پرداخت می‌کند. اتاقِ بهتر هم هست. با پنجره. قیمتش گران‌تر است؛ ماهی 650 هزار تومان. اتاق‌های دونفره تقریباً همه‌شان همین اندازه هستند. اتاق‌های چهار نفره بزرگترند. قیمتشان هم بین 600 تا 700 هزار تومان. مهناز از شهرستان آمده. فوق‌لیسانس دارد و در دفتر مرکزی کارخانه‌ای کار می‌کند. محل کارش در همین خیابان است. پیاده سرکار می‌رود و پیاده هم برمی‌گردد.

 

برای عبور از در بزرگ قهوه‌ای، باید از پشت آیفون تصویری به سؤالات مسئول پانسیون جواب داد. دخترها می‌توانند میهمان داشته باشند، اما اگر قرار است شب بماند باید کرایه‌اش را پرداخت کند. البته اتاق‌ها جایی برای حضور میهمان ندارند. فوقش بشود کنار تخت نشست و گپی با دخترها زد.

 

بعد از عبور از در ورودی، حیاط نسبتاً بزرگ نمایان می‌شود. یک باغچه به اندازه طول حیاط سمت چپ قرار دارد که علف‌های بلندش نشان می‌دهد مدت‌هاست دست باغبانی به هرس گیاهان آن نپرداخته است. سمت راست چند اتومبیل پارک شده‌اند. دخترها گوشه و کنار حیاط مشغول صحبت با تلفن همراه هستند. می‌گویند تلفن همراه توی ساختمان آنتن نمی‌دهد.

 

ابتدای ورودی ساختمان، دفتر مسئول پانسیون است. خودش دانشجوی دکتر است. یک دفتر بزرگ روی میز مقابلش باز است: «اینجا همه یا دانشجو هستند یا کارمند. کارمندها محل کارشان معمولاً همین اطراف است. اینجا پر است از شرکت و اداره. برای همین هم تعداد پانسیون‌ها در این خیابان زیاد است. مالک این پانسیون، دوتا پانسیون دیگر هم در همین خیابان دارد. اینجا مقررات خودمان را داریم. بچه‌ها باید ساعت ورودشان را رعایت کنند. بعضی مواقع استثنا اشکال ندارد اگر دیرتر از ساعت مقرر بیایند. مثلاً وقت‌هایی که رفته‌اند شهرستان و دیر به تهران رسیده‌اند. اما در کل باید رعایت کنند تا نظم پانسیون رعایت شود. اینجا امکانات اولیه برای زندگی فراهم شده. شرایطش برای زندگی بد نیست، اما همان خوابگاه است. بیشتر کسانی هم که اینجا پانسیون هستند، فقط برای خواب از آن استفاده می‌کنند.»

 

این‌ها را مسئول پانسیون می‌گوید که خودش هم اینجا پانسیون شده است و شیفتی کار می‌کند. برای دیدن اتاق‌ها باید راهروی بلند ورودی را گرفت و از ردیف ماشین‌های لباسشویی گذشت تا به نخستین اتاق‌ها رسید. دو در سمت راست و سه تا سمت چپ. جلوی هرکدام هم یک جاکفشی بلند پر از کفش قرار دارد. تعداد کفش‌ها با نفرات اتاق‌ها نمی‌خواند. معما وقتی حل می‌شود که درِ یکی از اتاق‌ها باز شود. آن‌وقت می‌بینید که یک ورودی کوچک، شما را به دو یا سه در دیگر راهنمایی می‌کند. به نظر می‌رسد هر اتاق را به دو یا سه اتاق کوچک تقسیم کرده‌اند. در هر اتاق دو نفر زندگی می‌کنند.

 

یک ضرب و جمع معمولی، اجاره همان اتاق‌های طبقه همکف را مشخص می‌کند. البته این، کمترین اجاره و بهای اتاق‌های بی‌پنجره است. اتاق‌های طبقه اول هم پنجره ندارند. بعد از عبور از نیم طبقه اول، باز هم دو در ظاهر می‌شود و طبق همان قاعده، پشت هرکدامشان سه در دیگر. آدم گیج می‌شود. اتاق مهناز طبقه اول است. نمور و تاریک. آنقدر باریک است که کنار تخت دو طبقه که به دیوار چسبیده، یک صندلی فایبرگلاس جمع و جور را به زور جا داده‌اند. دخترها وسایلشان را توی چمدان و زیر تخت گذاشته‌اند: «اینجا نمی‌شود خیلی وسیله آورد. یعنی جایی ندارد. چند دست لباس و لوازم ضروری.»

 

دو قفسه فلزی پایین تخت، نقش کمد را دارد که داخل آن چند قوطی حبوبات و برنج و ادویه گذاشته‌اند. به علاوه چند تکه ظرف. مختصر و مفید: «آدم روی اینجا حساب خاصی باز نمی‌کند. خیلی‌ها موقتی می‌آیند. حتی برای یکی دو ماه. بعضی‌ها هم خیلی وقت است اینجا هستند. بیشتر از شهرستان آمده‌اند. تهرانی هم بین‌شان هست. مسلماً آدم راحت‌تر است جایی را برای خودش اجاره کند اما پول پیش می‌خواهد و تازه محل‌اش هم خوب نیست. اینجا شرایط بعضی اتاق‌ها خوب نیست. آدم یک ساعت نمی‌تواند در محیط بسته‌شان دوام بیاورد. ترجیح می‌دهی آنقدر دیر بیایی که فوری بخوابی. یخچال و گاز و ماشین لباسشویی هم مشترک است. نظافت ساختمان و تعمیرات را خودشان انجام می‌دهند. البته در حد معمول. کلاً تمام امکانات اینجا در حد ابتدایی است اما کرایه بالاست. اگر هم برای پرداختش دیر کنی، فوری عذرت را می‌خواهند. من خودم خوابگاه دانشجویی بوده‌ام. شرایط اش بعضی اوقات از پانسیون‌ها بهتر بود. البته آن وقت‌ها سن و سال‌مان هم کم بود و راحت‌تر با شرایط و همدیگر کنار می‌آمدیم. اینجا بچه‌ها یا ارشد و دکترا می‌خوانند یا کار می‌کنند. به هرحال برایشان بد نیست شرایط پانسیون. بالاخره هرکاری سختی‌های خودش را دارد. امنیت اینجا خوب است. آدم همین امنیت را به هرچیزی ترجیح می‌دهد. محله‌اش هم خوب است دیگر. بعضی‌ها هستند که حتی می‌توانند جایی اجاره کنند، اما می‌گویند ترجیح می‌دهیم جردن زندگی کنیم.»

 

هم‌اتاقی مهناز، به محض ورود، فضای اتاق را پر از خنده می‌کند. چند ساعت مرخصی گرفته تا به جشن تولد خواهرزاده‌اش برود. دو تا خواهر و یک برادرش در تهران زندگی می‌کنند. می‌گوید: «خیلی اصرار می‌کنند که بروم پیششان اما خودم راحت نیستم.»

 

فضای داخل پانسیون باوجود جمعیت زیاد آن، آرام است. مناسب برای درس خواندن. اینجا دخترها تلویزیون و رادیو ندارند. حوصله‌شان که سر می‌رود، می‌زنند بیرون. دختر جوان همان‌طور که مشغول آماده شدن است، می‌گوید: «باید زودتر بروم. حوصله مزاحم‌ها را ندارم. خیلی وقت‌ها، آدم‌های بیکار دور و بر پانسیون پرسه می‌زنند. البته دم در دوربین دارد. کسی جرأت نمی‌کند خیلی نزدیک پانسیون شود. اینکه می‌گویم کلی است. خیلی‌ها فکر می‌کنند دختری که تنها زندگی می‌کند، خیلی راحت به هر درخواستی جواب می‌دهد. خدا نکند یک نیمچه آرایشی هم کرده باشی. گاهی آدم جرأت نمی‌کند شب از در بیرون بیاید. موادفروش هم توی این کوچه پس کوچه‌ها زیاد است. آدم خیال می‌کند این حرف‌ها مال بالای شهر نیست، اما کافی است یک ساعت بیرون همین در کشیک بکشید و خودتان ببینید. همین ته خیابان، یک بن‌بست هست که خودم بارها دیده‌ام آنجا شیشه می‌کشند. هم دختر و هم پسر.»


داعش در پی‌ نفوذ به اقامتگاه‌ها
 

سختی‌های زندگی موقت در پانسیون یا همان اقامتگاه، یک روی سکه است و قانون بهره‌برداری از این اماکن، یک روی دیگر. اقامتگاه‌ها به طور مستقیم زیر نظر اتحادیه میهمانپذیران اداره می‌شوند تا از هرگونه تخلفات احتمالی آنها جلوگیری به عمل آید.

 

شاهرخ محمدزاده، رئیس اتحادیه مسافرپذیران استان تهران در گفت‌و‌گو با «ایران» می‌گوید: «مشکلات و کاستی‌ها در هر کاری وجود دارد. پانسیون‌ها زیر نظر اتحادیه فعالیت می‌کنند و بازرسان ما هر شش ماه یک بار برای سرکشی به این اماکن مراجعه می‌کنند. در این مراجعات مشخص شده که پانسیون‌ها به لحاظ امنیتی مشکلی ندارند چرا که تدابیر لازم از جمله نصب دوربین مداربسته در آنها رعایت می‌شود. همچنین از تمام کسانی که در این اقامتگاه‌ها زندگی می‌کنند، اصل شناسنامه و کارت ملی گرفته می‌شود و مشخصات افراد ساکن، به مراجع امنیتی ذی صلاح اعلام می‌شود. گواهی اشتغال به تحصیل و کار هم گرفته می‌شود و در مورد خانم‌های متأهل باید رضایت کتبی همسرشان هم باشد. اگر هم کاستی‌هایی در امکانات اقامتی وجود دارد تذکر داده می‌شود تا در جهت رفع آن برآیند.»

 

محمدزاده، توجه را به نکته‌ای مهم در این باره جلب می‌کند: «بیشترین مشکل ما در بحث اقامتگاه‌ها، فعالیت آن دسته از پانسیون‌هاست که بدون مجوز به فعالیت مشغول هستند و براحتی هم در روزنامه های کثیرالانتشار آگهی می‌دهند و کسی روی این مسأله نظارت نمی‌کند. ما بارها و بارها در این رابطه تذکر داده‌ایم. هر روز تعداد زیادی از این آگهی‌ها چاپ می‌شوند و مردم هم به واسطه اعتمادی که به نشریه مورد نظر دارند، فریب این تبلیغات را می‌خورند. این در حالی است که طبق تبصره 3 ماده 17 قانون نظام صنفی، انتشار هرگونه آگهی تبلیغاتی به هر طریق توسط واحد فاقد پروانه معتبر، ممنوع است و متخلف، به پرداخت جریمه از یک میلیون تا 250 میلیون ریال محکوم می‌شود. این واحدهای اقامتی متخلف و بدون پروانه معمولاً با قیمت‌های پایین به چاپ آگهی اقدام می‌کنند و همین قیمت پایین هم برای متقاضیان وسوسه‌کننده است. در ازای این قیمت، امکانات مناسب در اختیار افراد قرار نمی‌گیرد و امنیت آنها هم تأمین نمی‌شود. این واحدها به دلیل اینکه پروانه ندارند، حتی مدارک هویتی هم از افراد نمی‌خواهند و به همین خاطر هیچ اطلاعاتی از افراد در هیچ کجا ثبت نمی‌شود.

 

ما به هر مورد غیرمجازی که برخورد می‌کنیم، آن را فوراً به مراجع ذی صلاح اطلاع می‌دهیم تا در جهت جلوگیری از فعالیت‌شان اقدام شود. امسال خوشبختانه همکاری خوبی در این باره صورت گرفته و چند اقامتگاه غیرمجاز هم پلمب شده‌اند اما گاه دیده می‌شود که این اقامتگاه‌ها به صورت زنجیره‌ای فعالیت می‌کنند و در صورت پلمب یک شعبه، در منطقه‌ای دیگر به فعالیت مشغول می‌شوند که این هم معضل بزرگی برای شناسایی آنهاست.»

 

محمدزاده، آمادگی اتحادیه مسافرپذیران استان تهران را برای استاندارد‌سازی پانسیون‌های مجاز و جلوگیری از فعالیت پانسیون‌های غیرمجاز اعلام می‌کند و می‌گوید: «از آنجایی که اقامت در پانسیون‌های غیرمجاز می‌تواند آسیب‌ها و خطرات زیادی را برای جوانان خصوصاً خانم‌ها به همراه داشته باشد، از مردم می‌خواهیم قبل از اقدام برای اقامت، حتماً از طریق اتحادیه از مجاز بودن فعالیت اقامتگاه مطمئن شوند و اجازه ندهند سودجویان، قانون را دور بزنند و امنیت مردم را به مخاطره اندازند.»

 

دخترهای پانسیون، چه آنها که دانشجو هستند و چه کارمندها، درآمد زیادی ندارند. مهناز یک میلیون و 200 هزار تومان حقوق می‌گیرد چون سابقه کارش زیاد نیست. 500 هزار تومانش را هم اجاره اتاق می‌دهد: «با خرج خورد و خوراک و هزینه کلاس زبان، چیزی برایم نمی‌ماند. گاهی حتی کرایه اتوبوس ندارم که شهرستان پیش خانواده‌ام بروم، اما ناراضی هم نیستم. زندگی همین است. شهرستان، کار نیست خصوصاً برای خانم‌ها.» و بعد لبخند می‌زند: «البته اینجا پیش بچه‌ها به آدم بد نمی‌گذرد». مهناز هم جردن را دوست دارد.

جهت اطلاع 

در لیست زیر تعدادی از مهمانسراهای های تهران را همراه با آدرس و شماره تماس که در سایتهای اینترنتی تبلیغشان موجود است اشاره می کنیم "

مدارک: مدارک برای اقامت در مهمانسرا، آقایان مجرد کارت ملی  آقا و خانم متاهل کارت ملی و شناسنامه  خانم مجرد کارت ملی و نامه اماکن  خانم متاهل کارت ملی یا شناسنامه

هزینه: برای اطلاع از قیمت اتاق یا تخت و پرسش محدوده دقیق مهمانسراها با شماره تلفنشان تماس بگیرید، پیش شماره تهران 021 می باشد.

مهمانسرای لوکس زیتون

مدیریت

 

آدرس

تهران ، بزرگراه نیایش غرب به شرق، نرسیده به خروجی کردستان، شهرک فجر

تلفن

 

سایت

 

 

اسفند
آدرس : تهران ، منطقه 6 – خ. فرودسی جنوبی – خ. سرهنگ سخایی – کوچه بهنیا – کوچه بخت – پلاک 3

اسلام پناه
آدرس : تهران ، منطقه 6 – خ. کارگر جنوبی – نرسیده به میدان راه آهن – سه راه پرسپولیس – پلاک 1529
مسئول :   

کشاورز
آدرس : تهران ، منطقه6- م. ولی عصر – بلوار کشاورز – نرسیده به خیابان فلسطین – پلاک 26
 

نصراسلام
آدرس : تهران ، منطقه 11- خ. هلال احمر – خ. انبار نفت – پلاک 382
 

صبا 
 
آدرس: تهران – منطقه ۱۱ – شوش – پلاک ۱۴۴۱
۱۳۳۹۷۱۷۵۹۵ :پلاکک

آشوری
آدرس : تهران- منطقه11- م. قزوین – خ. قزوین – بعد از دخانیات – پلاک 732
 

جهان
آدرس : تهران- منطقه 11- خ. کارگر جنوبی – نرسیده به راه آهن – سه راه کارگران – پلاک 2110
 

اطلس 
 
آدرس: تهران – منطقه ۱۱ – شوش – ک. ۱۲ متری پرویز – پلاک ۱۰
۱۱۹۶۸۱۵۱۱۷ :پلاکک

تمدن 
 
آدرس: تهران – منطقه ۱۱ – هلال احمر – پلاک ۳۹۱
۱۳۳۷۹۵۶۱۱۵ :پلاکک

جهان 
 
آدرس: تهران – منطقه ۱۱ – م. راه آهن – نرسیده به سه راه کارگر – پلاک ۱۳
۱۳۳۹۸۱۳۳۳۳ :پلاکک

عاشوری 
 
آدرس: تهران – منطقه ۱۱ – قزوین – بعد از دخانیات – پلاک ۶۰۸
۱۳۳۷۶۳۴۶۹۳ :پلاکک

فردوسی 
 
آدرس: تهران – منطقه ۱۱ – قزوین – نرسیده چهارراه ملک – پلاک ۲۷۱
۱۳۳۴۹۷۴۷۴۹ :پلاکک

مهران 
نام مدیر: مهران کریمی
تلفن: ۵۵۳۸۹۸۴۱, ۵۵۳۸۲۲۲۹
آدرس: تهران – منطقه ۱۱ – ولی عصر – بین خیابان مولوی و مختاری – پلاک ۱۳۵
۱۱۹۶۷۳۵۷۱۴ :پلاکک

مقدسی 
 
آدرس: تهران – منطقه ۱۱ – م. راه آهن – خ. شوش – پلاک ۷۴۱
۱۳۳۹۷۱۶۸۵۵ :پلاکک

جمشید

آدرس : تهران ، منطقه 11-  خ. ولی عصر – م. راه آهن – ک. شهیدرکاب گردان – پلاک 2
 

مهتاب 
 
آدرس: تهران – منطقه ۱۱ – قزوین – نرسیده به میدان قزوین – پلاک ۲۴۴
۱۳۳۵۶۶۳۴۷۵ :پلاکک

شیک
آدرس : تهران ،منطقه 12-  م. راه آهن – خ. ولی عصر – پلاک 102
 

شیراز
آدرس : تهران ، منطقه 12- م. امام خمینی – ابتدای خیابان فردوسی – پلاک 94
 

شهسوار
آدرس : تهران ، منطقه 12- خ. سرچشمه – ابتدای خیابان پامنار – پلاک 6
 

شهریار
آدرس : تهران ،منطقه 12-  م. رازی – خ. رباط کریم – پلاک 121
 

شفق
شانی : تهران ، منطقه 12- خ. قزوین – پل امامزاده معصوم – روبروی پمپ بنزین
 

شجاعی فرد
آدرس : تهران ، منطقه 12- خ. سعدی جنوبی جدید – بلوک 7 شرقی
 

سیادت
آدرس : تهران ، منطقه 12- خ. امیرکبیر – ابتدای خیابان ملت – پلاک 132
 

یاس 
 
آدرس: تهران – منطقه ۱۲ – لاله زار نو – پلاک ۴۹۸
۱۱۴۵۸۴۸۳۱۵ :پلاکک

اروندرود
آدرس : تهران ، منطقه 12- خ. ناصرخسرو – ک. خدابنده لو – پلاک 59
 

اتو خراسان 
 
آدرس: تهران – منطقه ۱۲ – ری – نبش کوچه کاشانی – پلاک ۴۸
۱۱۶۷۹۳۸۵۴۸ :پلاکک

بحر خزر 
 
آدرس: تهران – منطقه ۱۲ – امیرکبیر – جنب شرکت گوشت – ک. اوحدی – پلاک ۱۲
۱۱۴۱۶۳۶۳۱۵ :پلاکک

میثاق 
تلفن: ۳۳۹۲۸۱۶۴
آدرس: تهران – منطقه ۱۲ – ۱۵ خرداد – روبروی بازار آهنگران – ک. معطر
۱۱۱۷۹ :پلاکک

همت
آدرس : تهران – منطقه ۱۲- م. امام خمینی – ابتدای خیابان ناصرخسرو – ک. مسعودخان – پلاک 521
 

همایون 
 
آدرس: تهران – منطقه ۱۲ – م. امام خمینی – خ. باب همایون – روبروی کوچه قنات – پلاک ۴۴
۱۱۱۴۸۳۷۹۱۷ :پلاکک

خانواده 
تلفن: ۳۳۹۵۴۳۴۱, ۳۳۹۹۵۶۴۰
آدرس: تهران – منطقه ۱۲ – سعدی جنوبی – بلوک ۲ شرقی – ط. ۳
۱۱۱۵۶ :پلاکک

ملی نو
آدرس : تهران ،  منطقه 12 -خ. امام خمینی – بعد از ترمینال فیاض بخش – ک. حسین سلطانی – ک. مهمانپزیرملی نو – پلاک 6
 

مولوی 
 
آدرس: تهران – منطقه ۱۲ – مصطفی خمینی – بین چهارراه مولوی و میدان قیام – پلاک ۲۶۵
۱۱۶۶۸۱۹۴۱۱ :پلاکک

مهران
آدرس : تهران ، منطقه 12- خ. ولی عصر – بین خیابان مولوی و مختاری – پلاک 173
 ۵۳۸۲۲۲۹

مشهد 
 
آدرس: تهران – منطقه ۱۲ – امیرکبیر – بین خیابان سعدی و پامنار – روبروی مسجد سراج – پلاک ۴۱۶
۱۱۱۵۸ :پلاکک

کیان 
 
آدرس: تهران – منطقه ۱۲ – ۱۵ خرداد – بازار بزرگ – روبروی بازار آهنگران – ک. معطر
۱۱۱۷۹۳۳۴۱۳ :پلاکک

محمدی 
 
آدرس: تهران – منطقه ۱۲ – مولوی – نرسیده به میدان قیام – پلاک ۱۶۲
۱۱۶۷۷۵۴۳۵۱ :پلاکک

مرمر نو 
 
آدرس: تهران – منطقه ۱۲ – امیرکبیر – خ. امین دربار – ک. نصیرزاده – پلاک ۱۳
۱۱۱۵۸۱۷۳۶۱ :پلاکک

مرکزی 
 
آدرس: تهران – منطقه ۱۲ – سعدی جنوبی – بلوک ۲ شرقی
۱۱۱۵۶۴۷۱۶۳ :پلاکک

چهلستون
آدرس : تهران ، منطقه 12- خ. امیرکبیر – ک. کتانه – پلاک 179
مسئول : محمود حاجی حسینلو
تلفن : ۳۳۱۱۲۲۴۸

چهل ستون ایران
آدرس : تهران ،منطقه 12-  خ. سعدی شمالی – پاساژ فرشته – پلاک 459/11
 

اسلامی
آدرس : تهران ، منطقه 12-  م. راه آهن – خ. شوش غربی – پلاک 1387
مسئول : حسن خازنی
تلفن : ۵۵۶۴۵۰۸۴

نادر
آدرس : تهران ،منطقه 12-  خ. ناصرخسرو – انتهای کوچه پرتو – پلاک 237
 

موسوی
آدرس : تهران ، منطقه 12- خ. ناصرخسرو – ک. خراسانی ها – پلاک 41
 

مهر
آدرس : تهران ، منطقه 12- خ. امیرکبیر – ک. سراج – نبش کوچه مسجد
 

کارون

آدرس : تهران ، منطقه 12- خ. ناصرخسرو – ک. نقیب السادات – پلاک 4
 

مرمرنو
آدرس : تهران ، منطقه 12- خ. امیرکبیر – ک. امین دربار – پلاک 49
 

مرکزی ایران (سانترال)

آدرس : تهران ،منطقه 12-  خ. لاله زار نو – پلاک 324
 

فردوس

آدرس : تهران ،منطقه 12-  م. قزوین – ابتدای خیابان قزوین – پلاک 271
 

کیان
آدرس : تهران ،  منطقه 12- خ. 15خرداد – روبروی بازار آهنگرها – پلاک 5
مسئول : احمد پاکدل
تلفن : ۳۳۱۱۹۹۶۹

سعید
شانی : تهران ، منطقه 12- خ. امیرکبیر – بین خیابان سعدی و پامنار – ک. امین دربار – پلاک 22
 

تمدن
آدرس : تهران ، منطقه 12-  خ. هلال احمر – پلاک 391
 

بوعلی
آدرس : تهران ،منطقه 12- م. راه آهن – ضلع جنوبی پارک امیریه – پاساژ دریانی – پلاک 2
 

بهارستان
آدرس : تهران ، منطقه 12- خ. امیرکبیر – نبش خیابان سعدی جدید
 

بحرخزر
شانی : تهران ، منطقه 12-  خ. امیرکبیر – جنب شرکت گوشت – ک. اوحدی – پلاک 12
تلفن : ۳۳۱۱۳۸۶۰

ایران فرد
شانی : تهران ، منطقه 12- خ. امیرکبیر – ک. منصورالحکماء – پلاک 141
 

الجواد
آدرس : تهران ، منطقه 12-  خ. هلال احمر – خ. مرادی – روبروی حوزه 15 انتظامی – پلاک 290
 

اصفهان
آدرس : تهران ، منطقه 12- چهارراه سیروس – خ. 15خرداد – پلاک 414
 

جلالی تبریز
 
آدرس: تهران – منطقه ۱۴ – خاوران – نبش خیابان عارف – پلاک ۴۰۳ و ۴۰۷
۱۷۷۱۷۳۳۹۴۴ :پلاکک

لوکس
آدرس : تهران- منطقه 20-  شهر ری – ابتدای جاده قم – پلاک 47
 

حسینی، عبدالفاضل

آدرس : تهران-منطقه 20- شهر ری – خ. حرم – جنب مسجد خاتم النبیین – پلاک 136
 

نمایان
آدرس : تهران -منطقه 20- شهر ری – خ. حرم – نبش کوچه پاچنار – پلاک 174
 

110
آدرس : تهران ،منطقه20- شهر ری – خ. حرم – روبروی کاروانسرای دوقلو
 

شهر ری
آدرس : تهران-منطقه 20- شهر ری – خ. حرم – پشت بازار – پلاک 128
 

مرکزی

آدرس : تهران-منطقه 20- شهر ری – خ. حرم – ک. ادیب کاشانی – پلاک 154
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا