از فرزندان آیت‌ا..‌هاشمی بعید نبود و نیست که مشی بزرگواری و گذشت خود را به رخ آنانی بکشند که هر لحظه درانتظار تخریب دیگران هستند.

فرزندان رئیس محمع تشخیص مصلحت نظام حتی اگر در زندان و در مرحله گذراندن محکومیت خود باشند، تمایلی ندارند دیگران و حتی آنان که برای هجمه به خانواده او از تلاشی فروگذار نیستند، محکوم شوند و شاید همانند پدر برای آنانی که آرامش جامعه را نمی‌خواهند دعای حضور در مسیر خیرخواهی می‌کنند. 

به گزارش پایگاه خبری یزد فردا به نقل از نامه نیوز،مهدی‌هاشمی شکایت خود از حمید رسایی نماینده سابق مجلس و از چهره‌های شناخته شده مخالف دولت یازدهم و خانواده آیت‌ا...‌هاشمی را پس گرفت.  دیروز وکیل مدافع مهدی‌هاشمی رفسنجانی درباره جلسه دادگاه حمید رسایی توضیح داد.سید محمود علیزاده‌طباطبایی وکیل مدافع مهدی‌هاشمی با اشاره به گذشت موکلش از شکایت علیه حمید رسایی نماینده سابق مجلس اظهار کرد: روز سه‌شنبه جلسه رسیدگی به شکایت مهدی‌هاشمی از حمید رسایی در دادگاه ویژه روحانیت بود که موکل با توصیه رئیس دادگاه و اعضای هیات منصفه، از شکایت خود گذشت کرد. این وکیل دادگستری اضافه کرد: پرونده شکایت مهدی‌هاشمی از رسایی به اتهام، توهین، افترا و نشراکاذیب تشکیل شده بود. علیزاده طباطبایی با اشاره به حضور موکلش در جلسه دادگاه افزود: آقای‌هاشمی از زندان مرخصی گرفته و هر چند اطلاع دقیق ندارم اما فکر می‌کنم مرخصی وی تا آخر هفته ادامه داشته باشد. به گفته وی، مهدی‌هاشمی از مرخصی عادی خود که طبق قانون در هر ماه یک روز برای همه زندانیان است، استفاده کرده است. 
 
اتهام‌زنی رسایی ادامه دارد 
 
پس از گذشت مهدی‌هاشمی از شکایت خود بود که حمید رسایی در کانال تلگرامی خود نوشت:«دادگاه شکایت مهدی‌هاشمی از حمید رسایی شروع نشده، پایان یافت! دیروز (سه شنبه) برای شرکت در دومین جلسه دادگاه شکایت مهدی‌هاشمی رفسنجانی همراه با کلی اسناد و مدارک به دادگاه ویژه روحانیت رفتم. جلسه اول چند ماه قبل برگزار شده بود که به درخواست وکیل خانوادگی مهدی‌هاشمی (علیزاده طباطبایی) از آنجا که مهدی اصرار داشت شخصا در این دادگاه حاضر شود، جلسه دادگاه به ۳۰ آذر موکول شده بود. قبل از شروع دادگاه، پوشه‌های اسنادی را که دستم بود به مهدی‌هاشمی و وکیلش نشان دادم و گفتم هر چه در ۹ دی نوشته شده مستند بوده و شما هم بر همین اساس بعدا محاکمه و در حبس شدی. آقایان هم بنده را حواله به تقوا و ترس از خدا دادند. یاد این بیت عبید زاکانی افتادم: «مژدگاني که گربه تائب شد.» دادگاه آغاز شد و قاضی قصد داشت توصیه به تقوا و سازش کند که مهدی‌هاشمی گفت:«نیازی نیست. من همین که توانستم به بهانه این دادگاه، سه روز مرخصی بگیرم، برایم کافی است. از شکایتم صرف نظر کردم و برگه رضایتش را امضا کرد.» هر چند از نظر قاضی با رضایت شاکی پرونده بسته شده بود، اما بنده هم گفتم: «هر آنچه در شماره ۷۱ هفته‌نامه ۹ دی در سال ۹۱ درباره تخلفات مالی، سیاسی و امنیتی مهدی‌هاشمی نوشته شده بود، مستند است و اسناد آن الان قابل ارائه به قاضی و اعضای هیات منصفه است. مهدی‌هاشمی بعدها به خاطر همین اتهامات، محاکمه و مجازات شده است.»علاوه بر این تاکید کردم: «اگر به جای هفته‌نامه ۹دی که به‌رغم مشکلات بسیار منتشر می‌شود، روزنامه‌ای داشتم، به جای اینکه در آن روزنامه برای سران فتنه جشن تولد بگیرم (مثل روزنامه اطلاعات) هر روز در آن به ماهیت کودتاگران سال ۸۸ می‌پرداختم و از ظلمی که فتنه گران در حق این نظام کردند، می‌نوشتم.» جلسه دادگاه در کمتر از ده دقیقه تمام شد و مهدی‌هاشمی برای گذراندن شب یلدا رفت...» 
 
پرونده چه بود؟ 
 
روزسه شنبه پرونده‌ای با گذشت مهدی‌هاشمی بسته شد که در سال ۹۱ با عناوین اتهامی توهین، افترا و نشر اکاذیب از سوی نشریه تحت مدیریت حمید رسایی در دادگاه ویژه روحانیت تشکیل شده بود. در طول گذشت این چهار سال از شکایت فرزند آیت ا...‌هاشمی از رسایی، یک بار در سال ۹۳ که رسایی همچنان نماینده مجلس بود موضوع پرونده از دادگاه به هیات نظارت مجلس ارجاع شده بود اما به نظر می‌رسد به دلیل اینکه موضوع پرونده خارج از وظیفه نمایندگی بوده مجددا در دادگاه بررسی شد. حمید رسایی پس از چند دور حضور در مجلس، برای حضور در انتخابات اسفند ماه ۹۴ در نهادهای نظارتی انتخابات یعنی هیات اجرایی و هیات نظارت و شورای نگهبان ردصلاحیت شد و هیچ گاه دلیل آن به اطلاع افکار عمومی نرسید. ۱۵ شهریور ماه بود که کانال تلگرامی هفته‌نامه ۹دی، با تیتر «به جریان افتادن شکایت سال۹۱ مهدی‌هاشمی از ۹دی در سال ۹۵!»، و تیتر «اقدام قابل تامل دادگاه ویژه روحانیت!»، رسیدگی به این پرونده را زیر سوال برد. شکایت مهدی‌هاشمی به گفته این هفته‌نامه، درباره دو متنی است که چهار سال پیش در شماره ۷۱ هفته‌نامه ۹ دی با عنوان «هاشمی بازگشت به کدام گذشته را وعده می‌دهد» و «هاشمی پازل دشمن را تکمیل می‌کند؟» منتشر شده بود. دو سال پیش در سال ۹۳ «سیدمحمود علیزاده طباطبایی» وکیل مدافع مهدی‌هاشمی به تسنیم گفته بود: شکایت مهدی‌هاشمی از حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از سوی دادسرای ویژه روحانیت به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس ارجاع شد.اگر هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، تشخیص دهند که اظهارات آقای رسایی خارج از وظایف نمایندگی وی بوده است، موضوع در دستور رسیدگی دادسرا و دادگاه روحانیت قرار خواهد گرفت. 
 
کینه غیراعتدالیون ادامه دارد 
 
نکته قابل تامل آنجاست که سایت‌های همسوی رسایی هم مانند او رفتار کردند و روز گذشته به‌جای تشریح دلایل شکایت فرزند ایت ا...‌هاشمی از رسایی به انتشار حکم محکومیت مهدی هشمی پرداختند و نوشتند:‌«مهدی‌هاشمی از سوی دادگاه انقلاب به اتهام اختلاس و جعل (جعلی که در دل اختلاس است) به ۱۰ سال حبس و رد مال به‌مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان و جزای نقدی معادل ۲برابر مبلغ رد مال به‌ میزان یک‌ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و به اتهام ارتشا به ۱۰ سال حبس، رد مال به‌ مبلغ ۵ میلیون و ۲۰۰هزار دلار و جزای نقدی معادل همین میزان، محکوم شده است. این متهم همچنین به‌دلیل ارتشا، به انفصال دائم از خدمات دولتی و ۵۰ ضربه شلاق و به‌دلیل مسائل امنیتی نیز مطابق ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی به ۵ سال حبس محکوم شده است. وی طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲، از مجموع ۲۵ سال مجازات حبسی که برایش صادر شده، ۱۰ سال را می‌گذراند.» 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا