وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با وزیر فرهنگ الجزایر گفت: کار فرهنگی؛ ریل گذاری برای تحکیم روابط و کمک به توسعه همکاری‌های سیاسی و اقتصادی ملت هاست.
«سیدرضا صالحی امیری» دوشنبه شب در دیدار با «عزالدین میهوبی» وزیر فرهنگ الجزایر افزود: الجزایر در حوزه کشورهای عربی از اولویت های اصلی ایران برای گسترش روابط دو جانبه است.
وی آمادگی ایران را برای هرگونه همکاری با الجزایر اعلام کرد و گفت: ما در زمینه تولید آثار سینمایی مشترک، برگزاری دوره های آموزشی برای سینماگران و برپایی نمایشگاه ها و رویدادهای مختلف هنری اعم از موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی و گردشگری آماده همکاری هستیم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان ادامه داد: در زمینه تبادل، مرمت و حفاظت از نسخه‌های خطی و اسناد نیز برای انجام کارهای مشترک با الجزایر آمادگی داریم.
وی تصریح کرد: ایران در حوزه روابط فرهنگی نیز آماده همکاری در رویدادهای مرتبط با کتاب، ادبیات و .... است.
 
صالحی امیری با اشاره به اینکه گفت وگوی فرهنگی نخبگان و فرهیختگان 2 کشور می تواند در نزدیکی ملت های ایران و الجزایر موثر باشد، گفت: نسل گذشته در ایران و الجزایر با ارزش‌های انقلاب 2 کشور آشنا بودند و باید برای آشنایی نسل جوان این دو کشور، اقدامات مشترکی را در دستور کار قرار دهیم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان افزود: پیشنهاد می کنم همایشی بین المللی برای هم اندیشی درخصوص مواجهه فکری با تروریسم با همکاری ایران و الجزایر و با حضور اندیشمندان جهان اسلام برگزار شود.
 
وی اضافه کرد: باید در حوزه فعالیت‌های قرآنی با عنایت به قاریان برجسته ای که دو کشور دارند، همکاری داشته باشیم زیرا رهبر معظم انقلاب اسلامی، 10 میلیون حافظ قرآن را برای ما هدف گذاری کرده اند. 
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنان خود از الجزایری ها برای حضور فعال در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دعوت کرد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه به دعوت وزیران فرهنگ الجزایر و تونس عازم این کشورها شد تا تفاهمنامه همکاری‌های فرهنگی و هنری در حوزه های مختلف از جمله حوزه سینمایی را امضا کند. 
 
بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در این سفرها با برخی مقامات 2 کشور با هدف گسترش همکاری های فرهنگی، دیدار و گفت وگو خواهد کرد. 
 
شرکت در نمایشگاه بین المللی کتاب٬ آیین گشایش هفته فیلم ایران در تونس، دیدار با مقامات فرهنگی از جمله برنامه های سفر صالحی امیری به تونس خواهد بود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا