یزدفردا "در شهر تهران هم آقای روحانی در انتخابات 29 اردیبهشت 70 درصد آرای و آقای رئیسی 26 درصد آرا را کسب کرد. در شهرستان شمیرانات آقای حسن روحانی 77.78 و آقای سید ابراهیم رییسی 19.5 درصد آرا، در شهرستان فیروزکوه آقای حسن روحانی 63.73 و آقای سید ابراهیم رییسی 31.31 درصد آرا و در شهرستان ورامین آقای سید ابراهیم رئیسی 50.69 و آقای حسن روحانی 44.45 درصد آرا را کسب کردند.
یزدفردا "در شهر تهران هم آقای روحانی در انتخابات 29 اردیبهشت 70 درصد آرای و آقای رئیسی 26 درصد آرا را کسب کرد.
در شهرستان شمیرانات آقای حسن روحانی 77.78 و آقای سید ابراهیم رییسی 19.5 درصد آرا،
در شهرستان فیروزکوه آقای حسن روحانی 63.73 و آقای سید ابراهیم رییسی 31.31 درصد آرا
و در شهرستان ورامین آقای سید ابراهیم رئیسی 50.69 و آقای حسن روحانی 44.45 درصد آرا را کسب کردند.
 
استاندار تهران: انتخابات در استان قانونمند، با نشاط و با حضور حداکثری مردم برگزار شد
1396/3/9 سه شنبهاستاندار تهران گفت: انتخابات 29 اردیبهشت در استان تهران قانونمند و براساس مر قانون در فضایی شاداب، پر نشاط و با حضور حداکثری مردم برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور به نقل از ایرنا؛ سید حسین هاشمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس برنامه و تدابیر اندیشیده شده انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در استان تهران بسیار شاداب و با حضور حماسی مردم منطبق با منویات رهبر معظم انقلاب برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه تمام مقدمات برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت در استان و شهر تهران در نهایت همکاری و تعامل هیات های اجرایی و نظارت شورای نگهبان برگزار شد اظهار کرد: تعامل و همکاری هیات اجرایی و هیات نظارت در این دوره از انتخابات کم نظیر و مثال زدنی بود؛ به نحوی که در روند برگزاری انتخابات هیچ مشکلی در سطح استان تهران و شهر وجود نداشت.
هاشمی تصریح کرد: همین تعامل و همکاری مطلوب موجب شد ما شاهد برگزاری انتخاباتی با شکوه و قانونمند و بدون مشکل در سطح تهران و استان تهران باشیم.

وی گفت: به عنوان مثال در همین رابطه با تفاهم هیات نظارت شورای نگهبان روند کار انتخاب معتمدین و مقدمات برگزاری انتخابات به خوبی انجام و یک هیات اجرایی برای انتخابات شوراها و ریاست جمهوری با تشریح و تفکیک وظایف انتخاب و کار خود را انجام داد.
استاندار تهران افزود: برای انتخابات 29 اردیبهشت 96 تعداد صندوق های اخذ رای در شهر تهران نسبت به انتخابات گذشته افزایش یافت.
وی خاطرنشان کرد: تعداد صندوق های اخذ رای در انتخابات 29 اردیبهشت نسبت به انتخابات ریاست جمهوری سال 92، 170 صندوق و نسبت به انتخابات اسفند 94، حدود 50 صندوق افزایش داشت.
هاشمی بیان کرد: به عنوان مثال در انتخابات مجلس شورای اسلامی سال 94 در حسینیه ارشاد سه صندوق اخذ رای داشتیم که این تعداد در انتخابات 29 اردیبهشت به هفت صندوق افزایش یافت.
وی با اشاره به اینکه مشارکت مردم استان تهران در انتخابات 29 اردیبهشت مثال زدنی و بیش از حد انتظار بود افزود: مشارکت مردم تهران در این دوره از انتخابات نسبت به انتخابات قبلی 900 هزار نفر و در کل استان تهران یک میلیون 300 هزار نفر افزایش یافت.
هاشمی تاکید کرد: از قبل پیش بینی شده بود در صورتی که 70 درصد تعرفه ها در هر شعبه ای مصرف شود تعرفه لازم به شعبه انتقال داده شود که با اجرای این تدبیر با توجه به موازین قانونی آن در هیچ یک از شعب و صندوق های اخذ رای استان تهران مشکل کمبود تعرفه نداشتیم.
استاندار تهران تصریح کرد: مردم استان تهران در برگزاری انتخابات 29 اسفند سنگ تمام گذاشتند و با حضور پرشور و فوق العاده خود در پای صندوق های رای یک حماسه بزرگ و ماندگار را ثبت کردند که این حضور با شکوه از ابعاد مختلف قابل بررسی است.
وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 اقای حسن روحانی 47 درصد مجموع آرای ماخوذه استان تهران را کسب کرد و این رقم در انتخابات 29 اردیبهشت به 66.57 درصد آرا رسید که این نشان دهنده افزایش 19.58 درصد آرا کسب شده است.
هاشمی اظهار کرد: در شهر تهران هم آقای روحانی در انتخابات 29 اردیبهشت 70 درصد آرای و آقای رئیسی 26 درصد آرا را کسب کرد.
وی در ادامه به ذکر جزئیات آرا در برخی از شهرهای استان پرداخت و یادآور شد: در شهرستان شمیرانات آقای حسن روحانی 77.78 و آقای سید ابراهیم رییسی 19.5 درصد آرا، در شهرستان فیروزکوه آقای حسن روحانی 63.73 و آقای سید ابراهیم رییسی 31.31 درصد آرا و در شهرستان ورامین آقای سید ابراهیم رئیسی 50.69 و آقای حسن روحانی 44.45 درصد آرا را کسب کردند.
استاندار تهران گفت: با تعامل خوب و همکاری عالی هیات های اجرایی و نظارت هیچ مشکلی در روند برگزاری انتخابات استان تهران نبود و تنها در ساعات آخر با توجه به اینکه شورای نگهبان اعلام کرد بعد از ساعت 24 رای گیری انجام نشود شاهد تراکم در برخی از شعب اخذ رای بودیم که به همین دلیل از عموم مردم استان عذرخواهی کردیم.
وی تأکید کرد: انتخابات استان تهران در صحت و سلامت کامل و با شوق و شور بالای مردم برگزار شد.
هاشمی اظهار کرد: از سوی دیگر حضور مستمر و فعال عوامل اجرایی، هیات نظارت، نیروی انتظامی و شورای نگهبان و سایر عوامل در شعب اخذ رای موجب شد که هیچگونه مشکلی در روند برگزاری انتخابات استان نداشته باشیم.
وی تصریح کرد: تمامی صورتجلسات شعب اخذ رای در استان تهران به امضای هیات های اجرایی و نظارت رسیده که این نشان دهنده روند کاملا قانونی و سلامت انتخابات در سطح استان تهران و همچنین شهر تهران است.
استاندار تهران گفت: در روند برگزاری انتخابات استان تهران و شهر تهران هیچ مشکلی نداشتیم چرا که با حضور تمامی عوامل اجرایی، نظارت و شورای نگهبان در سطح شعب مر قانون در تمامی مراحل برگزاری انتخابات اجرا شد.
وی یادآور شد: همین اقدامات و تعامل و همکاری مطلوب به منزله صیانت از آرا مردم در انتخابات 29 اردیبهشت است.
هاشمی افزود: در مورد صندوق های سیار هم به گونه ای عمل شد که تمامی عوامل اجرایی و نظارت و مسئولان قانونی حاضر در شعب با هم بوده و همگی با هم مسیرهای از پیش تعیین شده برای حرکت صندوق های سیار را طی کنند.
وی همچنین به فعالیت های نامزدهای انتخابات در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در جریان تبلیغات انتخابات نیز نامزدها و نمایندگان آنها در فضای کاملا منطقی و با نشاط در استان تهران حاضر شده و با حضور در میان هواداران برنامه های خود را اجرا کردند.
هاشمی با بیان اینکه اجرای مر قانون و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب برای حضور حداکثری مردم اصل مورد توجه برگزارکنندگان انتخابات در استان تهران بود خاطرنشان کرد: انتخابات 29 اردیبهشت استان تهران در فضایی با نشاط شاداب و با حضور حداکثری و مثال زدنی مردم به صورت کاملا قانونمند برگزار شد.
وی در خاتمه ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و همکاری مطلوب هیات های اجرایی و نظارت در روند برگزاری این دوره از انتخابات از عموم مردم استان تهران برای حضور مثال زدنی، پرشور و حماسی خود در انتخابات 29 اردیبهشت قدردانی کرد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا