سخنگوى وزارت كشور خبر ادعاى نماينده مجلس درخصوص تورگردى استانداران در اروپا را تكذيب كرد/ استانداران شایسته اینگونه قضاوت های ناروا نیستند/ سفرهاى خارجى مجموعه وزارت كشور ۵۶ درصد کاهش داشته است

یزدفردا:سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در واکنش به مطالب منتشره مبنى بر تورگردی برخی استانداران در اروپا که به نقل از یکی از نمایندگان مجلس منتشر شد، اظهار داشت: در پی انتشار این مطلب در یکی از خبرگزاری های کشور به نقل از حجت الاسلام و المسلمين سلیمی نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با ایشان تماس گرفته و خواستم اگر مصداقی در این خصوص دارند اطلاعات آن را ارائه کنند.


وی در ادامه با رد ادعای تورگردى استانداران در اروپا افزود: ایشان تاکید کردند که هیچ مصداقى در این خصوص درباره استانداران ندارند و سخنانشان به طور کلی بیان شده است.

سخنگوى وزارت كشور تصریح کرد: استانداران با وظیفه شناسی و به دور از هر گونه حاشیه و جنجال در حال اجرای سیاست های عمومی کشور خصوصاً رفع مشکلات اقتصادی و ارتقای وضعیت معیشتی مردم هستند و شایسته اینگونه قضاوت های ناروا نمی باشند.

سامانی با بيان اينكه سفرهای خارجی در کمیته ویژه اى در وزارت کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: در اجرای دستور ریاست جمهوری مبنی بر کاهش سفرهای خارجی مسئولان دولتی و با تاکید وزیر کشور، هدفمندسازی سفرها با رویکرد کاهش هزینه‌ها در عین حفظ و ارتقای دستاوردهای ملی در مراودات بین المللی در دستور كار وزارت کشور قرار گرفته است.

وی یادآور شد:⁩ در دستورالعمل مسافرت‌های خارجی مقامات و کارکنان وزارت کشور، سازمان‌های تابعه، استانداری‌ها و شهرداری‌ها كه توسط وزير كشور ابلاغ شده سازوکار اجرایی تحقق این هدف ایجاد شد كه على رغم گسترش تعاملات بين المللى شاهد⁧ کاهش ٥٦ درصدی⁩ سفرهای خارجی در مجموعه وزارت کشور بوده‌ایم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا