یزدفردا:گزارش پروژه‌های شرکت سرمایه‌گذاری مسکن، پایش عملکرد مسکن مهر از طریق سامانه کنترل پروژه مسکن مهر و اقدامات و برنامه‌های انجام‌شده در خصوص اجرای مراسم کلنگ‌زنی پروژه‌های مسکن همزمان با عید غدیر خم در سیزدهمین نشست شورای هماهنگی مسکن با تصویب پیوست کلیات تبلیغات و اطلاع‌رسانی در خصوص طرح اقدام ملی به ریاست وزیر راه و شهرسازی، بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی مسکن به ریاست مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و به میزبانی معاونت مسکن و ساختمان،  در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

دستورهای جلسه‌ سیزدهم شورای هماهنگی مسکن به ارایه گزارش پروژه‌ها و برنامه‌های شرکت سرمایه‌گذاری مسکن، ارایه گزارش عملکرد مسکن مهر از طریق سامانه کنترل پروژه مسکن و گزارش اقدامات انجام شده در خصوص اجرای مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های مسکن در عید سعید غدیر خم اختصاص داشت که در این باره گزارش‌های جامع و کاملی ارایه شد.

در ابتدای این نشست و در ارایه گزارش شرکت سرمایه‌گذاری مسکن در خصوص پروژه‌ها و برنامه‌های شرکت سرمایه‌گذاری مسکن، تاریخچه‌ای از تشکیل گروه سرمایه‌گذاری مسکن ارایه شد. بر اساس اعلام بانک مسکن، شرکت سرمایه‌گذاری مسکن از سال ۶۹ با هدف خانه‌دار کردن بخشی از اقشار متوسط جامعه تشکیل شد که در این باره در دو دهه نخست تشکیل، فعالیت‌های مثمرثمری را به سرانجام رساند. گفته می‌شود فعالیت های انجام شده توسط این شرکت مورد وثوق اکثریت قریب به اتفاقی است که از خدمات هلدینگ گروه سرمایه‌گذاری مسکن در این باره استفاده کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، شرکت سرمایه‌گذاری مسکن در سال ۸۲ وارد بورس شد و پس از آن به هلدینگ تبدیل شد. در حال حاضر ۶ شرکت از شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن در بورس قرار گرفته‌اند و ۵۰ درصد بازار بورس را در حوزه املاک و مستغلات تشکیل می‌دهند.

به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن، در یکسال گذشته ۲۹ پروژه تولید مسکن معرفی شده که ۲۶ پروژه معرفی شده، وارد فاز اجرایی شده‌اند. بر اساس اعلام ظهیری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن، این تعداد پروژه در یک میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در این نشست، ضمن استماع گزارش شرکت سرمایه‌گذاری مسکن، تاکید کرد: با توجه به سابقه مناسبی که شرکت سرمایه‌گذاری مسکن در زمینه تولید مسکن داشته است، تاکید کرد: شرکت سرمایه‌گذاری مسکن در خصوص طرح اقدام ملی به صورت گسترده‌تری وارد فعالیت شود.

پایش اجرای مسکن مهر به تفکیک شرکت‌ها و سازمان‌های مرتبط

پایش اجرای مسکن مهر به تفکیک دستگاه‌ها از دیگر موضوعات بررسی شده در سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی مسکن بود. نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر، و علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص تکمیل واحدهای مسکونی مهری که تحت مسئولیت دارند به ارایه گزارش پرداختند. در نهایت، گزارش عملکرد مسکن مهر از طریق سامانه کنترل پروژه مسکن مهر توسط غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع ارایه شد.

دستور جلسه سوم به ارایه گزارش اقدامات انجام شده، برنامه‌ها و نیازها در خصوص اجرای مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های مسکن، همزمان با عید سعید غدیر خم توسط مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارتخانه اختصاص یافت که در این باره قاسم بی‌نیاز مدیرکل روابط عمومی وزارتخانه راه و شهرسازی، گزارشی کامل و جامع از تبلیغات طرح اقدام ملی مسکن به صورت کلی و همچنین با جزئیات در خصوص افتتاح ۱۵۰ هزار واحد مسکونی، همزمان با عید سعید غدیر خم با حضور ریاست جمهوری، ارایه کرد.

بنا بر این گزارش، در خصوص افتتاح ۱۵۰ هزار واحدمسکونی همزمان با عیدسعید غدیر خم در حضور ریاست جمهوری به تفکیک، شرکت بازآفرینی شهری، شرکت عمران شهرهای‌جدید، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همچنین شرکت سرمایه‌گذاری مسکن، پروژه‌های خود را اعلام و معرفی کردند.

در این جلسه همچنین مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بر تکمیل مسکن مهر باقیمانده تا پایان سال ۹۸ تاکید کرد و گفت: تمامی شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارتخانه راه و شهرسازی که عهده دار تکمیل مسکن مهر هستند، موظف‌اند برای تکمیل واحدهای باقیمانده‌ای که برعهده شان است اقدام کنند و گزارش‌های مربوطه را ارایه کنند.

گفتنی است در سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی مسکن، مازیار حسینی معاون مسکن و ساختمان، سیدقاسم بی‌نیاز مدیرکل روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن، سیدمحمد پژمان مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری، خواجه دلویی معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، نیکخواه مدیرکل دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری، مهرآبادی قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر، طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای‌جدید، و جمعی از مدیران و کارشناسان بانک مسکن حضور به هم رساندند.

شایان ذکر است در همزمان با عید سعید غدیر، ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی که تحت مسئولیت وزارت راه و شهرسازی است توسط شرکت های و سازمانهای تابعه که عهده دار ساخت مسکن در شهرهای مختلف کشور هستند، کلنگ زنی می شود. طرح اقدام ملی با هدف خانه دار کردن اقشار متوسط و کم درآمد جامعه طراحی شده است و در نظر دارد تا به نیاز مسکن این قشر پاسخ دهد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا