یزدفردا" استاندار قزوین گفت: انکاردستاوردهای برجام، بی انصافی و بر خلاف نظر مقام معظم رهبری است.

به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز سه شنبه در نشست بررسی نقش کشاورزی در اقتصاد مقاومتی که با موضوع اجرای روش های نوین آبیاری و توسعه واحدهای گلخانه ای برگزار شد، افزود: مقام معظم رهبری فرموده اند که در انتقاد از برجام نباید اغراق گویی شود.
وی با بیان اینکه در کنار انتقادها باید آثار مثبت برجام را نیز به گوش مردم رساند، ادامه داد: بنابراین معتقدم اینکه گفته شود با برجام هیچ اتفاقی نیافتاده است سخن منصفانه و صحیحی نیست.
استاندار قزوین با بیان اینکه ظرف یکسال گذشته با اجرای برجام گشایش های زیادی حاصل شده است که باید آنها را در راستای منافع ملی و دستاوردهای مردم دانست، اضافه کرد: نگفتن این موضوع و امیدوار نکردن مردم بی انصافی است.
وی با بیان ایتکه در مسیر اجرای برجام یک سقف مطلوب داریم که رسیدن به آن سخت است و در این راه دشمن مزاحمت و شیطنت می کند تا ما به اهداف خود نرسیم، افزود: اما باید به گشایش های ایجاد شده نیز توجه داشت، به عنوان نمونه باید به یاد آورد تا پیش از برجام طرف مقابل برای چگونگی فروش نفت ما و میزان آن نیز تعیین و تکلیف می کرد.

***مدیران آثار و دستاوردهای برجام را تشریح و تکرار کنند
نماینده عالی دولت در استان قزوین با تشریح محدودیت ها و موانعی که برای اجرایی ساختن برجام وجود دارد و از سوی دشمنان ایجاد می شود، افزود: در کنار این موضوع از مدیران انتظار می رود گشایش ها و دستاوردهایی که برجام در حوزه کاری آنها در پی داشته است را نه یکبار بلکه صدها بار گفته و تکرار کنند.
استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود بر رفع موانع توسعه کشاورزی تاکید کرد و تجمیع رسیدگی به تقاضای کشاورزان در امور سرمایه گذاری و استعلام ها در یک مرکز واحد را ضروری دانست و اظهار داشت: به منظور رفاه حال کشاورزان و جلوگیری از سرگردانی آنها در ادارات و دستگاه های اجرایی، بررسی تقاضای آنها باید در یک نقطه مانند مرکز خدمات سرمایه گذاری انجام شود. 
وی اضافه کرد: به منظور پیشگیری از رفت و آمد کشاورزان به مرکز استان و سایر شهرها برای دریافت خدمات، لازم است نمایندگان دستگاه های اجرایی به صورت هفتگی در مراکز خدمات کشاورزی حضور یافته تا پاسخگوی درخواست های مراجعان باشند. 

***کارگروه ویژه پیگیری اجرای روش های مدرن آبیاری در کشاورزی قزوین ایجاد می شود
همتی در ادامه با اشاره به توافق با وزارت جهاد کشاورزی برای مجهز ساختن 40 هزار هکتار از اراضی استان به روش های آبیاری مدرن ظرف امسال و سال آینده، گفت: برای پیگیری و عملیاتی ساختن این کار بزرگ باید یک کارگروه ویژه و اختصاصی تشکیل شود.
استاندار قزوین گفت: در این کارگروه باید همه مسائل و مشکلات مربوط به اجرای این طرح بزرگ شناسایی و مورد بررسی قرار گرفته و حل شود. 
نماینده عالی دولت در استان قزوین در ادامه حذف قوانین و مقررات زائد بر سر راه توسعه کشاورزی و مدرنیزه کردن این بخش را ضروری دانست و افزود: در صورتی می توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم که الزام ها و فرایندهای زائد و مزاحم را حذف کرده و از پیش رو برداریم. 

***قوانین مزاحم مانعی پیش روی تحقق اقتصاد مقاومتی هستند
وی اضافه کرد: قوانین و مقررات مزاحم و زائد در بعضی بخش ها مانعی بر سرراه اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و مردم است می شود بنابراین باید در این خصوص راهکارهایی مانند تفاهم و توافق بین دستگاه ها را جستجو کنیم تا کارها معطل نشده و به سرعت پیش برود. 
همتی با بیان اینکه در پیشبرد اهداف یک حوزه مانند کشاورزی ممکن است برخی دستگاه ها مانند جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه ای نگاه های متفاوتی با یکدیگر داشته باشند، افزود: این نگاه ها را می توان در کنار یکدیگر قرار داد و از نقاط مشترک آنها به یک برنامه مناسب دست یافت.
استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود بر تلاش برای توسعه واحدهای گلخانه ای در استان تاکید کرد و افزود: ایجاد 100 هکتار واحد گلخانه ای ظرف امسال سیاست مناسب و قابل تحسینی از سوی سازمان جهاد کشاورزی قزوین است.
وی اضافه کرد: اگر بتوانیم 200 هکتار واحد گلخانه ای در سطح استان ایجاد کنیم در صورتی که از ابتدا تاکنون 50 هکتار واحد گلخانه ای داشته ایم، حرکت بزرگ و بسیار ارزنده ای از خود نشان داده ایم.
همتی با تاکید بر اینکه باید زمینه را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و مردم در حوزه کشاورزی فراهم آورد، افزود: اعتبارات دولتی محدود است و جوابگوی دنبال کردن اهداف توسعه ای در بخش های مختلف از جمله کشاورزی را نمی دهد.
استاندار قزوین میزان اعتبارات عمرانی استان را 800 میلیارد ریال خواند و اظهار داشت: در بهترین حالت امیدواریم نیمی از این رقم امسال محقق شده و اختصاص یابد و حاضریم دو سوم آن را به کمک های فنی و اعتباری برای عملیاتی ساختن طرح های صنعتی و کشاورزی اختصاص دهیم.
وی با اشاره به هدف گذاری برای صادرات 250 میلیون دلار محصولات کشاورزی از استان به خارج از کشور در سال جاری، گفت:برای محقق ساختن این کار بزرگ باید همه ادارات و دستگاه های مربوطه و مدیران پای کار باشند و به طور جدی تلاش کنند.

*** تاکید بر اجرایی ساختن شهرک یک هزار هکتاری گلخانه ای در استان قزوین 
همتی در ادامه خواستار پیگیری و به نتیجه رساندن طرح ایجاد شهرک گلخانه ای یک هزار هکتاری در خرمدشت تاکستان شد و اظهار داشت: اجرای این طرح را باید با جدیت دنبال کرد و برای انجام آن باید از ظرفیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی استفاده کرد.
استان قزوین دارای 480 هزار زمین کشاورزی اعم از باغی و زراعی است. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا