یزدفردا یک گور دسته جمعی که بر اساس شواهد به اعضای یک خانواده تعلق دارد در منطقه مارد در جاده آبادان به اهواز کشف شد.

ماموران اداره برق ناحیه جنوب آبادان ساعت 13 امروز سه شنبه زمانی که مشغول کندن زمین به وسیله بیل مکانیکی در بیابان های اطراف آبادان بودند به چند استخوان برخورد کرده و پس از متوقف کردن کار با مرکز پلیس 110 تماس گرفتند. 

بنا براین گزارش، پلیس پیشگیری، رئیس کلانتری 11 و پلیس تخصصی آگاهی بلافاصله برای پیگیری به محل عزیمت کرده و دیدند که خانواده ای به همراه یک پتو و ظروف چینی و ملامین مدفون شده اند. 
پس از خارج کردن اجساد از این گور دسته جمعی ماموران به سرنخ های جدیدی دست یافتند. 
با توجه به اینکه لباس های زیادی در این منطقه از زیر خاک بیرون کشیده شد این احتمال که اجسادبیشتری در این نقطه دفن شده باشد قوت گرفت. 
براساس این گزارش، تاکنون استخوان های سه جسد که از لباس هایشان مشخص است به یک زن، یک مرد و یک دختر بچه تعلق دارد، از این منطقه پیدا شد. 
این منطقه در زمان جنگ ایران و عراق، هنگامی که شهرستان آبادان در محاصره رژیم بعث عراق بوده در اختیار نیروهای عراقی قرار داشته و به نظر می رسد زمانی که مردم قصد خروج ازشهر داشتند، از سوی نیروهای رژیم بعث کشته شده و همان جا با لباس به خاک سپرده شده اند. 
با توجه به اینکه احتمال داده می شود تعدادبیشتری از اجساد دراین منطقه به خاک سپرده شده باشد، طی هماهنگی با ستاد تفحص شهدا، سردار باقری دستور داد، گروهی بررسی برای پیگیری این موضوع به شهرستان آبادان اعزام شود. 
سرهنگ سیدمحسن تقی زاده فرمانده انتظامی شهرستان آبادان نیز در این خصوص گفت:تحقیقات در این خصوص ادامه دارد. 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا