فرمانده قرارگاه اربعین نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با رد موضوع کشف مین عمل نکرده در مرز ورودی شلمچه در مسیر زائران تصریح کرد: مشکل خاصی در این زمینه نداشته ایم، البته اینجا منطقه عملیاتی و جنگی است و نگران مین ها و مهمات باقی مانده از دوران دفاع مقدس هستیم.
 
به گزارش یزد فردا به نقل از ایرنا سردار محسن فتحی زاده عصر دوشنبه در مرز بین المللی شلمچه، بازدید از روند تردد زائران اربعین حسینی و زیرساخت های این مرز به رسانه ها گفت:امکانات فراهم شده در مرز شلمچه برای زائران عالی و مطلوب است البته باید در آینده کامل تر شود، ولی مرز شلمچه به لحاظ امکانات زیرساختی از مرزهای نمونه کشورمان به شمار می رود.
 
وی اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی، هماهنگی ها و نظارت های دقیق همکاران ما در نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها و با لطف الهی، مشکل امنیتی در موضوع اربعین شاهد نبوده ایم و امید می رود خداوند لطف خود را بر ما کامل کند و تا پایان اربعین نیز همین وضعیت ادامه داشته باشد.
 
فرمانده قرارگاه اربعین نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد:همچنین به یگان ها اعم از نیروهای مرزبانی و انتظامی تاکید کرده ایم که مراقبت جدی کنند و اگر شیء مشکوک دیدند سریعا وارد عمل شوند.
 
سردار فتحی زاده افزود:در صورت مشاهده شیء مشکوک بلافاصله واحدهای چک و خنثی که در منطقه شلمچه مستقرند، ورود کرده و مشکل را برطرف می کنند و تاکنون نیز موردی پیش نیامده است.
 
فرمانده قرارگاه اربعین نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تمامی سعی دست اندرکاران اربعین این بوده تا خدمت رسانی به زائران در نهایت خود باشد، ادامه داد:امید می رود مردم از کارکرد ما رضایت داشته باشند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه روند بازگشت زائران با حجم بیشتری همچنان ادامه دارد، تصریح کرد:روند ورود زائران به میهن اسلامی و انتقال آنها به شهرهای مبداء سفر با امنیت و ایمنی کامل در حال انجام است و تمامی زیرساختها و هماهنگی دستگاه های دولتی، نیروهای مسلح و انتظامی در راستای ارائه خدمات لازم به زائران صورت گرفته است.
 
وی یادآور شد:تمامی خدمات برای بازگشت آسوده و راحت زائران به شهرهایشان ارائه شده است، از این رو یکسری مقررات ویژه ای در این رابطه در نظر گرفته ایم.
 
فرمانده قرارگاه اربعین نیروی انتظامی گفت: با توجه به حجم خودروهای زیادی که در جاده ها وجود دارد، پلیس برای برخی مسیرها طرحهای ترافیکی ویژه ای را اجر کرده به طوری که برخی مسیرهای خاص یکطرفه شده اند.
 
سردار فتحی زاده افزود:برابر بررسیهای انجام شده، در مسیر استانهای خوزستان هیچ مشکل و گره ترافیکی نداریم، البته تعداد خودروها تردد کننده پر حجم هست اما تردد روان است و فرآیند بازگشت به سهولت در حال انجام است.
 
به گفته وی تاکنون بیش از 70درصد زائران به میهن اسلامیمان بازگشته اند که ظرف امشب تا فردا نیز 30 درصد باقی مانده نیز به میهن اسلامیمان باز می گردند.
 
پایانه مرزی چذابه از گذرگاه های تعیین شده برای تردد زائران اربعین حسینی در 21 کیلومتری شهرستان بستان و 130کیلومتری شهر اهواز در استان خوزستان قرار دارد.
 
مرز شلمچه از مبادی اصلی تردد زائران اربعین حسینی در 15 کیلومتری میدان مقاومت شهر خرمشهر قرار دارد.
 
پیش بینی شده است در ایام اربعین امسال، بیش از یک میلیون زائر از گذرگاه مرزی شلمچه تردد کنند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا