آزمون GRE) SUBJECT) امروز شنبه هفتم مهرماه درسازمان سنجش آموزش كشور برگزار شد

آزمون جی آر ای سابجکت (GRE Subject) آزمونی است که میزان تسلط شما بر یک سری موضوعات آکادمیک خاص را ارزیابی می کند. نمره این آزمون بین ۲۰۰ تا ۹۹۰ است که به صورت ۱۰ نمره ای تغییر می کند. آزمون gre subject هر سال ۳ بار در ماه های سپتامبر، اکتبر و اپریل برگزار می شوند.

آزمون GRE Subject  فقط به صورت کاغذی ارائه می شود و بنابراین این آزمون فقط در مراکزی که امکانات برگزاری آزمون های کاغذر را دارند (paper-delivered test centers) برگزار می شوند.

رشته هایی که جی آر ای سابجکت دارند

در حال حاضر این آزمون برای شش رشته خاص زیر برگزار می شود:

  1. زیست شناسی Biology
  2. شیمی Chemistry
  3. ادبیات انگلیسی Literature in English
  4. ریاضیات Mathematics
  5. فیزیک Physics
  6. روانشناسی Psychology

البته تا دسامبر سال ۲۰۱۶ آزمون جی آر ای سابجکت برای رشته بیوشیمی، زیست سلولی و مولکولی (Biochemistry, Cell and Molecular Biology) هم برگزار می شد که از آن تاریخ به بعد برگزاری این آزمون متوقف شده است. اگر در این آزمون شرکت کرده اید، نمره شما همچنان تا پنج سال بعد از تاریخ آزمون شما اعتبار خواهد داشت و می توانید آن را برای هر دانشگاهی که بخواهید بفرستید.

زمان و هزینه شرکت در آزمون جی آر ای سابجکت

برخلاف آزمون جی آر ای جنرال که در همه ماه های سال و چندین بار در ماه برگزار می شود، آزمون GRE Subject فقط در ماه های سپتامبر، اکتبر و آپریل برگزار می شود. هزینه آزمون GRE Subject کمی کمتر از آزمون GRE جنرال است. در حال حاضر (فروردین ۱۳۹۷) هزینه شرکت در آزمون جی آر ای Subject معادل ۱۵۰ دلار آمریکا است. اگر بعد از ثبت نام در آزمون بخواهید زمان آن را تغییر بدهید باید ۵۰ دلار پرداخت کنید. تغییر مرکز آزمون هم ۵۰ دلار هزینه دارد.

 

ثبت نام GRE Subject150 دلار
تغییر تاریخ آزمون 50 دلار
تغییر مکان آزمون 50 دلار

اگر دقت کنید در جدول بالا هزینه کنسل کردن آزمون نشان داده نشده است. اگر شما بعد از ثبت نام در آزمون بخواهید آن را کنسل کنید، کافی است از طریق حساب کاربری خودتان اقدام کنید و ETS نصف هزینه پرداخت شده برای آزمون را به همان حسابی که با آن ثبت نام انجام شده بر می گرداند. البته دقت کنید که اگر پرداخت هزینه ثبت نام را یکی از موسسه های مالی موجود در ایران انجام داده باشد، هزینه برگشت داده شده کنسل کردن آزمون شما به حساب همان موسسه بر می گردد. در صورتی که ثبت نام جی آر ای سابجکت را یکی از این موسسه ها برای شما انجام داده و حالا می خواهید آزمون خودتان را کنسل کنید، کافی است ایمیل کنسل شدن آزمون را (که ETS برای شما فرستاده) به شرکت مورد نظر ارسال کنید.

نمره منفی در آزمون GRE Subject

تا تاریخ ۱ July سال ۲۰۱۷، باز هم برخلاف آزمون جی آر ای General، در آزمون GRE Subject برای هر چهار پاسخ اشتباه یک نمره منفی وجود داشت. این سیاست برای این اعمال میشده که دانشجو ها تشویق نشوند تا سوال های زیادی را شانسی بزنند و اگر هم دانشجویی سوال های زیادی را شانسی زد، نتواند نمره خوبی بگیرد.

اما از تاریخ فوق به بعد، یعنی در حال حاضر، دیگر آزمون جی آر ای Subject نمره منفی ندارد و طبق گفته ETS نمره شما در آزمون GRE Subject فقط بر اساس تعداد پاسخ های صحیح شما محاسبه خواهد شد.

گزارش نمره آزمون جی آر ای سابجکت

شما می توانید هر تعداد که مایلید در آزمون جی آر ای سابجکت شرکت کنید و هر کدام از نمره هایی که فکر می کنید برای رزومه شما بهتر است را به دانشگاه های مدنظرتان ارسال کنید. ETS با گزینه ScoreSelect به شما اجازه می دهد نمره هایی که به دانشگاه های مدنظر شما گزارش می شوند را کنترل کنید.

قبل از شرکت در آزمون شما چهار ارسال نمره رایگان دارید و برای هر کدام از این ارسال ها دو حق انتخاب دارید: فقط نمره آخرین آزمون ارسال شود یا نمره همه آزمون هایی که داده اید ارسال شوند. اگر بعد از آزمون بخواهید نمره های آزمون سابجکت را گزارش کنید، باید هزینه ای پرداخت کنید و برای هر ارسال نمره سه حق انتخاب خواهید داشت: ارسال آخرین نمره، ارسال همه نمره ها یا ارسال هر نمره ای که دلتان می خواهد.

باید حتما شرکت کنید؟

هرچند ارائه نمره آزمون جی آر ای سابجکت در بسیاری از دانشگاه ها الزامی نیست، اما مطمئنا داشتن این نمره می تواند دید استاد را نسبت به رزومه شما بهبود بدهد. این تاثیر برای دانشجوهایی که تحصیلشان به زبان انگلیسی نبوده حتی بیشتر هم هست. البته با توجه به هزینه و انرژی ای که گرفتن یک نمره خوب در آزمون آزمون جی آر ای سابجکت می طلبد، قبل از اینکه تصمیم بگیرید در این آزمون شرکت کنید باید خوب به تاثیری که می تواند روی رزومه شما داشته باشد فکر کنید. شاید با نصف انرژی ای که روی آزمون آزمون جی آر ای سابجکت می گذارید بتوانید مثلاً یک مقاله را چند ماه زودتر سابمیت کنید و به این ترتیب از زمان و انرژی خودتان استفاده بهتری کرده باشید.

نمونه سوال های GRE Subject

اگر دنبال نمونه سوال های آزمون جی آر ای سابجکت گشته باشید، حتماً می دانید که تعداد زیادی نمونه سوال برای این آزمون وجود ندارد. البته خبر خوب این است که خود ETS یک سری نمونه سوال برای هر کدام از آزمون ها منتشر کرده و در اختیار عموم قرار داده است و توصیه می کنم حتماً از این نمونه سوال ها استفاده کنید. علاوه بر این نمونه سوال ها، خلاصه ای از اطلاعات هر آزمون را به صورت فایل های PDF دیگری که باز هم توسط ETS منتشر شده را برایتان قرار می دهم تا دانلود و مطالعه کنید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا