سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: اصلاح طلبان اگر چهره‌های خوش‌فکر، اندیشمند، توانا و صالح داشته باشند، ولی نتوانند مردم را با خود هماهنگ کرده و با معدل و خواست مردم حرکت کنند، شکست می‌خورد.

به گزارش یزدفردا : «حسین مرعشی» عصر چهارشنبه در نشست «اصلاحات؛ امکان یا امتناع» در دفتر مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: اصلاحات در ایران باید متناسب با چند موضوع پیش برود، یکی اینکه توجه داشته باشیم در چه منطقه جغرافیایی زندگی می‌کنیم. اینجا کجاست، قلب اروپا، آفریقا، شرق آسیا یا خاورمیانه است؟ وقتی می‌خواهیم در مورد اصلاح و اصلاحات در ایران صحبت کنیم باید متوجه باشیم ما در حال حاضر از همه کشور‌های منطقه خود جلوتریم.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه شاخص‌های توسعه یافتگی فقط در ابعاد اقتصادی نیست، خاطرنشان کرد: برخی فکر می‌کنند توسعه در ابعاد اقتصادی است و به آن قید اقتصادی می‌دهند، توسعه به مجموعه‌ای از رویکرد‌های انسانی است که باید همه شاخص‌های آن به صورت هماهنگ و درون زا تغییر کند.

اهم اظهارات وی را بخوانید:
  • در منطقه ما میل به تغییر واقعی وجود ندارد، نکته مهمی که باید به آن توجه کرد، ذخیره‌ها و توانایی‌های فرهنگی و اجتماعی در درون جامعه است. اگر دوره مشروطه را مطالعه و بررسی کنیم متوجه می‌شویم تعداد اندکی از مردم و نخبگان با مفاهیمی، چون قانون، پاسخگویی، آزادی و دموکراسی آشنا بودند.

  • باید بپذیریم ما ایرانی‌ها از رهبران ناموفق و شکست خورده رضایت بیشتری داریم؛ هر کس با نیتی خوب آمد و نتوانست کاری انجام دهد محبوب‌تر است. در ۳۰ تیر ۱۳۳۱مردم مصدق را نخست وزیر کردند، چه شد که ۱۳ ماه بعد از آن، کسی از مصدق دفاع نکرد؟ امیرکبیر اهداف بلندی داشت، می‌خواست دانشگاه تاسیس کند، راه بسازد امنیت برقرار کند، با فساد مبارزه کند و ایران را توسعه دهد، اما وقتی به هر دلیل شکست خورد و از حمام فین کاشان سر درآورد ایران با ۵۰ سال اخیر، محتاج تحولاتی شد که در پهلوی اول و به کمک انگلیس حادث شد. ما به رهبران موفق نیاز داریم، اگر رهبران ما با اهداف بلند و نیت متعالی شکست بخورند، تنها سودش این است که آیندگان به آن‌ها افتخار کنند، ولی ۵۰ یا ۱۰۰ سال از توسعه و موفقیت عقب می‌مانیم.

  • اصلاح طلبان اگر چهره‌های خوش‌فکر، اندیشمند، توانا و صالح داشته باشند، ولی نتوانند مردم را با خود هماهنگ کرده و با معدل خواست مردم حرکت کنند، اتفاقی نمی‌افتد و مثل لشکری می‌ماند که قلب آن پیش می‌رود، ولی یمین و یسارش متوقف است و شکست می‌خورد.

  • اصلاح طلبی کار بسیار سختی است، همان کسانی که از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتند به دنبال اصلاحات هستند. به همین دلیل اصلاح طلبی از پیچیده‌ترین کار‌های ایران شده است. ذات و مرام بعضی از دوستان ما هنوز انقلابی است و انقلابی گری نهادینه شده است، در این شرایط قصد داریم با پرچم اصلاحات کار را پیش ببریم./ایرنا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا