معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری پسری ۱۵ ساله خبر داد که پسردایی ۹ ساله‌اش را پس از آزار و اذیت به قتل رسانده بود.

چهارم مهر ماه جاری فردی افغانستانی با مراجعه به کلانتری 115 رازی عنوان داشت پسر 9 ساله‌اش به نام مجتبی در ساعت سه بعدازظهر از منزلشان واقع در خیابان هلال‌احمر خارج شده، به پارک رازی رفته و تاکنون به منزل بازنگشته است.

با توجه به سن کم فقدانی، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره 11 پلیس آگاهی قرار گرفت که در گام نخست تحقیقات، پلیس از تمام مراکز ذی‌صلاح از جمله مراکز بهزیستی و اورژانس استعلام به عمل آورد اما نتیجه‌‌ای حاصل نشد والدین فقدانی نیز عنوان داشتند که به شخص خاصی مظنون نیستند.

کارآگاهان در ادامه به بررسی دوربینهای مداربسته مسیر تردد فقدانی پرداختند، تصاویر به دست آمده مورد بازبینی قرار گرفت و مشخص شد پسربچه گمشده پس از خروج از منزل به همراه فردی به سمت نقطه‌ای نامعلوم حرکت کرده و بازنگشته است.

تصاویر ضبط شده توسط دوربینهای مداربسته به والدین کودک نشان داده شد و شاکی با دیدن تصاویر اظهار داشت که فرد مورد‌نظر پسرعمه فقدانی به نام حمید 15 ساله است.

با توجه به سرنخ به دست آمده و با هماهنگی مقام قضایی حمید به اداره یازدهم دعوت و از وی درباره سرنوشت فقدانی بازجویی به عمل آمد.

متهم در ابتدا منکر هرگونه ارتباط با اتفاق رخ داده شد اما با توجه به اظهارات ضد و نقیض و اضطراب مشهود در وی، کارآگاهان با بازجویی‌های فنی پلیسی اعتماد متهم را جلب کرده و سرانجام حمید لب به اعتراف گشود.

حمید در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: روز پنجشنبه چهارم مهرماه با قصد قبلی به محل سکونت دایی‌ام مراجعه کرده و منتظر مجتبی شدم، بعد از حدود دو ساعت وی از منزل خارج شد که از او خواستم برای تفریح و بازی به منزل ما در حوالی اتوبان آزادگان برویم، پس از آن مجتبی را به زمین متروکه‌ای در نزدیکی کوره‌های آجرپزی که دیوارکشی شده بود برده و مورد آزار و اذیت قرار دادم.

وی افزود: سرانجام مجتبی را خفه کرده و جسدش را در زیر مقداری سنگ و کلوخ گذاشته و به منزل بازگشتم.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی؛ معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات حمید، بلافاصله کارآگاهان به همراه اکیپ بررسی صحنه جرم و پزشکی قانونی به محل قتل مراجعه و با راهنمایی متهم جسد مقتول را در محل اعلامی توسط حمید کشف و جسد به منظور اقدامات قانونی تحویل عوامل پزشکی قانونی شد.

وی با بیان اینکه متهم با قرار صادره به اتهام قتل عمد بازداشت شده است، گفت: پرونده برای ادامه رسیدگی تحویل اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی شد.

این مقام انتظامی به والدین توصیه کرد با آموزش نکات خود مراقبتی به فرزندان از وقوع حوادث تلخی از این دست پیشگیری کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا