یزدفردا:پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید پیروزی ایران برابر کامبوج می‌تواند شروع خوبی برای ملی‌پوشان باشد و روند رو به جلو این تیم را بهبود ببخشد.

 

محمد پنجعلی، پیشکسوت فوتبال ایران درباره پیروزی ۱۴ بر صفر ایران مقابل کامبوج در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت:‌ برد روحیه‌بخشی را از تیم ملی شاهد بودیم. به نظر من این پیروزی برای شروع می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و ادامه اتفاقات خوبی را برای تیم ملی رقم بزند. تیم ملی در این بازی سراپا حمله‌ای بازی کرد اما باید در نظر گرفت که تیم ملی همیشه این طور بازی نمی‌کند و این مساله بستگی به تیم مقابلش دارد یعنی ایران نمی‌تواند این طور مقابل ژاپن بازی کند اما در کل این برد می‌تواند روند رو به جلو تیم ملی را بهبود ببخشد.

او درباره عملکرد خط دفاع ایران مقابل کامبوج گفت:‌ نمی‌شود الان ارزیابی کرد که تیم ملی در خط دفاعی خوب یا بد عمل می‌کند. تیمی که سراپا حلمه است موقعیت‌هایی را طبعا به حریف می‌دهد. صد درصد کادر فنی این مساله را زیر نظر دارد و درباره خط دفاع تیم ملی را برنامه‌ریزی و چشم‌انداز خود را مد نظر دارد. به نظر من در این رابطه، این بازی هیچ نگرانی ندارد. در هر حالت تیم ملی در این بازی از جوانب مختلف محک خورد و توانست تاکتیک‌های خود را مرور کند.

پنجعلی در ادامه گفت: تیم ملی برای ادامه راه خود باید هم نظر دفاع و هم از نظر حمله، تحت فشار بیشتری قرار بگیرد و با تیم‌های بزرگ‌تری دیدار داشته باشد تا عیار اصلی‌اش مشخص شود و بتواند کیفیت واقعی خود را ارزیابی کند. امیدوارم که در ادامه اتفاقات خوبی برای تیم ملی ایران رقم بخورد.

این پیشکسوت فوتبال ایران درباره بازی ایران مقابل بحرین در روز سه‌شنبه گفت: فکر نمی‌کنم مقابل بحرین کار سختی داشته باشیم. بحرین تیم درجه دوی آسیاست و هیچ وقت برای ما آنچنان دردسرساز نبوده است. به نظر من ما در این بازی می‌توانیم بدون هیچ مشکل خاصی سه امتیاز مورد نظر را به دست آوریم.

او درباره حضور زنان در استادیوم آزادی گفت: مهم‌ترین مساله بازی ایران مقابل کامبوج، حضور زنان در ورزشگاه آزادی بود. این اتفاق به نفع فوتبال ایران است و می‌تواند به نوعی فرهنگ‌سازی شود تا شاهد معضلات فرهنگی در استادیوم‌ها نباشیم. به نظر من این اتفاق باید زودتر رخ می‌داد. در این بازی که هیچ مساله خاصی پیش نیامد و همه چیز به خوبی پیش می‌رفت. حضور بانوان برای برای بازیکنان می‌تواند ایجاد انگیزه کند که مثلا مادر، خواهر یا نامزد بازیکن به استادیوم می‌آید و این موجب می‌شود فرد تلاش و روحیه بهتری در میدان بازی داشته باشد.

محمد پنجعلی درباره علاقه ویلمتوس به رده‌های پایه و جوانان در تیم ملی گفت: ایشان به نوبه خود نمی‌تواند کار بزرگ و کلانی انجام دهد. زیرساخت ما در این مساله کاملا مشکل دارد و علاقه و تمایل یک نفر نمی‌تواند کاری را از پیش ببرد. ما برای رده‌های پایه زیر ساخت نداریم و باید بسترهای لازم را فراهم کنیم تا بتوانیم شرایط بهتری را فراهم کنیم. شاید علاقه ویلمتوس به این مساله تاثیرگذار باشد اما کاملا مقطعی است. ممکن است سرمربی با یک بازیکن جوان کار کند اما فرایند بازیکن شدن این جوان چگونه ممکن شده است؟ آیا او تفکرات حرفه‌ای دارد و در ادامه مشکلی برای او در این رابطه به وجود نمی‌آید؟‌ این است که می‌گویم باید بستر درستی فراهم شود تا دیگر شاهد این چنین مسائل نباشیم.

 

منبع: ایسنا

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا