یزدفردا:رئیس‌جمهور اوکراین گفت هدف اصلی او خاتمه دادن به جنگ است و ملاقات او با پوتین باید انجام شود. من به‌عنوان رئیس‌جمهور صلح وارد انتخابات شدم.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز پنجشنبه اصلی‌ترین هدف خود را پایان دادن به جنگ با شبه‌نظامیان جدایی‌طلب عنوان کرد.

به نوشته روزنامه «مسکو تایمز»،‌ زلنسکی در طولانی‌ترین نشست خبری جهان که ۱۴ ساعت به طول انجامید به ۵۰۰ سوال مختلف پاسخ داد. او روسیه را به ایجاد تأخیر در انجام مذاکره بر سر مناطق تحت مناقشه متهم کرد. این درحالی است که روز گذشته روسیه اعلام کرد برای شروع مذاکرات، نیروهای اوکراینی باید از مواضع خود عقب‌نشینی کنند.

زلنسکی گفت: «هدف اصلی من این‌ است که می‌خواهم به جنگ پایان دهم. من به‌عنوان رئیس‌جمهور صلح وارد انتخابات شدم. به‌عنوان یک رئیس‌جمهور آماده از دست دادن [جان] مردم نیستم، به همین دلیل روش دیپلماتیک را انتخاب کردم».

او درباره دیدار با پوتین گفت: «می‌توانیم به دو صورت دیدار داشته باشیم. در نشست نرماندی ۴ یا به‌صورت دوجانبه. در خصوص دیدار با رئیس‌جمهور روسیه، نمی‌دانم، نمی‌توانم بگویم [که ممکن است یا نه]. یک چیز را می‌دانم. این ملاقات باید انجام شود».

زلنسکی افزود: «با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه تماس گرفتم زیرا واقعاً می‌خواهم به جنگ خاتمه دهم. این‌ها اولی گام‌ها از طرف ما هستند. هردو طرف باید خواستار پایان دادن به جنگ باشند».

درگیری بین اوکراین و نیروهای تحت حمایت روسیه در منطقه دونباس منجر به کشته شدن بیش از ۱۳ هزار نفر از سال ۲۰۱۴ میلادی شده است. با وجود اعلام آتش‌بس در سال ۲۰۱۵، همچنان درگیری‌های کوچکی در این منطقه رخ می‌دهد.

چندی قبل «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین خواستار انجام مذاکرات صلح با پوتین شد. رئیس‌جمهور اوکراین با انتشار فیلمی در فیسبوک، پیشنهاد داد که با میانجیگری سران آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه نشستی بین او و همتای روس او در شهر «مینسک» برگزار شود.

 

منبع: انتخاب

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا