یزدفردا:رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت بنزین گفت: کمیسیون‌ها در روزهای آتی جلساتی دارند تا مشکلات حل شود و قطعاً در فضای آرام اصلاحات سامان خواهد یافت. علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه، 26 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در توضیح نشست غیرعلنی گفت: امروز از ساعت 8 صبح درباره مباحثی که این روزها مطرح است و درباره بحث یارانه‌ها صبحت کردیم و آقای شمخانی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی نیز در این جلسه حضور داشت و گزارشی از وضعیت را ارائه کرد همچنین نمایندگان نیز نظراتی داشتند که مطرح کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: آنچه مهم است این است که اولاً دولت منابعی را که به‌عنوان مابه‌التفاوت در نظر گرفته شده در اسرع وقت به حساب مردم واریز کند و نشان دهد که پای عهد خود ایستاده و کمیسیون مربوطه نیز باید حتماً این کار را پیگیری کند.

لاریجانی ادامه داد: نگرانی مردم این است که این تصمیم (افزایش قیمت بنزین) تبعاتی در سایر قیمت‌ها داشته باشد که مقرر شد کمیسیون اقتصادی مجلس با ستاد تنظیم بازار، تعزیرات، قوه قضائیه و مسئولان ذی‌ربط جلساتی بگذارد که نظارت جدی روی کنترل قیمت‌ها شود.

وی اضافه کرد: در زمینه اصلاح روش‌ها نیز قرار شد مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی‌های لازم را صورت دهند؛ از این رو همه باید هم‌داستان باشیم که فشار از روی مردم برداشته و به آنها کمک شود.

رئیس مجلس در پایان با بیان اینکه دغدغه اصلی نمایندگان محترم نیز فشار روی مردم است، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله در این مسیر، کمیسیون‌ها در روزهای آتی جلساتی دارند تا مشکلات حل شود و قطعاً در فضای آرام اصلاحات سامان خواهد یافت و ما احتیاج داریم فضای آرامی برای تصمیمات درست فراهم کنیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا