نماینده مجلس ششم گفت: در مجلس ششم خاتمی لایحه قانون انتخابات را ارائه کرد که یک لایحه و یک قانون مترقی بود و در آن، حقوق مردم و داوطلبان در نظر گرفته شده بود و به تصویب مجلس هم رسید اما با برخورد شورای نگهبان که حدود چهل ایراد بر آن گرفت، دیگر قابل اصلاح نبود و عقیم ماند.

به گزارش پایگاه خبری یزد فردا، «ناصر قوامی»، نماینده مجلس ششم، در گفت و گو با خبرنگاران در رابطه با "طرح مجلس یازدهم در اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری" گفت: در مجلس ششم خاتمی لایحه قانون انتخابات را ارائه کرد که یک لایحه و یک قانون مترقی بود و در آن، حقوق مردم و داوطلبان در نظر گرفته شده بود و به تصویب مجلس هم رسید اما با برخورد شورای نگهبان که حدود چهل ایراد بر آن گرفت، دیگر قابل اصلاح نبود و عقیم ماند. 

او ادامه داد: این قانون اگر تصویب شود شاهد رد صلاحیت های گسترده تر خواهیم بود و به نفع اصلاح طلبان نیست. 

قوامی گفت: سالیان سال است که انتخابات به نفع گروه خاصی است؛ نظارت استصوابی فقط برای گروهی خاص است، اصولگرایان از همان ابتدا می دانند که کاندیداهایشان تایید می شوند اما اصلاح طلبان تا دقایق پایانی هم اطمینان ندارند که کاندیدا آنها، تایید می شود یا خیر.

او خطاب به مجلس یازدهم مطرح کرد: اینها رعایت مبانی عرفی و عقلی را نمی کنند؛ یک فرد سی ساله هم، تحصیلات عالی را سپری کرده است متاسفانه این رده سنی موجب می شود حقوق عده ای تضعیف شود. در هیچ جای دنیا به این صورت نیست که برای، کاندیدا رده سنی ۴۰تا۷۰سال در نظر گرفته شود، معمولا رده سنی از ۲۵سال است. نمایندگان مجلس یازدهم صفر کیلومتر هستند و به مبانی حقوقی و قانونی، آگاهی و توجهی ندارند. 3

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا