یزدفردا: آخرین مهلت ثبت درخواست خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور برای بهره‌مندی از معافیت تعرفه آب، برق و گاز تا حداکثر ۱۰ تیرماه تمدید شد؛ براین اساس فردا آخرین مهلت ثبت این درخواست در پیشخوان مجازی سازمان بهزیستی است.

به گزارش یزدفردا: براساس بند ک تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ «وزارتخانه‌های نفت و نیرو موظف هستند تعرفه آب، برق و گاز مشترکین خانوارهای کشور را بگونه‌ای اصلاح کنند که با رعایت مناطق جغرافیایی کشور، تعرفه مشترکین کم‌مصرف خانوارهای محروم تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی کشور برابر صفر، تعیین شود».

بر این مبنا خانوارهای تحت پوشش باید حداکثر تا جمعه (۱۰ تیرماه) به پیشخوان مجازی سازمان بهزیستی کشور به نشانی https://sam.behzisti.net مراجعه کرده و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

در این راستا نیز در صورت وجود سوالات، مشکلات و ابهامات برای همکاران و متقاضیان تحت پوشش، افراد می‌توانند به سامانه تیکتینگ https://ticketing.behzisti.gov.ir مراجعه کنند.

اما براساس راهنمای سامانه پیشخوان مجازی سازمان بهزیستی، برای ثبت‌نام و ورود به سامانه که از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشــمند انجام می‌شود، مددجویان می‌توانند با وارد کردن مشخصات موردنیاز و ورود در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، به سامانه اطلاعات مددجویان سازمان بهزیستی منتقل شوند. این سامانه شامل ثبت اطلاعات محل سکونت، اطلاعات خانوار و ثبت درخواست‌های افراد است.

گام سوم ثبت درخواســت بوده که شــامل بهره‌مندی از تخفیف قبض آب، برق و گاز، تغییر آدرس/تمدید اجاره و تغییر بعد خانواده است که بعد از وارد کردن اطلاعات هویتی و محل ســکونت، کاربر می‌تواند نســبت به ثبت درخواســت بهره‌مندی از تخفیف قبوض یا تغییر آدرس و بعد خانوار اقدام کند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا