یزدفردا: میرسلیم: «وزارت نیرو باید می‌گفت که به حداقل رساندن قطعی برق خانگی، به قیمت قطع برق صنعت تمام شده.

مردم ترجیح می‌دادند تولید صدمه نخورد و آینده پیشرفت کشور به مخاطره نیفتد.»

 لطفاً وزیر نیرو را احضار کنید و از وی بخواهید پاسخ دهد چرا چنین مسأله مهمی را به مردم اعلام نکرد؟ باید مشخص شود چه منظوری از این کار داشته.

ممکن است دچار این اشتباه بزرگ شده باشد که مدیریت برق، کار مسئول است. شاید دچار لغزش فکری شده و فکر کرده مسئول باید کاری کند نه به صنعت لطمه بخورد، نه برق خانگی.

کاش با درایت و تیزهوشی خودتان مجموعه وزارت نیرو را از اشتباه در می‌آوردید. کاش از توشه تجربیات‌تان چیزی در اختیارشان قرا می‌دادید و می‌گفتید از این به بعد چه کنند.

به آنها متذکر می‌شدید فقط کافی است به مردم بگویند قرار است برق، کجا مصرف شود. بعد از آن با خیال راحت کل بیست و چهار ساعت برق را قطع کنند.

ما مردم نه‌تنها ناراحت نمی‌شویم، بلکه اگر ببینیم جایی برق وصل است حتماً خودمان به وزارت خبر می‌دهیم تا به نفع صنعت قطع کند.

بعد از شنیدن این خبر، بسیاری از ما دچار عذاب وجدان شده‌ایم. احساس می‌کنیم حق صنعت را خورده‌‌ایم. اگر باعث شده باشیم تولید کارخانه‌های بزرگ دچار مشکل شده باشد چه؟

چطور جواب آیندگان را بدهیم؟ فرزندان و نوه‌های‌مان هرگز ما را نخواهند بخشید، اگر بفهمند مقصر اصلی به مخاطره افتادن تولید کشور ما مردم بودیم. ما که با خودخواهی دنبال قطع نشدن برق بودیم. آن‌قدر پرتوقع شده بودیم که فکر می‌کردیم حق‌مان است برق داشته باشیم.

باید برای آیندگان اعتراف کنیم که ما مقصر صدمه خوردن به تولیدیم. ما باعث شدیم شرکت‌های بزرگی مثل ایران‌خودرو و سایپا دچار مشکل شوند.

اگر ما برق کمتری مصرف می‌کردیم و در شبانه‌روز چندین ساعت قطعی را تحمل می‌کردیم، الان ایران‌خودرو عوض شاهین، مرسدس بنز با قدرت پرواز در شب تولید می‌کرد.

اگر ما کمی دندان روی جگر می‌گذاشتیم و به تاریکی عادت می‌کردیم، الان سایپا عوض تیبا، فراری با توانایی سفر به ماه تولید می‌کرد.

آیندگان، ما را ببخشید.

راضیه حسینی

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا