یزدفردا: روش‌های تقلب در امتحانات به شدت متنوع هستند و واقعاً تقلب در آزمون‌ها یک علم پیچیده است.

همه ما با مفهوم و معنای تقلب آشنا هستیم، اگرچه تقلب می‌تواند به صورت‌های مختلفی گسترش یابد، اما منظور ما در اینجا تقلب در آزمون‌های تحصیلی است. شاید کمتر کسی پیدا شود که تا به حال تقلب نکرده باشد، اما وجود چنین گستردگی، زشتی آن را از بین نمی‌برد. در واقع، تلاش ما باید برای مقابله با این پدیده باشد. البته هدف ما در این مطلب طنز، پرداختن به قوانین نیست بلکه به بهانه فرا رسیدن ایام امتحانات، چند ایده طنز لو رفته از تقلب دانش آموزان مدارس و دانشگاه را برایتان خواهیم گفت.

تقلب در امتحانات، جزئی حتمی از فرایند تحصیل در مدارس و دانشگاه‌ها است. بسیاری از دانشجوها، بدون مطالعه درس و آمادگی، به امید راه‌های تقلب و کمک‌های غیرمجاز در جلسات آزمون شرکت می‌کنند. آنها پاسخ‌های احتمالی را روی برگه‌های بسیار کوچکی نوشته و آنها را زیر برگه آزمون قرار می‌دهند که یکی از روش‌های رایج تقلب است. با این حال، شاید جالب باشد بدانید که برخی از دانشجوها روش‌های بسیار عجیب و خلاقانه‌تری برای تقلب استفاده می‌کنند که در ادامه به برخی از آنها خواهیم پرداخت.

تقلب از جنس کاشت ناخن

برخی از دانش آموزان و دانشجویان دختر، به بهانه نوشتن برخی فرمول ها و قواعد سخت که در امتحان حتما برایشان کاربردی خواهد بود، قبل از شروع امتحانات اقدام به کاشت ناخن از جنس بی رنگ میکنند تا به راحتی بتوان روی آن اطلاعاتی را نوشت.

تقلب داخل لوله خودکار

حتما که شما هم از این روش یا استفاده کرده اید تا شاهد استفاده از ان توسط دوستان خود بوده اید. یکی از جالب ترین تصاویر از تقلب های دانشجویی منتشر شده در فضای مجازی مربوط به همین ترفند است.

خطاطی روی دست و پا

امان از شبهای امتحانی که ساعت ها برای نوشتن جواب سوالات طولانی روی دست و پا سپری می شود و فردای همان روی هیچ کدام از آن سوالاتی که جوابشان را روی بدنتان حکاکی کرده اید، در امتحان نیامده است.

نوشتن تقلب در قسمت های سفید رنگ کفش و زیر جوراب هم خود بحث تخصصی جدایی است که نیاز به توضیح مفصل دارد.

جاساز کردن تقلب داخل اکسسوری ها

چسباندن تقلب داخل کمربند، دسته عینک، کیف پول، داخل بدنه جامدادی یا قاب عینک و.. هم از این قبیل تقلب های خلاقانه بامزه دوران دانش آموزی است.

تقلب داخل ماسک

به قول یکی از افراد ماهر در تقلب، دوران کرونا شاید اوج دوران تقلب بود، به این دلیل که هم امتحانات آنلاین برگزار میشد و در خانه با فراغ بال به یافت پاسخ سوالات می پرداختیم و هم اینکه اگر امتحانات حضوری برگزار میشد، با وجود داشتن ماسک دیگر نیازی نبود جایی تقلب بنویسیم، چراکه جنس و فضای ماسک برای نوشتن تقلب به اندازه کافی مناسب بود.

تقلب داخل بطری آب

عکسی که یکی از دانش آموزان، چند سال پیش با موضوع تقلب خلاقانه خود منتشر کرد، نشان میداد که چگونه در قسمت داخلی برچسب روی بطری آب اطلاعات مهم را نوشته و دوباره روی بطری چسبانده بود بطوریکه با نگاه داخل بطری میتوانستید نوشته ها را به راحتی بخوانید.

تقلب با کمک پاکت آبمیوه

فرض کنید یک دانشجوی خلاق و تنبل برای کسب نمره قبولی تمام تلاش خود را به کار بسته و پاسخ‌ها را تایپ کرده و آنها را داخل برشی که در بدنه پاکت آبمیوه ایجاد کرده بود قرار داد تا بتواند به راحت ترین شکل ممکن تقلب کند.

تقلب با گوشی موبایل

این روش را هم که نگوییم برایتان، پرمصرف ترین روش تقلب چند سال اخیر است که جان خیلی ها را از مشروط و مردود شدن نجات داده.

تقلب روی پد درمانی و چسب زخم

حتما با پدهایی که کمی پهنا دارند و برای پوشش کامل زخم استفاده می شوند آشنا هستید؛ اگر دانش آموز یا دانشجویی را در طول امتحانات با این پد مشاهده کردید، شک کنید که هیچ زخمی زیر پد نیست و در واقع پوششی است برای تقلبی که زیر پد نوشته شده است.

احیانا اگر شما هم بطور کاملا اتفاقی ایده های جالب و خلاقانه ای برای تقلب دیده اید یا سراغ دارید؛ با ما به اشتراک بگذارید:)

منبع: برترین ها 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا