امام جمعه یزد در جمع شورای مرکزی بنیاد باران یزدبا انتقاد از تصمیم نامناسب اتخاذ شده در زمینه آب ، اظهار داشت:
 برخی مسایل باعث می شود انسان فکر کند استان در حال قفل شدن است
یزدفردا : اعضای شورای مرکزی این بنیاد ، امروز (پنجشنبه) با حجت الاسلام والمسلمین صدوقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد دیدار کردند.
به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی بنیاد باران یزد:امام جمعه یزد در این دیدار، ضمن بیان ؛با تداوم تذکر از اثرگذاری نباید مایوس شد چرا که تداوم تذکر ضروری و موثر خواهد بود از بنیاد باران به خاطر تشکیل شعبه این بنیاد در یزد تشکر کرد و گفت: جمع خوبی را تشکیل دادید، با شناخت نیروهای زیرمجموعه و وقت گذاری، گروههای تخصصی تان را با قوت تشکیل دهید و بررسی های قوی در مورد استان داشته باشید.
نماینده ولی فقیه در استان یزد اظهار داشت: قطعا شما کارهای تخصصی زیادی را می توانید در استان داشته باشید اما در بدو امر و نداشتن امکانات لازم، ورود به همه موضوع ها شاید کار را مشکل کند، بنابر این پیشنهاد می کنم نیروهایتان را روی چند موضوع مشخص بکار گیرید.
 
وی با انتقاد از تصمیم نامناسب اتخاذ شده در زمینه آب ، اظهار داشت: برخی مسایل باعث می شود انسان فکر کند استان در حال قفل شدن است ، بنابر ا ین یافتن راه حل های جایگزین اهمیت دارد. دست اندرکاران و متخصصان باید تلاش کنند با ارائه آمار و اطلاعات دقیق به نمایندگان و مسئولان و اطلاع رسانی به تصمیم گیران، جلوی تصمیم هایی که مانع رشد و توسعه استان می شود بگیرند.  
امام جمعه یزد با نو و جدید دانستن کار بنیاد باران و تاکید بر ضرورت نقد و بررسی مسایل با استفاده از تخصص های مرتبط ، برخی جابجایی ها در سطح کشور را غیر ضروری ارزیابی کرد و  تاکید کرد: باید از همه تجربیات استفاده شود و به گونه ای باشد که پس از تغییراتی که صورت می گیرد، از تجربه  افراد متخصصی که در مسئولیت های مختلف کارهای ارزنده ای انجام داده اند استفاده شود و اینگونه نباشد که چهار سال یک بار یا هشت سال یک بار همه چیز را از نو پایه ریزی کنیم و بر همه فعالیت های گذشته خط بطلان بکشیم.  
وی با انتقاد از درصد بالای تغییرات پس از تغییر و جابجایی دولت ها ، بر ضرورت وجود جایگاهی که بتواند تجربیات ارزنده را نگه دارد و با دیدی بی طرفانه بررسی هایی داشته باشد تاکید کرد و اظهار داشت: در ارائه  نتیجه بررسی ها باید خوبی ها بیان شده و در تقویت آن کوشید و اگر مشخص شد در جاهایی هم ضعف و اشکالاتی وجود دارد می توان به صورت سازنده پیشنهادهایی را به مسئولان و مجریان امور ارائه کرد.  
صدوقی همچنین خاطرنشان کرد: کارهای تحقیقی باید از جریانات سیاسی جدا باشد، نه اینکه کار سیاسی خوب نیست ، بلکه جریان تحقیق باید بدون پیشداوری صورت گیرد.  
وی در پایان با آرزوی موفقیت برای بنیاد باران یزد ابراز امیدواری کرد اعضای شورای این بنیاد با صحت و سلامتی در راه اعتلا و آبادانی کشور پیش بروند.  
شایان ذکر است در ابتدای این دیدارسید حمید کلانتری رییس شورای مرکزی بنیاد باران شعبه استان یزد ضمن تشریح روند شکل گیری این بنیاد در استان یزد، اهداف و فعالیت های آن را برشمرد و خاطرنشان ساخت: سعی شده جهت کار بنیاد توسعه ای باشد و در نظر است ضمن تهیه برنامه شش ماهه و برگزاری نشست های تخصصی به پژوهش و نقد و بررسی پیرامون موضوع های عمرانی، آبادانی و توسعه ای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بپردازد.
وی با معرفی اعضای شورای مرکزی و شورای اجرایی بنیاد باران یزد تاکید کرد: این بنیاد گرچه از عضویت افرادی از جریان های مختلف برخوردار است،  اما مجموعه ای مستقل از جریان های سیاسی است و توقع این است که کارهای برجسته ای بکند.  
کلانتری حضور و راهنمایی های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد را مغتنم دانست و آمادگی بنیاد باران یزد را برای پیگیری فعالیت های مورد نظر را به وی اعلام نمود.  
مهندس علی اکبر اولیا نماینده مردم یزد و صدوق درمجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی بنیاد باران یزد نیز در این دیدار طی سخنانی فعالیت های بنیاد باران یزد را برای توسعه یزد تاثیرگذار دانست و برای بهره مندی از نتایج فعالیت های پژوهشی و بررسی های کارشناسانه آن ابراز امیدواری کرد.  
دکتر محمد صالح اولیا مدیر بنیاد باران شعبه استان یزد نیز در این دیدار با اشاره به این که تجربیات مدیران با تجربه در حال فراموشی است و حداقل کار بنیاد می تواند ثبت و ضبط این تجارب باشد.  
وی تهیه تئوری های نحوه اداره استان را از اهم فعالیت های پیش روی بنیاد معرفی کرد و گفت: بنیاد می تواند برای استان یزد اتاق فکر و اندیشه باشد.
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا