یزدفردا :در اثر ریزش دو معدن در شهرستان طبس، در معدن زغال سنگ شماره دوشرکت نگین به دنبال ریزش معدن، محمد قربانی یکی از کارگران این معدن مجروح و در ریزش معدن زغال سنگ شماره سه شرکت زغال سنگ نگین، عظیم برزگر، کارگر 27 ساله معدن کشته شد.

یزدفردا :در اثر ریزش دو معدن در شهرستان طبس، در معدن زغال سنگ شماره دوشرکت نگین   به دنبال ریزش معدن، محمد قربانی یکی از کارگران این معدن مجروح و در ریزش معدن زغال سنگ شماره سه شرکت زغال سنگ نگین،  عظیم برزگر، کارگر 27 ساله معدن  کشته شد.

  علت حادثه معادن طبس روشن نیست/ نتیجه بررسی ها به مراجع قضایی اعلام می شود

 بازرس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبس گفت: علت وقوع حادثه معادن زغال سنگ طبس روشن نیست.

مهدی قاسمی زاده  اظهار داشت: با وقوع این حادثه و پس از درخواست مرجع قضایی، دو مرتبه از محل حادثه بازدید کردیم و علت فنی بروز این حادثه در دست بررسی است و نمی‌ توان در این باره اظهار نظر قطعی کرد.(عکس آرشیوی است)

وی با بیان اینکه پس از حصول نتیجه قطعی، علت حادثه به مراجع قضایی اعلام می ‌شود، افزود: علت بروز هر حادثه متفاوت است اما معمولا وقوع تعداد قابل توجهی از حوادث معدن به دلیل عدم رعایت مسائل فنی و ایمنی و بی‌توجهی به موضوع مهم بهداشت محیط کار است.

قاسمی زاده بیان داشت: وضعیت و شرایط زیر زمین با وضعیت روی زمین کاملاً متفاوت است به طوری که ممکن است در بهترین و ایمن‌ ترین شرایط هم در معادن حوادث ناگواری اتفاق بیفتد.

وی تاکید کرد: بازرسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبس بیشترین وقت کاری خود را برای بازدید و بازرسی از معادن زغال‌سنگ این شهرستان اختصاص داده ‌اند که در این زمینه در صورت مشاهده عدم رعایت مسائل ایمنی، بدون هیچ‌ گونه اغماضی، معادن تا هنگام رفع خطر تعطیل می ‌شود.

وجود لایه گلی عامل ریزش معدن زغالسنگ طبس شد


محمد قربانی، کارگر مجروح حادثه ریزش معدن طبس گفت: وجود لایه ای از گل در تونل معدن زغالسنگ شماره دو شرکت نگین سبب ریزش این معدن شد.

محمد قربانی  اظهار داشت: هنگام کار و انجام عملیات حفاری، در سقف تونل لایه ای از گل با قطر حدود 30 سانتیمتر مشاهده کردیم و تصمیم داشتیم آن را برداریم اما مسئول مربوطه از من و یک کارگر دیگر خواست تا سقف را با استفاده از چوب محکم کرده و نگه داریم.

وی افزود: پس از اینکه به اتفاق همکارم شروع به نصب چوب ها کردیم، سقف به یکباره فرو رو ریخت و دیگر متوجه چیزی نشدم.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبس نیز در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: برخی کارفرمایان برای کسب منافع بیشتر، مسائل فنی و ایمنی را رعایت نمی کنند که نتیجه آن وقوع حوادث این چنینی است.

طبس بزرگترین شهرستان معدنی کشور است و 70 درصد زغال سنگ کشور در این منطقه قرار دارد.

در دو حادثه جداگانه در معادن زغال سنگ شماره یک و دو طبس، بر اثر ریزش معدن متاسفانه یک کارگر 27 ساله به نام عظیم برزگر جان خود را از دست داد و در معدن دیگر محمد قربانی مجروح شد.

منبع:مهر

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا