هادي نسب مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استان يزد:

 در شهرستان يزد مهمان شهر وجود ندارد -در سال 87 تعداد 20 درخواست ازدواج با اتباع خارجي وجود داشته است

مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استان يزد گفت:‌ در سال 87 تعداد 20 درخواست ازدواج با اتباع خارجي وجود داشته و در سال 86 تعداد 44 پرونده زناشويي داشته‌ايم كه از اين تعداد 31 مورد مجوز ثبت گرفته و 13 مورد هم در اداره اتباع در دست اقدام مي‌باشد.

هادي هادي نسب  اظهار كرد: خدمات قضايي خدمات حمايتي است كه به اتباع بيگانه ارائه مي‌گردد هفته‌اي يك جلسه كميته حل اختلاف و شوراي حل اختلاف جهت رفع مشكلات قضايي اتباع بيگانه تشكيل مي‌شود و طرفين دعوت شده و در يك مجموعه و كادر اداري با حضور قاضي و وكيل مصالحه انجام مي‌شود و حق و حقوقشان داده مي‌شود.

وي افزود: ‌در سال 87 تعداد 25 پرونده اتباع خارجي بررسي شده است و اختلافات آنان در خصوص اختلافات خانوادگي و اختلاف با طرف‌هاي حساب يا محل‌هاي كارشان مي‌باشد.

اين مقام مسئول با بيان اينكه نارضايتي مردم استان نسبت به حضور اتباع بيگانه غير مجاز افزايش يافته ادامه داد:‌ پس از اتمام طرح آمايش3 و اعلام دستور از مركز كليه اتباع غير مجاز دستگير و طرد خواهند شد.

وي گفت: ‌اين اتباع در محلات قديمي پخش شده‌اند و بهترين راه جهت كنترل آنان ايجاد مجموعه قابل كنترل مي‌باشد كه در اين راستا در شهرستان‌هاي ميبد، اردكان و تفت مهمان شهر ايجاد شده است كه اتباع خارجي اجبارا در آنجا ساكن مي‌شوند و در صورت سكونت در محلات عملا قابل برخورد مي‌باشند.

هادي نسب تصريح كرد: در شهرستان يزد مهمان شهر وجود ندارد كه عمليات تاسيس آن آغاز شده است و در اين راستا حمايت مسئولان و دست اندركاران را مي‌طلبد.

وي افزود: ايجاد مهمان‌شهر داراي مزايايي است بطوريكه درگيري و اختلاف اتباع خارجي با مردم كاهش يافته، ارتباطاتشان بامردم تعريف شده مي‌شود، ازدواج آنان با اتباع ايراني كمتر مي‌شود چرا كه ارتباطات آنان با مردم مشكلاتي را براي مردم و نظام پيش مي‌آورد.

مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي مشكل عمده در خصوص اتباع خارجي را ازدواج آنان با ايرانيان عنوان كرد و گفت:‌ اتباع بيگانه با دختران ايراني ازدواج كرده و طبق قوانين زن و فرزند تابعيت زوج را كسب مي‌كنند، در يزد به جز اتباع افغاني و عراقي ازدواج‌هايي با اتباع هندي و پاكستاني هم گزارش شده است.

وي اضافه كرد:‌ در سال 87 تعداد 20 درخواست ازدواج با اتباع خارجي وجود داشته و در سال 86 تعداد 44 پرونده زناشويي داشته‌ايم كه از اين تعداد 31 مورد مجوز ثبت و 13 مورد هم در اداره اتباع در دست اقدام مي‌باشد.

هادي نسب خاطرنشان كرد:‌جهت ازدواج مرد خارجي با زن ايراني، مرد بايست پاسپورت گرفته و در اداره امور اتباع خارجي درخواست ازدواج بدهد تا ازدواج آنان ثبت رسمي شود در صورتي كه مرد ايراني و زن خارجي قصد ازدواج داشته باشند و داراي كارت اقامت از دفتر استانداري باشند به اداره اتباع مراجعه مي‌كنند ولي اگر مرد ايراني پاسپورت داشته باشد به اداره گذرنامه مراجعه كرده و نيازي به مراجعه به اداره اتباع نيست.

وي با اشاره به اينكه مردم به هيچ وجه به ازدواج با اتباع خارجي تن ندهند تصريح كرد: اتباع بيگانه صرفا به جهت اينكه كارتشان هويت دار يكساله شود با ايرانيان ازدواج مي‌كنند و بعدا فرزندانشان بدون هويت مي‌شوند، شناسنامه برايشان صادر نمي‌شود و براي ثبت نام در مدارس با مشكل مواجه مي گردند ولي اگر شرايط خاص جهت ازدواج هم پيش آمد مردم براي بررسي پرونده آنان به اداره امور اتباع و مهاجرين خارجي مراجعه نمايند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا