جمال آدم‌خوار به هلاكت رسيد + عکس


یزدفردا: پس از 4 سال پيگيري و تحقيقات شبانه روزي كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ تبهكار حرفه‌اي و فراري از زندان در يك درگيري با شليك پليس به هلاكت رسيد.

از ابتداي سال 80 شكايت‌هاي متعددي در مراجع انتظامي مطرح بود كه نشان مي‌داد اعضاي يك گروه از سارقان حرفه‌اي و سابقه‌دار به صورت گسترده اقدام به سرقت از مشتريان بانك‌ها يا صاحبان طلا فروشي‌ها كرده‌اند به طوري كه با بررسي‌هاي بسيار از سوي پليس مشخص شد سركرده اين گروه، سارق جسوري به نام جمال است.

در تحقيقات كارآگاهان در آن سالها و قبل از دستگيري آنان معلوم شد جمال علاوه بر هدايت اين گروه در چند مرحله وقتي متوجه شده‌ است دوستان سارقش پس از سرقت، اموال سرقتي را به وي تحويل نداده‌اند، براي ايجاد جو رعب و وحشت در بين سايرين، با دندانهاي خود اقدام به كندن گوش سارقان خود كرده است به طوري كه دوستانش به وي لقب جمال آدم خوار داد‌ه‌اند.

در حالي كه هر روز شكايت‌هاي متعددي از اعضاي اين گروه از سارقان به محاكم قضايي و انتظامي در سطح تهران ارسال مي‌شد. شكايت تعدادي ديگراز شهروندان تهراني به پليس آگاهي حاكي بود در چند مرحله اين سارقان پس از شناسايي مشتريان بانك‌ها و تعقيب آنان وقتي در حين سرقت با مقاومت مالباخته روبه رو شده‌اند با گستاخي تمام اقدام به درآوردن لباس مالباخته كرده و او را برهنه رها كرده‌اند كه اين اقدام مجرمانه موجب خدشه‌دار شدن امنيت رواني مردم و شاهدان در جامعه شده ‌است.

در سال 83 با تلاش و پيگيري‌هاي بسيار كارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتي، سرانجام پليس آگاهي، اغلب اعضاي گروه جمال را يكي پس از ديگري شناسايي و دستگير كرد و سركرده آنان نيز در يك عمليات غافلگيرانه دستگير و با شكايت صدها نفر از مالباختگان، پرونده در شعبه وقت 1156 مجتمع امور جنايي تهران رسيدگي و پس از انجام محاكمه اين متهم به تحمل 12 سال زندان و رد مال در حق شاكيان محكوم شد. عده‌اي از اين مالباختگان بازنشستگاني بودند كه حقوق دريافتي بازنشستگي آنان پس از خروج از بانك از دستبرد اين سارقان خشن در امان نمانده بود.

چند ماه پس از متلاشي شدن اعضاي اصلي اين گروه از تبهكاران، چند نفر از اعضاي باقيمانده كه پس از دستگيري همدستان خود متواري شده بودند با يك شكايت صوري و تباني با سركرده خود وي را به يكي از دادگاه‌ها فراخواندند و در مراجعت از جلسه دادگاه به زندان، در ميانه راه، به صورت مسلحانه به مأموران مراقب سركرده خود حمله كردند و جمال آدم‌خوار را فراري دادند.

با فرار اين سارق خطرناك بار ديگر موضوع دستگيري وي در دستور كار پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. در ادامه و با كار شبانه‌روزي تيم ويژه‌اي از كارآگاهان پايتخت مشخص شد جمال پس از فرار با هويت جعلي از كشور متواري و به كشور تايلند رفته است.

اين بار از طريق پليس اينترپل اقداماتي براي دستگيري وي انجام شد تا اينكه در سال 87 با پيگيري‌هاي دامنه‌دار كارآگاهان تهران بزرگ معلوم شد بار ديگر جمال با اسناد و مدارك جعلي به كشور وارد شده است.

اين مجرم سابقه‌دار با اطلاع از اينكه پليس سايه به سايه در تعقيب اوست، در شهرهاي مختلف حضور پيدا كرد و از همين فرصت‌ها براي تشكيل گروه سرقت متشكل از افراد جديد و قديم استفاده كرد.

عمده سرقت‌هاي جمال و همدستان او در سالهاي 87 و 88 از طلافروشي‌هاي مراكز استانها تشكيل شده بود همچنين طلافروشاني كه طلا را به شهرهاي مختلف حمل مي‌كردند.

با اين اطلاعات موضوع با جديت بيشتر و با نظارت جعفرزاده، معاون دادستان و رئيس دادسراي جنايي تهران، پيگيري حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه پرونده در شعبه اول دادياري اين دادسرا مورد رسيدگي قرار گرفت.

سرانجام در آخرين اطلاعات به دست آمده مشخص شد جمال با هويت جعلي رضا حيات‌الغيب از كشور تركيه وارد كشور شده و به مشهد رفته و با تعدادي از همدستان خود قصد دارد با جمع‌آوري اطلاعات لازم از چند طلافروشي در مشهد و تهران سرقت كند.

در كارهاي اطلاعاتي دامنه‌دار با اخذ نيابت قضايي از سوي هاشميان داديار شعبه اول دادسراي جنايي تيم‌هاي ويژه‌اي از كارآگاهان گروه ضربت و عمليات پليس آگاهي پايتخت به مشهد اعزام شدند.

با همكاري تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي مشهد با تيم‌هاي اعزامي از تهران و استقرار اين گروه‌ها در نقاطي از جمله بازار مشهد در ساعت 19 روز 5 آذر امسال جمال را در حالي كه در مقابل بازار طلافروشي مشهد و با ظاهري كاملاً متفاوت مشغول گدايي بود، شناسايي و به محاصره خود درآوردند.

جمال كه با اين شرايط و عليرغم لباس گدايي كه بر تن داشت و تغييراتي كه با جراحي در صورت خود به وجود آورده بود به هيچ وجه انتظار غافلگيري را نداشت در هنگام دستگيري خود در يك لحظه و با مشاهده كارآگاهان پليس با استفاده از يك قبضه قمه به سوي مأموران حمله‌ور شد تا از اين محاصره فرار كند.

كارآگاهان عليرغم هشدارهاي فراوان و با توجه به اينكه قصد داشتند او را براي اطلاعات با ارزشش در مورد فعاليت‌هاي گروه زنده دستگير كنند با استفاده از قانون بكارگيري سلاح او را هدف گلوله قرار دادند كه وي در حين انتقال به بيمارستان به هلاكت رسيد.

مرجع: فارس

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا