معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد از گردهمايي نخبگان يزدي داخل و خارج كشور در آينده خبر داد و گفت: تلاش داريم علاقه مندان به استان يزد را در زمينه هاي مختلف رشد و تعالي استان مشاركت دهيم.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "محمد علي طالبي" روز پنج شنبه در جلسه با اعضاي شوراي مركزي موسسه فرهنگي، اجتماعي شميم (شوراي مردمي يزديهاي مركز)، اظهار داشت: يكي از آرزوهايم وجود تشكل قوي يزدي هاي مقيم مركز بود و از موقعي كه با شميم آشنا شدم فكر مي كنم آرزويم در حال تحقق است.
وي افزود: تشكيل شوراهاي شهرستاني و كارگروه هاي مختلف در موسسه شميم خوشحال كننده است.
طالبي ادامه داد: استراتژي استان يزد استفاده از توانمندي هاي نخبگان يزدي در زمينه هاي مختلف و استفاده از نظرات، ديدگاه ها و پشتيباني برنامه هاي توسعه استان است.
اين مقام مسئول اظهار اميدواري كرد: اميدوارم اين جلسه نقطه شروع بسيار خوبي براي همكاري بيشتر باشد.
وي حضور مديران دستگاه هاي اجرايي در جلسات مركز موسسه را لازم دانست و تاكيد كرد: شوراهاي شهرستاني بايد با مديران شهرستان ها ارتباط تنگاتنگ داشته باشند و زمينه حضور نخبگان كشوري شهرستان مربوط را فراهم نمايند.


استان يزد  از لحاظ مهاجرپذيري جزو برترين هاي كشور است
معاون استاندار يكي از مشكلات اصلي را خروج نخبگان از استان يزد دانست و گفت: يكي از استان هاي مهاجرپذير كشور هستيم كه در اين زمينه استان يزد جزو استان هاي برتر محسوب مي شود.
وي افزود: افراد كم سواد و با تحصيلات پايين براي اشتغال در بخش صنعت و معدن وارد و افراد متخصص با تحصيلات بالا از استان خارج مي شوند كه اين مشكلاتي را ايجاد مي كند.
طالبي رسالت مسئولان را بستر سازي مناسب فرهنگي و اجتماعي در راستاي حضور نخبگان در استان دانست و گفت: به لحاظ فرهنگي هر چه رفت و آمد نخبگان يزدي به استان يزد بيشتر شود زمينه ارتقا فرهنگي فراهم مي شود.
وي با اعلام آمادگي كامل استان براي همكاري با موسسه شميم، اظهار اميدواري كرد: با تعامل و همكاري موسسه شميم استان يزد روز به روز به سمت رشد و تعالي حركت كند.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار نيز با تاكيد بر ورود هر چه زودتر به عرصه اجرا، اظهار داشت: محدوده كار استان يزد با موسسه شميم بايد مشخص شود و اگر پيشنهاد جديدي از سوي موسسه مطرح شود، منافاتي نخواهد داشت.
"سيد محمد رضا سيد حسيني" كمبود منابع آبي، مشكلات محيط زيست، عدم استفاده از تمامي ظرفيت هاي صنايع، آسيب ديدگي راه هاي اصلي استان و ... را از جمله مشكلات پيش روي استان دانست و گفت: نحوه اتصال حلقه تهران و يزد و اولويت هاي كاري بين ايشان بايد مشخص گردد.
در اين جلسه اعضاي شوراي مركزي موسسه فرهنگي، اجتماعي شميم به ارائه ديدگاه هاي خود پرداختند و "رضا دستجردي" دبير اجرايي موسسه نيز گزارشي از روند كاري موسسه ارائه كرد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا