سومین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر همراه با ارایه گزارش اقدامات انجام شده از سوی فرمانداران هر شهرستان و همچنین دستگاه های اجرایی استان و با هدف اتخاذ تصمیمات نهایی و تعیین روز هر شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، "سید محمد رضا سید حسینی" روز سه شنبه در آخرین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر به تشریح انتظارات ابلاغ شده از سوی دولت و همچنین انتظارات استان در خصوص ایام نوروز پرداخت و سپس با هم اندیشی فرمانداران شهرستان ها، روز مربوط به هر شهرستان تعیین شد.
بدین ترتیب روز شهرستان یزد، اول فروردین مشخص شد، روز شهرستان های میبد، تفت، اشکذر به ترتیب دوم، سوم و چهارم و در شهرستان های اردکان، بهاباد و بافق به ترتیب پنجم، دهم و دوازدهم فروردین معين شد.
معاون استاندار در خصوص محور برنامه های روز شهرستان گفت: رویکرد روزهای هر شهرستان آمیخته با ویژگی های مذهبی و مناسبت های هر شهرستان باشد و سعی شود با برنامه ها و مناسبت های خاص مذهبی برای تجلی ویژگی مهم استان که دار العباده بودن است تلاش شود.
وی ادامه داد: آنچه از هر شهرستان انتظار می رود که در روز شهرستان خود بیشتر مد نظر داشته باشد، معرفی آن دسته از جاذبه های گردشگری است که کمتر در معرض شناخت گردشگران قرار گرفته است.
معاون استاندار افزود: پیش بینی می شود که نوروز امسال برای استان یزد پر تردد خواهد بود از این رو، انتظار استان از مسئولان استانی این است که مدیریت سفر امسال مدیریت کم خطری در راه ها و مدیریت کم بحثی در شهرها باشد و اگر در مدت زمان باقی مانده مشکلی به نظر می رسد منتقل تا برای ارایه راهکار اقدام شود.
سید حسینی در این جلسه به قرائت ابلاغیه وزیر کشور در خصوص انتظارات دولت از استان ها پرداخت و از جمله انتظارات دولت از استان به تامین امنیت و آرامش در مسیر ها ومحورها، تامین و ذخیره سازی اقلام مورد نیاز مردم، کنترل و تنظیم بازار، نظارت و انجام بازرسی، استمرار پایگاه های امداد و نجات، آمادگی کامل اورژانس، فعالسازی جایگاه های عرضه سوخت و خود پردازها، اعمال مراقبت های جدی در راستای کاهش تصادفات جاده ای، استمرار مراکز اطلاع رسانی و راهنمایی مسافران اشاره کرد.
معاون استاندار همچنین در خصوص توقعات استان خطاب به فرمانداران و مسئولان دستگاه های مرتبط گفت: در مهمان نوازی و تکریم مسافران نوروزی کوشا باشید، مسائل مربوط به تامین آرد را از هم اکنون جدی بگیرید، سعی در معرفی اماکنی داشته باشید که کمتر به گردشگران معرفی شده اند و همچنین در نظر داشته باشید که اتومبیل های فاقد ایمنی طی بخشنامه صادره به طور جدی متوقف خواهند شد از این رو با اتوبوس های اداری بدون ایمنی سعی در فرستادن کارکنان تان به جاده ها را نداشته باشید.
آغاز توزیع میوه وارداتی از روز شنبه، گشایش همه مساجد بین راهی در ایام نوروز، راه اندازی نمایشگاه در شهرستان ها و مرکز استان، توزیع کتابچه و بروشور با رویکرد یزد شناسی، در نظر گرفتن 8 پست ثابت و 2 پست سیار امدادی، در نظر گرفتن مسابقه پیامکی و سایت اینترنتی، اجرای طرح ملی مسافران نوروزی، اجرای طرح آرامش بهاری، افتتاح 3 الی 4 هتل، راه اندازی نانوایی سیار در برخی نقاط مانند دروازه قرآن و مواردی از این دست از جمله دیگر اقداماتی بود که از سوی فرمانداران و مسئولان دستگاه ها برای نوروز 93 برنامه ریزی شده و در دست انجام است.
محمد مهدی شرافت مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این جلسه با بیان اینکه هدف غایی ما در این ستاد ارایه خدماتی شایسته برای همه مسافران و ایجاد خاطره خوش از سفر در ذهن آنان است، گفت: آغاز رونمایی از فعالیت های ستاد، ساعت 8 صبح 25 اسفند با حضور رسانه ها انجام می گیرد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا