سوالات متداول در مورد همراه اول

 


خرید کارت شارژ

 
 

سوال 1- در صورتیکه در هنگام خرید شارژ پول از حساب کسر شود ولی رمز دریافت نشود چه کاری باید انجام داد؟

سوال 2- اگر اطلاعات مربوط به خرید در قسمت پیگیری موجود نبود چه کاری باید انجام داد؟

سوال 3- ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎اگر رمز کارت شارژ بر روی گوشی شارژ نشد چه کاری باید انجام داد؟

سوال 4- ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎در چه مواردی می توان به آدرس ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ ،ایمیل ارسال نمود؟

سوال 5- ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎در صورتیکه کارت شارژی را از یکی از دفاتر خدمات مشترکین خریداری کردم و رمز کارت شارژ مخدوش بود و قابل خواندن نبود چه باید بکنم؟

سوال 6- ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کارت شارژ اینترنتی خریداری کردم و شماره رمز آن را نیز دریافت کردم، اما هنگام وارد کردن پیغام خطا می دهد؟

سوال 7- ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎یک (یا تعدادی) کارت شارژ از طریق اینترنت (یا به صورت فیزیکی) خریداری کردم، اما شماره رمز (یا کارت شارژ) را گم کرده ام و یا پاک شده اند؟

پاسخ ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎1: در صورتیکه پول از حساب شما کسر شد و موفق به مشاهده رمز نشدید موارد ذیل را انجام دهید :
الف ) در قسمت فروش اینرنتی کارت شارژ، گزینه پیگیری را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است اطلاعات شما در قسمت پیگیری کارت شارژ تا 30 روز پس از زمان خرید ،موجود می باشد که شما می توانید پس از وارد نمودن اطلاعات مورد نیاز ،شماره سریال و رمز خود را دریافت نمایید.

پیگیری خريد شارژ اينترنتي

شما می بایست در قسمت "‎‎‎‎‎‎‎شماره رسید بانکی"‎‎‎‎‎‎‎ کدی را که از بانک مربوطه دریافت نموده اید (از طریق تماس با شماره تلفن های جدول ذیل) ،وارد نمایید.

نکته : این کد یک کد 13 تا 20 رقمی بوده و با کد پیگیری متفاوت است.

شماره تماس بانکها :‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎

 

 

ردیف
بانک
پاسخگو
تلفن
1
ملي
اپراتور
6414-021
2
ملت
اپراتور
22738310
3
پارسیان
اپراتور
6-22661700 داخلی 3427
4
سامان
اپراتور
021-6422
5
اقتصاد نوین
اپراتور
48031200-48031100-48031000

 ‎‎‎‎‎‎‎

شماره رسید بانکی برای هر یک از بانکها به صورت ذیل می باشد :

در بانک سامان یک کد 20 کاراکتری می باشد.

 

نمونه رسید در بانک سامان: ‎ g/wdaonyJdLPeA/ikBT4

 ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎

در بانک ملی ،با ترکیب تاریخ خرید و شماره پیگیری ‎(شماره پیگیری + تاریخ) این کد بدست می آید.

به عنوان مثال ‎ اگر تاریخ خرید 16/05/1387 و شماره پیگیری 379108 باشد :

 

نمونه رسید در بانک ملی : 13870516379108

 ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎

در بانک پارسیان ،رسید بانکی همان کد ارجاع می باشد. کد ارجاع یک کد 18 رقمی است.

 

نمونه رسید بانکی در بانک پارسیان: 932188394834941758

 ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎

در بانک ملت ،همان کد hash code می باشد که با 65f81 آغاز می شود.

 

نمونه رسید بانکی در بانک ملت: 65f811c01043b12F4

 ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎

در بانک اقتصاد نوین ،رسید بانکی همان کد Refrence Number (RefNum) می باشد.

 

نمونه رسید بانکی در بانک اقتصاد نوین: 31K18ReT2g9uAtMCOr+g

 

 ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎

 

ب)اگر درمدت 30 روز پس از تاریخ خرید موفق به دریافت رمز نشدید، شماره تلفن، تاریخ خرید و شماره رسید بانکی را به آدرس ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ch‎‎‎‎‎‎‎‎arge@mci.ir ارسال فرمایید تا رمز برای شما ارسال شود.

 

 ‎‎‎‎‎‎‎ ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎پاسخ ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎2: اگر اطلاعات مربوط به کارت شارژ خریداری شده در قسمت پیگیری موجود نبود ، ممکن است  شماره تراکنش را نادرست وارد کرده باشید .در غیر اینصورت به شماره تراکنش شما ،کد شارژ اختصاص داده نشده  و پول کسر شده به حساب شما عودت داده خواهد شد.شما می بایست جهت عودت پول با شماره تلفنهای ذکر شده در جدول شماره تماس با بانکها ، تماس بگیرید.

 

 ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎پاسخ ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎3: در بعضی مواقع ممکن است به دلیل وجود ترافیک در شبکه ، امکان شارژ سیم کارت میسر نباشد که در این صورت شما می توانید پس از چند بار سعی نمودن ، نسبت به شارژ تلفن همراه اعتباری خود اقدام نمایید، در غیر اینصورت می توانید به ادارات دولتی مراجعه نموده و یا شماره سریال کارت شارژ را به آدرس ch‎‎‎‎‎‎‎‎arge@mci.ir ‎‎‎‎‎‎‎ ارسال فرمایید تا موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

 

 ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎پاسخ ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎4: این آدرس صرفا در خصوص ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ کلیه مشکلات مربوط به خرید اینترنتی کارت شارژ از طریق وب سایت همراه اول می باشد.

 

 ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎پاسخ ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎5: به دفتر مورد نظر که کارت شارژ را از آنجا تهیه نمودید مراجعه می نمایید و کارت شارژ مذکور را پس داده و درخواست کارت شارژ دیگری می نمایید.

 

پاسخ ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎6: به همراه شماره سریال و شماره رمز خریداری شده به ادارات دولتی شرکت ارتباطات سیار جهت چک کردن شماره سریال مراجعه نمایید.

 

پاسخ ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎7: مشترک گرامی پس از خریداری کارت شارژ موظف به یادداشت کردن یا پرینت کردن شماره رمز و شماره سریال خود بوده و کلیه مسئولیت برعهده خود شما می باشد و شرکت ارتباطات سیار هیچ گونه مسئولیتی را قبول نمی کند. ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎در صورتيکه به هر علت خريد موفق بود و مشترک موفق به رويت شماره رمز شارژ نگردید مي تواند حداکثر تا يک هفته پس از تاريخ خريد با مراجعه به بخش خريد شارژ اينترنتی در سايت و انتخاب گزينه پيگيري با ورود اطلاعات لازم از قبيل شماره تلفن همراه، تاريخ خريد، نام بانک، شماره رسید تراکنش بانکی و .. اطلاعات مربوط به خريد کارت شارژ خود مانند سريال و شماره رمز را رويت نمايد. ولی در صورتیکه کارت شارژ به صورت فیزیکی خریداری شده باشد، امکان پیگیری وجود ندارد.

 

 ‎‎‎‎‎‎‎تذکر: در صورت داشتن مشکل کارت شارژ با 09990 تماس بگیرید.


سوالات متداول - ثبت نام اينترنتي

 
 

سوال 1. جهت ثبت نام اينترنتي سيم كارتهاي اعتباري و دائمي به چه طريق بايد اقدام نمود؟

سوال ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ .‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎2روش فعال کردن رمز اینترنتیچگونه می باشد؟

سوال 3. کد ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ cvv2چیست؟

سوال 4. آیا می توان با کارت بانکی دیگراناقدام به ثبت نام برای خود نمود؟

سوال 5. آیا به غیر از چهار بانک اشاره شدهبا کارتهای بانکهای دیگر نیز می توان ثبت نام نمود؟

سوال 6. آیا به غیر از کارتهای خودپرداز بانکهاي اعلام شده ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎روش دیگری برای ثبت نام اینترنتی وجود دارد؟

سوال 7. در صورتی که خرید موفقیت آمیز انجام نشد و بارکد دریافت نگردید، برای برگرداندن پول چه باید کرد ؟

سوال 8. در صورت دريافت باركد تكراري با وجود رسيدهاي بانكي متفاوت چه بايد كرد‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎؟

سوال 9. چگونه مي توان از موفقيت آميز بودن ثبت نام اينترنتي مطمئن شد؟

پاسخ 1 : اقتصادنوین،سامان،پارسیانوملترا تهیه و رمز اینترنتی آنها را فعال نمود و سپس با مراجعه بهسایت شرکت اقدام به ثبت نام نمود.

پاسخ 2 : ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ وانتخاب ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ قسمت تغییر رمز‎‎‎و رمز اینترنتی می توان نسبت به تعریف رمزاینترنتی اقدام نمود دارنده کارت ‎‎‎‎‎می بایست از طریق بانک مربوطه نسبت به فعالکردن رمز اینترنتی ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کارت خود اقدام نماید.

پاسخ 3 :‎‎‎‎ CVV2 یک کد سه رقمی می باشد که معمولا بر روی کارتهایبانکی درج شده است و جهت خرید اینترنتی الزامی است. در صورتی که این کد بر رویکارت درج نشده باشد می بایست از طریق بانک یا دستگاه خودپرداز بانک مربوطه آن را تهیه نمود.

پاسخ 4 ‎‎‎‎: اطلاعات خود را وارد نموده ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ و لی هنگامپرداخت الکترونیکی در سایت بانکمربوطه ،اطلاعات کارت بانکی دیگری را وارد نماید.

پاسخ 5 : پارامترهای‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ خرید اینترنتی مثل رمز اینترنتی و وجود داشته باشد می توان ازطریق سایت بانکهای پارسیان یا ملت ثبت نام ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ نمود.

پاسخ 6 :  ‎‎‎‎برخي بانکها مثل سامان و پارسیان با دریافت کارمزدکارتهای خرید اینترنتی با میلغهای متفاوت ارائه میکنند که از طریق این کارتهانیز میتوان ثبت نام انجام داد.

پاسخ 7 : در صورتیکه خرید شما موفقیت آمیز نبود و از حساب شما پول کسر شد، معمولا بانک ظرف مدت 3 روز پول را به حساب برمی گرداند. در صورتیکه بعد از این مدت پول کسر شده از سوی بانک عودت داده نشد می توانید طبق جدول ذیل با بانک مورد نظر تماس بگیرید و مشکل را شرح دهید تا بانک پول را به حساب شما برگرداند.

ردیف

بانک

پاسخگو

تلفن

1

ملي

اپراتور

021-6414

2

ملت

اپراتور

22738310

3

پارسیان

اپراتور

6-22661700 داخلی 3427

4

سامان

اپراتور

021-6422

5

اقتصاد نوین

اپراتور

48031200-48031100-48031000

پاسخ 8 :

‎‎‎‎‎‎‎زمانیکه ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎بارکد تکراری دریافت میکنید فقط یک سیم کارت برای شما صادر می شود و بقیه ثبت نامهای شما ناموفق محسوب می شود. با تماس تلفنی با بانک مربوطه و مطرح کردن موضوع و اعلام رسیدهای بانکی، بانک ظرف یک هفته تا ده روز هزینه ثبت نامی را به حسابی که باآن ثبت نام انجام شده است برگشت خواهد زد.

 ‎‎‎‎

پاسخ 9 : پس ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎از انجام ثبت نام ،در قسمت جستجوی افراد حقیقی در لینک ثبت نام اینترنتی سیم کارت مربوطه می توان با وارد کردن شماره شناسنامه و کد ملی از وضعیت سیم کارتهای ثبت نامی آگاه شد. در صورت مغایرت‎‎‎تعداد ثبت نامی ها با پولی که از حساب بانکی شما برداشت شده است ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ ثبت نام شما ناموفق بوده و از طریق تماس تلفنی با بانک مربوطه ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ پول به حساب شما برگشت داده می شود. ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎

سوالات متداول - سيم کارت اعتباری

 
 

سوال1.سيم کارت اعتباري با چه قيمتي واگذار مي شود؟

سوال2. اگر مشترک پیش از پایان اعتبار مکالمه ویا دوره اعتبار اقدام به خرید کارت شارژ و افزایش اعتبار نماید، وضعیت دوره اعتبارو اعتبار مکالمه استفاده نشده چگونه خواهد بود؟

سوال3.اگر مشترک اقدام به افزایش اعتبار نکند،وضعیت اشتراک او چگونه خواهد بود؟

سوال4. کارت شارژ چیست؟ ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎

سوال5.چند نوع کارت ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ شارژ وجود دارد واعتبار زمانی آنها به چه صورت است؟

سوال 6. در صورت دريافت باركد تكراري با وجود رسيدهاي بانكي متفاوت چه بايد كرد؟

سوال ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎7 :. چگونه مي توان از موفقيت آميز بودن ثبت نام اينترنتي مطمئن شد؟

 

پاسخ 1 : قيمت سیم کارت اعتباری 226.000ریال می باشد که 206،000 ریال آن قیمت سیم کارت(شامل 200،000 ریال بهای فعال سازی سیم‌کارت و 3% مالیات و عوارض) ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ و 20،000 ریال آن ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ اعتبار اولیه موجود در سیم‌کارت با در نظر گرفتن %3مالیات و عوارض است .

پاسخ 2 : ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎اگر در دوره اعتبار یک کارت شارژجدید بخرید و هنوز از اعتبار مکالمه شما مبلغی باقی‌مانده باشد، آن مقدار به دوره اعتبار و یا اعتبار مکالمه اضافه می‌گردد.

پاسخ 3 : ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎مشترک در دوره اشتراک خود ممکن است در یکی از3 وضعیت زیر باشد:الف- وضعیت فعال: با برقراری اولین تماس مشترک وارد وضعیت فعال شده و می‌تواند از تمامی سرویس‌های در دسترس استفاده نماید.
ب. وضعیت یک‌طرفه: هنگامیکه اعتبار مکالمه و یا دوره اعتبار کارت به پایان می‌رسد، مشترک ظرف مدت 2 ماه باید اقدام به افزایش اعتبار نماید. در طول این مدت، فقط دریافت تماس یا پیام کوتاه مقدور خواهد بود .در صورتیکه مشترک با خرید ‌ کارت شارژ اقدام به افزایش اعتبار نماید و هنوز از اعتبار مکالمه دوره گذشته چیزی باقی مانده باشد، اعتبار باقی مانده به اعتبار مکالمه ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ کارت شارژ جدید اضافه می‌گردد.
ج- وضعیت قطع: اگر مشترک به هر دلیلی نتواند در دوره وضعیت یک‌طرفه اقدام به افزایش اعتبار نماید، وارد وضعیت قطع می‌شود و مشترک 2 ماه ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ دیگر مهلت دارد تا اقدام به افزایش اعتبار نماید. در صورت افزایش اعتبار، شماره تلفن همراه در اختیار مشترک باقی خواهد ماند ولی اعتباری از دوره قبل به دوره جدید منتقل نخواهد شد. اگر مشترک اقدام به افزایش اعتبار ننماید، شماره تلفن همراه خود را از دست خواهد داد.

 

پاسخ 4 : کارت شارژکارتی است که مشترک بهمنظور تمدید دوره اعتبار و یا افزایش اعتبار مکالمه خریداری می‌نماید. شماره رمزاین کارت باید در گوشی دارای سیم کارت اعتباری ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎وارد شود.

پاسخ 5 : کارتهای شارژ سیم کارت اعتباری شرکت ارتباطات سیار در چهار نوع 100،000 ریالی با اعتبار زمانی 10 ماهه ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ و 200،000 ریالی با اعتبارزمانی 24 ماهه و 50.000 ریالی با اعتبار زمانی 4ماهه و 20،000 ریالی با اعتبارزمانی 2 ماهه به فروشمی رسد که‎ 3% ‎عوارض قانونی و مالیات متعلقهنیز در آنها منظور شده است.

پاسخ 6 : زمانیکه ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ بارکد تکراری دریافت میکنید فقط یک سیم کارت برای شما صادر می شود و بقیه ثبت نامهای شما ناموفق محسوب می شود. با تماس تلفنی با بانک مربوطه و مطرح کردن موضوع و اعلام رسیدهای بانکی ، بانک ظرف یک هفته تا ده روز هزینه ثبت نامی را به حسابی که باآن ثبت نام انجام شده است برگشت خواهد زد.

پاسخ 7 :  ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎پس از انجام ثبت نام ،در قسمت جستجوی افراد حقیقی در لینک ثبت نام اینترنتی سیم کارت مربوطه می توان با وارد کردن شماره شناسنامه و کد ملی از وضعیت سیم کارتهای ثبت نامی آگاه شد. در صورت مغایرت‎‎‎‎‎تعداد ثبت نامی ها با پولی که از حساب بانکی شما برداشت شده است‎‎‎‎ثبت نام شما ناموفق بوده و از طریق تماس تلفنی با بانک مربوطه ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ پول به حساب شما برگشت داده می شود.


سوالات متداول - ثبت نام حضوري

 
 

سوال 1: تخلف برخي دفاتر خدمات بخش خصوصي درخصوص اخد هزينه بيش از مبلغ مصوب به كجا اطلاع داده شود ؟

 ‎

سوال 2: عدم اطلاع از شعب منتخب بانك صادرات ؟

سوال 3: عدم پذيرش قبوض پرداختي در ساير بانكها

سوال 4: آيا امكان تبديل سيم كارتاعتباريبهدائميميباشد ؟

 

پاسخ 1: تلفن 09990 جهت بررسي و برخورد قانوني اعلام نمايند .

پاسخ 2: .

پاسخ 3:به همان دفتري كه پاكت را اخذ نموده اند ،‌‎ مراجعه تا هماهنگي بعدي به عمل آید .

پاسخ 4:

سوالات متداول - ثبت نام حضوري

 
 

سوال1: فایلی که از سایت گرفته‌ام را روی گوشی کپی می‌کنم ولی با خطای نصب مواجه می‌شوم!

پاسخ: فایلی که از سایت می‌گیرید، یک فایل فشرده است (با پسوند zip) و باید اول آنرا باز نموده و از داخل آن فایل‌های مربوط به برنامه‌ موبایل (با پسوندهای Jar و Jad) را بر روی گوشی کپی نموده و نصب نمایید.

 

سوال2: هنگامی که فایل فشرده را باز می‌کنم تعدادی پوشه و فایل بر روی کامپیوتر من می‌آید. آیا همه‌ی آنها را باید نصب کنم؟!!

پاسخ: خیر. شما بعد از باز کردن فایل فشرده‌ای که از سایت گرفته‌اید (با پسوند zip)، دو فایل با پسوندهای Jar و Jad را بدست می‌آورید. فایل با پسوند Jar بدست آمده، بر روی برخی از کامپیوترها، از جمله کامپیوتر شما، به شکل فایل فشرده نشان داده می‌شود. شما به جای اینکه خود این فایل را به موبایل منتقل کنید،‌به اشتباه آن را از حالت فشرده خارج نموده و فایل‌ها و پوشه‌های برنامه را از آن استخراج نموده‌اید.

 

‎سوال3: چرا پیامک‌های من در Inbox گوشی وجود ندارد و نمی‌توانم از برنامه‌ گوشی به پیامک‌ها دسترسی پیدا کنم؟

پاسخ: این برنامه به هیچ وجه، در بخش پیام‌های رسیده‌ گوشی نه پیامکی اضافه نموده و نه کم می‌کند. تمامی پیامک‌های ارسالی و دریافتی برنامه‌ پیام‌رسان، صرفا از داخل خود این برنامه قابل دسترسی و مشاهده هستند.

 

‎سوال4: من نسخه جدید برنامه را نصب کرده‌ام ولی نمی‌توانم به دفترچه تلفن دسترسی پیدا کنم، در حالی که دوستم همین نسخه را نصب کرده و به راحتی به دفترچه تلفن‌اش دسترسی دارد، مشکل از کجاست؟

پاسخ:برنامه قابلیت دسترسی به دفترچه تلفن را دارد، ولی برخی از گوشی‌ها، به برنامه‌ها امکان دسترسی به دفترچه تلفن را نمی‌دهند. گوشی‌ شما نیز از این دسته می‌باشد.

 

‎سوال5: من برای نصب برنامه، فایل Jar را بر روی گوشی‌ام منتقل کرده‌ام، ولی برنامه بدرستی کار نمی‌کند، مشکل چیست؟

پاسخ: برای نصب برنامه شما باید هر دو فایل Jar و Jad ‎‎ را به گوشی منتقل کرده و فایل Jad را اجرا نمایید. از آنجایی که این برنامه در کانال‌های جهانی ثبت شده و اطلاعات مربوط به اعتبار برنامه در فایل jad نگهداری شده است، برنامه بدون وجود آن، عملکرد درستی را از خود نشان نمی‌دهد و شما امکان دریافت پیامک را نخواهید داشت.

 

‎سوال6: ارسال غیر فشرده با ارسال فشرده چه تفاوتی دارد؟

پاسخ: ارسال غیر فشرده مخصوص گیرنده‌هایی است که برنامه‌ی پیام‌رسان را بر روی گوشی ندارند. توجه کنید که پیام‌های غیر فشرده دقیقا همسان با ارسال پیامک معمولی بوده و از نظر هزینه و محدودیت تعداد نشانه‌های قابل ارسال دقیقا برابر پیامک معمولی می‌باشد.

 

‎سوال7: آیا برنامه فقط روی همین گوشی‌هایی که در سایت لیستشان آمده کار می‌کند؟

پاسخ: خیر. لیستی که درسایت آمده است، دستگاه‌هایی است که برنامه بر روی آنها تست شده و انتظار می‌رود برنامه‌ پیام‌رسان بر روی گوشی‌های مشابه نیز اجرا شود. در صورت دسترسی به گوشی‌هایی که در این لیست وجود ندارند، برنامه بر روی آنها تست شده و این لیست به صورت دوره‌ای بروز رسانی می‌شود.

 

‎سوال8: گوشی من فقط برنامه‌های سیمبین را می‌پذیرد، آیا نسخه سیمبین برنامه ارائه نخواهد شد؟

پاسخ: تمامی گوشی‌های سیمبین‌دار قابلیت اجرای برنامه‌های جاوا را نیز دارند. برای اطلاع از چگونگی نصب و اجرای برنامه‌های جاوا بر روی این گوشی‌ها، به دفترچه راهنمای آنها یا بخش خدمات پس از فروششان مراجعه نمائید. علیرغم این در آینده‌ای نزدیک نسخه سیمبین برنامه نیز ارائه خواهد شد.

 

سوال9: در گوشی‌های A1200، P1، و برخی گوشی‌های لمسی، صفحه کلید لمسی وجود نداشته و یا درست کار نمی‌کند. چه کار باید بکنیم؟

پاسخ: متاسفانه در این برنامه فعلا این امکان وجود ندارد و نسخه‌های آتی و همچنین نسخه‌ی سیمبین برنامه که در آینده‌ نزدیک ارائه می‌شود، می‌توانند مشکل کاربران را مرتفع سازند.

 

‎سوال10: گوشی من دکمه C ندارد، برای پاک کردن متن یا شماره چکار باید بکنم؟

پاسخ: نسخه‌ای از برنامه مخصوص این نوع از گوشی‌ها ارائه شده است، این نسخه را نصب نمائید.

 

سوال11: نسخه قبلی برنامه بر روی گوشی من کار نمی‌کرد و خطای Authentication Error! را هنگام نصب دریافت می‌کردم. آیا این نسخه نیز با گوشی من مشکل دارد؟

پاسخ: این مشکل به این دلیل بوجود می‌آمد که برنامه ثبت شده نبود و از دید گوشی «نامعتبر» محسوب می‌شد. این نسخه از برنامه، ثبت شده و خطای مزبور برطرف گردیده است.

 

 ‎‎سوال12: چرا برنامه امکان دریافت Delivery Report ندارد؟

پاسخ: ارائه این قابلیت در نرم افزار تعبیه شده ولی نیازمند تغییراتی در سرورهای مراکز پیامک (SMSC) می‌باشد. در صورت انجام این تغییرات توسط شرکت‌های نگهداری سرورهای مراکز پیامک همراه اول، این ویژگی، بلافاصله در نرم‌افزار فعال خواهد شد.

 

‎سوال13: من برنامه را نصب کرده‌ام، اما برنامه با دریافت پیامک، نرم‌افزار زنگ نمی‌زند و به صورت خودکار اجرا نمی‌گردد و منتظر است تا من به آن اجازه اجرا شدن بدهم. یعنی باید همیشه چشمم به صفحه گوشی باشد که آیا پیامی دریافت کرده ام یا نه! آیا برای این مشکل راه حلی وجود دارد؟

پاسخ: بلی. نسخه جدید نرم‌افزار ارائه شده دارای تاییدیه دیجیتال می‌باشد که علاوه بر به وجود آوردن اطمینان از نحوه کارکرد برنامه، به شما این امکان را می‌دهد تا تنظیمات برنامه پیام‌رسان را به نحوی قرار دهید، که برای راه‌اندازی آن نیازی به تایید کاربر نباشد. این تنظیم در صورتی امکان پذیر است که تلفن‌همراه شما، این امکان را در اختیار قرار دهد. خوشبختانه اکثر تلفن‌های همراه موجود در کشور از این امکان بر‌خوردارند. برای این منظور بعد از نصب برنامه به قسمت تنطیمات برنامه‌های جاوای خود رفته، برنامه SMSMCI را انتخاب نمایید تا تنظیمات آن برای شما نمایش داده شود. در قسمت Auto-Start گزینه Allow Always را انتخاب نمایید. این تنظیم باعث می‌شود، بعد از دریافت پیامک، برنامه به صورت خودکار راه‌اندازی شده و پیامک را به شما نمایش دهد.

 

سوال14: هنگام نصب با خطای Installation security error مواجه می‌شوم. چه کنم؟

پاسخ: تاریخ گوشی خود را درست تنظیم کنید.


سئوالات متداول - GPRS

 
 

  • گوشی P1i ‎‎ SonyEricsson تنظیمات GPRS را از شبکه دریافت کرده اما هنوز برقراری اتصال ممکن نمی باشد. راه حل چیست؟
    1. وارد منو اصلی شوید .
    2. "Control panel" را انتخاب کنید .
    3. انتخاب کنید "Connections" و "Internet accounts" .
    4. انتخاب کنید "Groups" و " Internet" .
    5. "Add new account" را انتخاب کنید .
    6. به کاربر جدید بروید و checkbox را تیک بزنید . "Done" را فشار دهید .
      7. ‎‎تنظیم جدید را انتخاب کنید . فشار دهید "Priority" و انتخاب فرمائید"mcci Internet" .
    7. فشار دهید "Done" و "save" .
    8. تنظیمات تلفن شما انجام شده است .
  • چگونه میتوان گوشیهای ITMCmgq9190 را برای GPRS به طور دستی تنظیم کرد؟
    1. وارد منوی اصلی شوید .
    2. "services" را انتخاب کنید .
    3. انتخاب کنید "Data Account" ، سپس به "GPRS" بروید .
    4. گزینه "Edit" را زده و "mcinet" = "APN" و Data name=Name را وارد کنید .
    5. سه مرتبه "back" زده و در منوی "services" زیر منوی "wap" را انتخاب کنید .
    6. وارد "setting" شده به "Edit Profile" بروید .
    7. پروفایل نشان داده شده را انتخاب کرده و آن را به عنوان "ActiveProfile" انتخاب کنید .
  • گوشی Motorola v3i تنظیمات GPRS را از شبکه دریافت کرده اما هنوز برقراری اتصال ممکن نمی باشد راه حل چیست؟
    1. وارد منو اصلی شوید .
    2. "webaccess" را انتخاب کنید .
    3. به "web sessions" رفته سپس mcci internet را انتخاب کنید .
    4. در منوی "web" به " sessions menu" رفته و گزینه "set default" را انتخاب کنید .
    5. "exit" را انتخاب کنید . گوشی شما تنظیم شده است .
  • گوشی Motorola A1200 تنظیمات GPRS را از شبکه دریافت کرده اما هنوز برقراری اتصال ممکن نمی باشد راه حل چیست؟
    1. وارد منوی اصلی شوید .
    2. گزینه "setup" را انتخاب کنید .
    3. به "Data Network" بروید .
    4. از Connection پروفایل "Mcci Internet" را انتخاب کنید و گزینه Connect را فشار دهید .
    5. back ‎‎کنید. تلفن شما تنظیم شده است .
  • چگونه می توان تنظیمات GPRS را به طور دستی بر روی گوشیهای دارای ویندوز انجام داد؟
    1. ابتدا منوی Start را باز کنید.
    2. گزینه Settings را انتخاب کنید.
    3. برگه Connections را از پایین صفحه انتخاب کنید.
    4. گزینه Connections را انتخاب کنید.
    5. برگه Advanced را از پایین صفحه انتخاب کنید.
    6. دکمه [se‎lectt] Networks را انتخاب کنید.
    7. دکمه New… را از بالای صفحه انتخاب کنید. (دقت کنید که دکمه New… پایین را انتخاب نکنید.)
    8. در کادر بالا عبارت MCI را تایپ کنید و سپس دکمه OK را از بالای صفحه کلیک کنید.
    9. دکمه Edit… را از بالای صفحه انتخاب کنید. (دقت کنید که دکمه Edit… پایین را انتخاب نکنید.)
    10. دکمه New… را از پایین صفحه انتخاب کنید.
    11. عبارت MCI-GPRS را در کادر بالا تایپ کنید و گزینه Cellular Line (GPRS) را از کادر پایین انتخاب کنید و سپس گزینه Next را از پایین صفحه کلیک کنید.
    12. عبارت mcinet را در کادر Access point name تایپ کنید و سپس گزینه Next را از پایین صفحه کلیک کنید.
    13. کادر های بالای صفحه را خالی رها کرده و گزینه Finish را از پایین صفحه کلیک کنید.
    14. کیبرد را غیر فعال کرده و برگه Proxy Settings را انتخاب کنید.
    15. دو عبارت بالای صفحه را تیک بزنید و سپس دکمه Advanced… را انتخاب کنید.
    16. روی عبارت HTTP کلیک کرده و در کادر Server عبارت 192.168.194.73 را تایپ کرده و در کادر Port عبارت 8080 ‎‎ را تایپ کنید و سپس دکمه OK را از بالای صفحه کلیک کنید.
    17. روی عبارت WAP کلیک کرده و در کادر Server عبارت 192.168.194.73 را تایپ کرده و در کادر Port عبارت 8080 ‎‎ را تایپ کنید و سپس دکمه OK را از بالای صفحه کلیک کنید.
    18. تمام پنجره ها را ببندید و سپس از طریق برنامه Internet Explorer از سایت دلخواه خود بازدید کنید.
  • تنظيمات MMS:
    1.منوی Start را باز کنید.
    2.گزینه Messaging را انتخاب کنید.
    3.گزینه SMS/MMS را انتخاب کنید.
    4.برگه Menu را انتخاب کنید.
    5.گزینه MMS Optionرا انتخاب کنید.
    6.برگه Servers را انتخاب کنید.
    7.دکمه NEWرا بزنید.
    8.در گزینه Server name:عبارت MCI-MMS را وارد کنید.
    9.در گزینه Server Address:
    عبارت http://192.168.193.134:38090/wasرا وارد کنید.
    10.در گزینه :Connection via مورد MCI را انتخاب فرمایید.
    11.در گزینه :Send limit مورد 100k را انتخاب کنید.
    12. در گزینه :Wap Version مورد WAP 2 را انتخاب کنید.
    13.گزینه Down را از پایین صفحه کلیک کنید.
  • تعرفه استفاده از سرویس GPRS به چه صورت می باشد؟ (آیا در طول روز یا شب هزینه استفاده از این سرویس متفاوت می باشد؟)
    • در زمان اوج ترافیک (peak) از ساعت 8 الی 23 به ازاء هر کیلو بایت تبادل اطلاعات 8 ریال
    • در زمان غیر ‎اوج ترافیک ( off peak) از ساعت 23 الی 8 روز بعد و همچنين روزهای تعطیل به ازاء هر کیلو بایت تبادل اطلاعات 2 ریال
  • در زمان اتصال به سرویس GPRS هزینه اتصال به چه صورت است؟ (محاسبه برحسب حجم اطلاعات انتقالی میباشد)
    • هزینه بر اساس کیلوبایت ارسال و دریافت شده می باشد و به طول زمان استفاده شده از سرویس GPRS ربطی ندارد.
  • آیا تنها با مشاهده کردن یک سایت هزینه ای را مشترک باید پرداخت کند؟
    • زمانیکه مشترک Web Site را مشاهده میکند با توجه به اینکه یک سری اطلاعات مبادله میشود و پرداخت هزینه منوط بر دریافت و ارسال Data می باشد پس مشترک میبایست هزینه کیلوبایت انتقالی را پرداخت نماید. ولی افزایش این هزینه در زمان مشاهده یک سایت مربوط به تغییر تبلیغات موجود در صفحه می باشد که سبب رد و بدل شدن اطلاعات میگردد .
  • در خصوص اتصالات ناخواسته به عنوان مثال ویروسی شدن گوشی، چه راهکارهایی وجود دارد؟
    • از آنجا که رابط بین شرکت و مشترک سیم کارت می باشد قاعدتاً مسائل مربوط به گوشی به شرکت ارتباطی ندارد و مشترک خود مسئول این مشکلات می باشد. به عنوان مثال در گوشی Iphone برای بروز شدن اطلاعاتی از قبیل آب و هوا به صورت خودکار از سرویس GPRS استفاده می کند که این امر موجب پرداخت هزینه هایی توسط مشترک می گردد. بهترین روش برای مقابله با این مشکل بررسی قابلیت های گوشی قبل از خرید و نصب آنتی ویروس های به روز می باشد.
  • در خصوص اتصالات طولانی مدت(به دلیل عدم آگاهی بعضی از مشترکین نسبت به Disconnect کردن) اقدامی صورت می گیرد یا خیر؟
    • خیر
    • پیشنهاد قطع ارتباطات طولانی درسرویس GPRS سبب نارضایتی مشترک می گردد زیرا این امکان وجود دارد در زمان دانلود کردن این امر صورت پذیرد.
  • در صورت قطع شدن سیم کارت به هر دلیلی سرویس GPRS نیز قطع می گردد؟
    • بله - در حال حاضر در صورت قطع سیم کارت، سرویس GPRS نیز غیر فعال می شود.
  • آیا برای صحت اجرای تعرفه ها و شارژ هزینه ها تست هایی وجود دارد؟
    • بله بخشی از شرکت وظیفه تست اجرای تعرفه ها و شارژ هزینه ها را بر عهده دارد و پس از اطمینان از صحت عملکرد سیستم اجازه استفاده از سیستم صادر می شود.
  • از چه طرقی در خصوص سرویس GPRS اطلاع رسانی می شود؟
    • اطلاع رسانی درخصوص سرویس GPRS در حال حاضر از طریق سایت MCI.IR و شماره تلفن 09990 صورت می پذیرد. در نمایشگاه ها این اطلاع رسانی از طریق بروشورهای اطلاع رسانی نیز انجام می شود. همچنین اینگونه اطلاعات از طریق نامه همراه با قبوض مشترکین توزیع می گردد.

 

نمایش محتوا

 

سوالات متداول - خدمات غیرحضوری E-care


 

 

 

سوال ‎‎‎1- چگونه می توان برای استفاده از پرتال رمز عبور دریافت کرد؟ (نحوه ثبت نام در خدمات غیرحضوری)

 ‎‎‎

 ‎‎‎

سوال 2- پست الکترونیکی ارسالی از همراه اول حاوی دو رمز عبور است کدامیک بایستی مورد استفاده قرار بگیرد؟

 ‎‎‎

سوال 3- در صورتی که رمز عبور را فراموش کرده و یا درصورتی که e-mail دریافتی را اشتباها پاک کرده و رمز را یادداشت نکرده باشم چه کاری می بایست انجام دهم؟

 ‎‎‎

سوال 4- پیغام خطای اطلاعات وارده صحیح نمی باشد واعتبارسنجی انجام نشد در چه مواقعی مشاهده می شود؟

 ‎‎‎

سوال 5- فرم درخواست را پر کرده ام ولی تاکنون e-mail برایم ارسال نشده.

 ‎‎‎

 ‎‎‎

پاسخ 1:

راهنمای کامل عضویت، ورود به پرتال، استفاده از خدمات و کلیه اطلاعات مربوطه دربخش عضویت خدمات غیر حضوری وب سایت همراه اول با آدرس ذیل موجود می باشد.

 ‎‎‎‎ ‎‎

 ‎‎

 ‎‎‎

 ‎‎‎پاسخ 2:

رمز عبور استفاده از پرتال که شامل ترکیبی از حروف و اعداد می باشد جهت وارد شدن به پرتال همراه می باشد و رمز استفاده از IVR برای تماس با شماره 817161-021 و دریافت فاکس ریزمکالمات و صورتحساب دوره و میان دوره استفاده می شود.

 ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎

پاسخ 3:

 ‎‎‎e-mail ارسالی ممکن است در bulk mail شما قرار گرفته باشد و یا درپست الکترونیک ، درقسمت ‎mail option پست الکترونيک شما ‎spam guard فعال باشد.

در صورتیکه با انجام کلیه مراحل فوق e-mailی از همراه اول دریافت ننموید بایستی جهت ارسال مجدد رمزعبور به پست الکترونیک، شماره تلفن خود را به آدرس e-care@mci.ir ارسال نموده و یا مجددا با در دست داشتن کارت ملی و شناسنامه تلفن همراه به یکی از ادارات دولتی مراجعه نمایید.

 ‎‎‎

 ‎‎‎پاسخ 4:

درمواردی که مشترک شناسه کاربری و کلمه عبور را نادرست وارد کرده باشد.

شناسه کاربری در پرتال، همان شماره تلفن همراه مشترک (بدون صفر اول) می باشد و رمز عبور همان رمز عبور استفاده از پرتال می باشد که به پست الکترونیک شما ارسال شده و بایستی حروف کوچک و بزرگ را بدرستی وارد نمایید.

 ‎‎‎

پاسخ 5:

شما می بایست پس از ثبت نام و تایید e-mail دریافتی، جهت احراز هویت به یکی از دفاتر دولتی مراجعه فرمایید و پس از آن e-mail حاوی کلمه کاربری و رمز عبور برای شما ارسال خواهد شد.

در غیر اینصورت e-mail ارسالی ممکن است در bulk mail شما قرار گرفته باشد و یا در پست الکترونیک، در قسمت mail option،پست الکترونيک شما ‎spam guard فعال باشد.

در صورتیکه با انجام کلیه مراحل فوق e-mailی از همراه اول دریافت ننموید بایستی جهت ارسال مجدد رمزعبور به پست الکترونیک، شماره تلفن خود را به آدرس e-care@mci.ir ارسال نموده و یا مجددا با در دست داشتن کارت ملی و شناسنامه تلفن همراه به یکی از ادارات دولتی مراجعه نمایید.


راه حل برطرف شدن

مشکلات

جهت رفع مشکل با 09990 تماس گرفته شود و محدوده ای که در آن مشکل آنتن دهی دارید را اعلام نمایید تا مشکل آنتن دهی حل گردد

در هنگام ارسال پیامک از لحاظ آنتن دهی نیز مشکل وجود دارد

سرویس smsبرای شماره شما فعال نیست با 09990 تماس گرفته شود تا سرویس مورد نظر در HLR فعال گردد

با فشار دکمه Send خطای چک اپراتور سرویس دریافت می شود

 ممکن است تنظیمات گوشی شما بهم خورده .گوشی خود را Reset Factory  نمایید

با فشار دادن دکمه Send پیغام Message Send در گوشی دریافت می شود اما پیام در حالت Pending باقی می ماند

 گوشی مشترک خاموش است وامکان ارتباط با مشترک گیرنده نیز مقدور نمی باشدوقتی مشترک گوشی خود را روشن کند پیام را دریافت خواهد کرد

ممکن استحافظه گوشی گیرنده پراست inbox مشترک گیرنده باید خالی شود

مشترک در دست رس نمی باشد بمحض در دسترس قرار گرفتن پیام برای وی توسط مرکز به وی ارسال خواهد شد ونیازی به ارسال مجدد نیست

ممکن است شماره گیرنده محدودیت دریافت پیامک دارد با 09990 تماس گرفته شود

شاید فرستنده محدودیت ارسال دارد با 09990 تماس گرفته و درخواست حذف محدودیت را نمایید

با 09990 تماس گرفته و موقعیت مکانی خود را اعلام نمایید

در یک مکان خاص مشکل ارسال و دریافت پیام وجود دارد

پس از جک کردن مرکز خدمات اگرمشکل حل نشد با 09990 تماس گرفته و نام اپراتور و موقعیت مکانی خود را اعلام نمایید

مشکل ارسال پیامک به اپراتورهای دیگر دارم

مشکل غیر فعال بودنdelivery reportدرگوشی استدر تنظیمات گوشی خود  Delivery Report را فعال نمایید

مشکلDelivery Report  پیامک دارم

سیم کارت خود را در گوشی دیگری تست نمایید و گوشی خود را باسیم کارت دیگر تست نمایید اگر پیامک ارسال شد باید تعویض سیم کارت شود در غیر این صورت با 09990 تماس گرفته شود

مشکل دریافت یا ارسال پیامک طولانی دارم

احتمالا گوشی شما ویروس شده است. گوشی خودرا فلاش نمائید اگرمشکل کماکان باقی بود با 09990 تماس گرفته و موقعیت مکانی که مشکل دارد را اعلام نمایید

مشکل تکرار پیامک دارم

با 09990 تماس گرفته

مشکل ارسال پیامک برای مشترکین اعتباری دارم

با 09990 تماس گرفته

مشکل هزینه ارسال پیامک برای مشترکین اعتباری دارم

با 09990 تماس گرفته

مشکل ارسال و دریافت پیامک به شماره های خاص مانند 1000و2000 و 3000دارم

مشکل در گوشی گیرنده ویادر گوشی فرستنده است گوشی خود را با تنظیمات کارخانه ریست(restart)  نمایید واز طرف مقابل نیز بخواهید او نیز همین کار انجام دهد

مشکل ارسال یا دریافت پیامک از یک مشترک خاص دارم

جک کردن مرکز خدمات در گوشی و تماس با 09990 جهت بررسی

با فشار دکمه Send پیغام Message Fail  دریافت می شود

سیم کارت خود را در گوشی دیگری تست نمایید و گوشی خود را باسیم کارت دیگر تست نمایید اگر پیامک ارسال شد باید تعویض سیم کارت شود

 


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا