بانک الکترونیک پیشگامان کویر، آرزویی که محقق شد


مهندس احمد قافی مدیرعامل شرکت پیشگامان همیار یزد:خوشبختانه بعد از مدت ها پیگیری سرانجام همزمان با اعیاد شعبانیه، بانک مرکزی جمهوری اسلامی با مجوز خود زمینه شروع فعالیت های شرکت پیشگامان کویر برای تاسیس یک بانک توسط این گروه را فراهم نمود.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در نامه ارسالی خود به گروه پیشگامان کویر یزد از ما درخواست ارسال مدارک لازم از طرف شرکت برای تبدیل شدن به بانک قرض الحسنه یا صندوق مالی اعتباری را نموده است. ولی طبق اطلاع رسانی قبلی، هدف گروه پیشگامان کویر از تاسیس چنین بانکی دست یابی به اولین بانک الکترونیکی ایران و حتی در خاورمیانه باشد. که این هدف در قالب تبدیل وضعیت شرکت تعاونی اعتباری پیشگامان همیار انجام خواهد شد.

شرکت تعاونی اعتباری پیشگامان همیار یک شرکت اعتباری است و با فعالیت خاص در دوره معین زیر نظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی قابلیت تبدیل شدن به یک بانک الکترونیکی را دارد.

در طراحی انجام شده برای این بانک که فعلا نام بانک پیشگامان را یدک می کشد سعی شده از مدرنترین روش های بانکداری در دنیا بهره ببریم. طی بررسی انجام شده و مقایسه اینطرح با سایر بانک های الکترونیک دنیا متوجه شدیم چنین بانک هایی فقط در چند کشور از جمله آمریکا، استرالیا، چین و ... فعالیت دارند و رقبای اصلی ما چنین بانک هایی هستند.

قائدتا اولین ها همیشه با مشکلاتی مواجه هستند. از جمله اینکه مردم ما هنوز با چنین روش بانکداری اشنا نیستند. این بانک هیچ شعبه فیزیکی نخواهد داشت و کلیه جابه جایی ها و مبادلات صرفا از طریق شبکه جهانی اینترنت صورت می گیرد.

انشالله قبل از افتتاح رسمی با همکاری رسانه عمومی برنامه های اموزشی برای این بانک تعریف خواهیم داشت.

امنیت بسیار بالا و زمان کوتاه برای فعالیت امور بانکی از جمله خصوصیت های بی شمار این سیستم نوین بانکی برای مشتریان است.

ارتباط با شبکه شتاب و بانک های ایرانی برای تبادلات فیزیکی پولی و مالی، استفاده مناسب از دستگاه های پیشرفته و فوق مدرن خود دریافت و خود پرداز و همچنین افزوده شدن برخی تجهیزات این بانک در سایر بانک ها نیز عملی خواهد شد.

امیدواریم بتوانیم در مدت کوتاهی این اقدامات لازم را برای و تبدیل شدن به اولین بانک الکترونیکی توسط گروه پیشگامان کویر انجام داده و رسما وارد شبکه بانکی کشور شویم.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا