بسمه تعالي
طي چند روز گذشته در پي تاكيد استاندار محترم يزد مبني بر پايان دادن به اختلاط زن ومرد در محيطهاي كاري ادارات، غوغاي گسترده اي توسط رسانه هاي مخالف ايشان به راه افتاد و اين اقدام را با عباراتي چون تحجر، اسلام طالباني، عمل غير منطقي، توهين به شعور و ديانت انسانهاي مسلمان و... وصف كردند و آقايي كه خود را عالم و ماسواي خود را جاهل فرض نمود با مفروغ عنه دانستن خطاي فكر مخالف خود گفته: «آيا طرح احتمال بروز خطا؛ آن هم از اين دست؛ جز از يك ذهن خطاكار مي تواند مطرح شود؟»؛ لكن بحث بر سر اين است كه اگر ما ثابت كنيم اين كار از اسلام ناب محمدي(ص) است آن وقت است كه مدعيان اصلاحات بايد بپذيرند كه دانسته يا نادانسته، خود به چاله اسلام آمريكايي فرو افتاده اند و به همين دليل، اسلام ديگران را طالباني مي بينند.
قرآن كريم مي فرمايد:
«زنان(موقع راه رفتن) پاي خود را به زمين نكوبند تا وجود زيورآلات پنهان پايشان(خلخال) معلوم شود. » (سوره نور-آيه 31)
و نيز به همسران رسول خدا مي فرمايد:
«فروتنانه(طنازانه)حرف نزنند؛ مبادا فرد مريض دل طمع كند.»(سوره احزاب-آيه 32)
و مي فرمايد:
«...و هرگاه از آنان چيزي خواستيد از وراي حجاب(پرده) باشد.»(سوره احزاب- آيه 53)
دو آيه اخير، اگرچه ظاهرا در مورد همسران پيامبر(ص) است، لكن محصور به آنها نشده و اختصاص به آنها ندارد و نيز در روايت معتبر آمده كه وقتي ابن ام مكتوم كه جوان نابينايي بود وارد خانه رسول خدا(ص) گرديد حضرت به بعضي از همسرانش كه در آن مكان حاضر بودند فرمود: از اينجا بيرون رويد. گفتند: يا رسول الله! او كه نابينا است و ما را نمي بيند. حضرت فرمود: آيا شما هم او را نمي بينيد؟!
بي ترديد امثال اين دستورات(كه در منابع ما فراوان است) بالاتر از اقدام مورد بحث است كه حضرات، آن را اسلام طالباني و تحجر و بي منطقي ناميدند. خوب زحمت بكشيد چند برچسب ديگر طالبان و تحجر و امثال آن را براي قرآن و پيامبر و امامان، آماده نماييد! و شايد هم از نظر آن آقاي محترم، طرح احتمال بروز خطا از سوي خدا و پيامبر كه در اين موارد، مشهود است دليل خطاكاري آنها باشد و شايد هم به همين دليلها بوده كه در دوران اصلاحات، در روزنامه هاي خود نوشتند «عليه خدا هم مي شود تظاهرات كرد!»
آقايان يادشان نرود كه در اين كشور، انقلاب «اسلامي» شده نه انقلاب «ليبراليستي» و فراموش نكنند در منظر ملت و نظام اسلامي، دموكراسي ميزان سنجش اسلام نيست بلكه اسلام ميزان است و بدانند اگر در صنعت و تكنولوژي تا حدي محتاج غرب باشيم، اما در تعريف واژه ها از جمله «تحجر» و «منطق» و «اسلام» محتاج تعاريف وارداتي نيستيم.
براستي كدام تحجر و كدام طالبان؟! آقايي كه بدون پشتوانه علمي، قلم به دست مي گيرد و هر اسم و عنواني به ذهنش رسيد بدون ملاحظه شأن و حرمت افراد، روي كاغذ مي آورد آيا اسلام را شناخته است كه بتواند بفهمد طالباني و غير طالباني آن كدام است؟! آيا منطق، زبان برهان است يا رديف كردن القاب موهن؟! كداميك از اين معترضان براي اثبات خطا بودن اقدام خود، دليل، ارائه نمود تا منطقي بودن خود را اثبات كند؟
شايد هم جالبتر اين كه اينها كشيدن ديوار و پرده در كلاسهاي دانشگاه بين دانشجويان دختر و پسر در اوايل انقلاب و مخالفت حضرت امام را مطرح و آن را به پيشاني اصولگرايان چسباندند؛ اما خوب است اگر نمي دانند، بدانند كه فردي كه اين كار را كرده بود يكي از استوانه هاي امروز اصلاحات است و اگر مي دانند و تجاهل مي كنند، ملت را غافل فرض ننمايند.
ما جمعي از روحانيون و مدرسان حوزه و دانشگاه ضمن تاييد اقدام شايسته و اسلامي استاندار محترم و اعلان حمايت خود از اين اقدام، از ايشان مي خواهيم در اجراي احكام الهي؛ بخصوص در زمينه «حجاب و عفاف» كه ستون فقرات هويت فرهنگي ماست قاطعانه ايستادگي و از غوغاي منحرفان و غافلان نهراسند و مصداق كساني باشند كه خداي بزرگ در قرآن كريم، آنها را اينگونه ستوده است:
«يجاهدون في سبيل الله و لا يخافون لومه لائم ذلك فضل الله ...»
در راه خدا جهاد كرده و از ملامت ملامتگران نمي ترسند و اين فضل خداست.
سلام بر پيروان هدايت
جمعي از اساتيد حوزه و دانشگاه و موسسات آموزش عالي يزد
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا