تعجب من از این است که چرا امثال آقای حداد این مقدار نسبت به انجام وظایف نمایندگی و حل مشکل اقتصادی مردم و دفاع از حقوق ملت بی‌تفاوت‌اند و چرا می‌خواهند برداشت خود از سخن رهبری را بر مجلس تحمیل کنند

یزدفردا :در لابلای خبرهای امروز خبرهای خواندنی زیادی است که به خواندنش می ارزد و همکاران سرویس تامین خبر یزدفردا سعی خواهند کرد با بازنشر خبر های انتخابی تحت عنوان در لابلای اخبار فرداییان را از آنها مطلع نمایند

واکنش علی مطهری به اظهارات اخیر حداد عادل

یک نماینده اصولگرای مجلس نهم با بیان این‌که «مواضع آقای حداد درباره سوال از رییس‌جمهور با بیانیه فراکسیون اصول‌گرایان جور درنمی‌آید» گفت:در بیانیه می‌گویند ما تابع قانون هستیم و در مصاحبه می‌گویند تلاش می‌کنیم سوال را متوقف کنیم.

علی مطهری در واکنش به اظهارات اخیر حداد عادل اظهار کرد: آقای حداد عادل با اشاره به طرح سوال از رییس‌جمهور گفته‌اند نمی‌خواهم در بازار مسگرها ما هم ضربه‌ای وارد کنیم و سروصدا درست کنیم در حالی که بازار مسگرها را خود آقای حداد راه انداخته است.

 

وی ادامه داد: ایشان سوال مجلس هشتم را ناموفق خوانده است، در حالی که آن سوال برکات زیادی داشت و مسائل زیادی برای مردم روشن شد. این که آقای رییس‌جمهور برخی حدود را رعایت نکرد به معنی ناموفق بودن آن سوال نیست. به علاوه آیین‌نامه، اصلاح‌شده و این بار سوال مؤثرتر خواهد بود.

 

وی افزود: تعجب من از این است که چرا امثال آقای حداد این مقدار نسبت به انجام وظایف نمایندگی و حل مشکل اقتصادی مردم و دفاع از حقوق ملت بی‌تفاوت‌اند و چرا می‌خواهند برداشت خود از سخن رهبری را بر مجلس تحمیل کنند.

 

این نماینده اصولگرای مجلس نهم مدعی شد: شاید این‌ها تعهدی به دولت داده‌اند برای منتفی کردن سؤال، و شاید این مواضع بی‌ارتباط با انتخابات آینده ریاست‌جمهوری نباشد.

 

با توجه به دیدگاه اخیر رهبری که هر گامی که به اختلافات دامن بزند را خیانت دانستند، آیا این‌که سوال از رییس‌جمهور را «برخلاف منویات رهبری» دانسته‌اند، می‌پذیرید؟ نسبت دادن تصمیمات مهم مجلس به رهبری، خواست مخالفان نظام است. آن‌ها همواره می‌گویند مجلس در جمهوری اسلامی یک دکور و ظاهرسازی است و از بالا اداره می‌شود و قادر به اتخاذ تصمیمات اساسی نیست. آقای حداد و دوستان‌شان در مجلس ناخودآگاه همین حرف را تبلیغ می‌کنند، در حالی که ما می‌گوییم مجلس مستقل است و بر اساس وظایف و اختیارات خود تصمیم می‌گیرد و اگر در یک مورد حیاتی برای نظام، رهبری حکم حکومتی صادر کنند به آن عمل می‌کند؛ لذا ما به یک مجلس واقعی که مظهر دموکراسی است اعتقاد داریم نه موجودی بی‌خاصیت برای خالی نبودن عریضه.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا اعلام وصول نامتعارف در مجلس و از حد نصاب افتادن احتمالی سوال قبل از اعلام وصول را قبول ندارید و آیا در اعلام وصول سؤال از سوی هیات رییسه تخلفی صورت گرفته است؟ گفت: اگر ایرادی به هیات رییسه باشد این است که پس از یک هفته مهلت قانونی مقرر در آیین‌نامه، پس گرفتن امضا را قبول کرد و به جای آن‌که سؤال را با 85 امضا به رییس‌جمهور ابلاغ کند با 77 امضاء ابلاغ کرد و الا در حد نصاب امضاها تردیدی نیست. ضمنا هیات رییسه وظیفه‌ای در اعلام اسامی امضاکنندگان و پس‌گیرندگان امضا قبل از ابلاغ سوال به رییس‌جمهور ندارد.

 

به گزارش ایسنا، آیا در شرایط خاص کشور سوال از رییس‌جمهور را تنش‌زا نمی‌دانید؟ خیر، رهبر انقلاب تأکید دارند که نمایندگان مجلس وظایف خود را به طور منطقی و اخلاقی و بدون جنجال انجام دهند. اکنون این آقای حداد و دوستان‌شان در فراکسیون اقلیت مجلس هستند که در حال ایجاد تنش هستند. اگر این افراد که خود را ولایتمداران واقعی معرفی می‌کنند به این رفتار خود ادامه دهند، من درباره سابقه برخی از آن‌ها در رژیم شاه صحبت خواهم کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا