ولایتی گفت: در زمان آقای لاریجانی دیدار با سارکوزی ما به توافقی رسیدیم و حتی بر روی تعداد سانتریفوژها توافق کردیم. در همان زمان که من با تاکید آقای رئیس جمهور در فرانسه بودم، وزارت امور خارجه ایران کاردار سفارت فرانسه را در تهران فراخواند و گفت این کسی که شما با او مذاکره می‌کنید نماینده ما نیست.
-
آفتاب: در رابطه با روسیه هم همین اتفاق افتاد و گفت اگر تو قول بدهی که پوتین به ایران می‌آید و دست خالی برنمی‌گردد من پوتین را به ایران می‌آورم.
در آلماتی پیشنهاداتی به آقای جلیلی شد که ایشان نپذیرفتند و چیز بسیار بیشتری خواستند که در این گام ممکن نبود. ایشان گفتند ما این کار را می‌کنیم شما همه تحریم‌ها را بردارید. این شیوه دیپلماتیک نیست. مذاکره بیانیه خواندن نیست.
-
جلیلی: اگر اطلاعات دیگرتان مثل این باشد کاملا غلط است. نوار اطلاعات آلماتی موجود است پیاده شده و خدمت آقا داده شده است.
-
ولایتی: دیپلماسی کلاس فلسفه نیست. چیزی که مردم می‌بینند این است که این همه سال شما می‌روید و هر روز هم تحریم‌ها بیشتر می‌شوند. هنر دیپلمات این است که نگذارد کار رزمندگان هدر برود.
-
جلیلی: وقتی که برای رئیس جمهور حکم جلب صادر شد دیپلماسی کجا بود
ما باید بحث دیپلماسی را بر اساس اسلام ناب پیش ببریم. آقای ولایتی بگویند هنر دیپلماسی شما آن وقت که برای رئیس جمهور حکم جلب صادر شد دیپلماسی شما کجا بود؟ وقتی گفتند وزرا به ایران نروند سیاست خارجی شما کجا بود؟
-
حداد عادل: چرا می‌گوییم دوران کنونی زمستان است
ما نباید سیاه نمایی کنیم. این که ما دوران کنونی را اسمش را بگذاریم زمستان و بگوییم بعد از این زمستان بهار می‌آید درست نیست.
-
رضایی:  از ما زمان می‌گیرند که اثر تحریم‌ها بیشتر شود ما اسمش را می‌گذاریم مقاومت
در این جلسه سه نفر از دوستان که با هم ائتلاف کردند معلوم شد اختلاف نظر اساسی دارند. اکثر دوستان ما در گذشته مانده‌اند و ماندن در مسائل گذشته جز گرفتن وقت مردم پیامدی ندارد. وضعیت امروز حتی شبیه سال ۸۸ هم نیست. سیاست داخلی و خارجی باید دو هدف را دنبال کند یکی بهبود وضعیت مردم و نفوذ قدرت سیاسی ما. الان بخش جهادی را از سیاست خارجی جدا کنیم چه باقی می‌ماند. ما الان چه روابطی با اروپا داریم؟ الان مسئله هسته‌ای را از این حالت فرسایشی بیرون بیاوریم. آنها دارند از ما زمان می‌گیرند که اثر تحریم‌ها بیشتر شود و بعد ما اسم این را می‌گذاریم مقاومت.
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا