در مراسم تشییع پیکر مرحوم حجت الاسلام و المسلمین یحیی زاده، وصیتنامه وی قرائت شد. بخشی از این وصیتنامه خطاب به مردم، خبرنگاران و علماء و روحانیون است. 

 

به گزارش یزدی نیوز در مراسم تشییع پیکر مرحوم حجت الاسلام و المسلمین یحیی زاده، وصیتنامه وی قرائت شد که بخش دوم این وصیتنامه خطاب به مردم، خبرنگاران و علماء و روحانیون بود.

متن پیام بدین شرح است:

بسمه تعالی

الحمدلله رب العالمین و الصلاه و السلام علی سیدنا الانبیاء و المرسلین و الائمه المعصومین و لعن الدائم علی اعدائهم اجمعین

با درود به امام شهیدان و تمام شهیدان و نیز آرزوی سلامتی رهبر معظم(مد ظله العالی) مواردی را به عنوان وصیت خود، یادآور می گردد:

از ملت فهیم و بزرگوار درخواست می کنم همچنان برای حفظ نظام اسلامی، دست از حمایت ولایت فقیه بر نداشته و در همه برهه ها و بحران ها و همه زمان ها پیرو رهبر معظم باشند.

از اصحاب رسانه و صاحبان تریبون های عمومی می خواهم در همه موارد و مواقع با رعایت مصالح اسلام و نظام به تنویر افکار عمومی و تبلیغ و روشنگری پرداخته و در این مسیر هرگز در دام جناح ها و جریان ها قرار نگیرند.

از روحانیون و طلاب و حوزه های علمیه تقاضا می کنم از فرصتی که در اختیار آنها قرار داده شده به بهترین نحو استفاده نمایند که کفران و ناسپاسی موجب محروم شدن از این فرصت بسیار بزرگ الهی است و حتما … را سرلوحه همه کارهای خود قرار داده و در مورد علم اندوزی و عمل صالح به حداقل ها اکتفاء ننمایید.

عاجزانه از همه کسانیکه مرا می شناسند و با هم مواجهه ای داشته ایم استدعا می کنم چنانچه حقی از آنان تضییع نموده ام، صمیمانه از من درگذرند و از غفور و ودود نیز بخواهند تا مرا مورد مغفرتش قرار دهد که این حقیر شدیدا به آن نیاز دارم.

از مردم با صفا و با وفای شهرستانهای تفت و میبد که با آراء و الطاف خود همواره مرا شرمنده نموده اند استدعا می کنم از خطاها و قصورها و تقصیرهایم بگذرند.

از علما و طلاب سالم و صادق و صمیمی که به آنها ستمی نموده ام، خاضعانه طلب بخشش می نمایم.

از رهبر معظم، دولتمردان و مسئولان عاجزانه استدعا می کنم مرا حلال فرمایند و برایم طلب آمرزش کنند.

این حقیر نیز با وجودی که علم داشتم عمرم نسبتا کوتاه است ولی متاسفانه این علم به باور نرسید و لهذا بارور نشد و با دست خالی نزد پروردگارم می روم که با همه اینها کاملا به عفوش امیدوارم و خوشبین و در باورم چیزی جز این راه ندارد.

در هنگام خاکسپاری ام حتی الامکان، ذکر توسلی به جده ام، بی بی دو عالم حضرت زهراء(س) نمایید که اینجانب در همه شدائد و گرفتاری ها و هنگامی که کاملا مضطر می شدم به ایشان توسل پیدا می کردم و همه امیدم این است که در سکرات موت و در لحظات اولیه جدا شدن از دنیا به یاری ام بشتابد و در قیامت نیز شفاعتم نماید.

در صورت امکان در شب اول قبر، فرد یا افرادی لطف نموده در کنار قبرم قرآن تلاوت نمایند تا به برکت آن از عذابم کاسته شود.

ضمنا شدیدا و اکیدا از بستگان درجه یک –خاصه خانواده و فرزندانم- می خواهم در آن شب در کنار قبرم حاضر نشوند و خود را به زحمت نیاندازند و صبر و تحمل خود را از دست ندهند.

لازم به تذکر است اینجانب از هیچ کس کینه و نارضایتی ندارم و اگر کسی در حقم احتمالا ستمی روا داشته، کاملا او را می بخشم و امیدوارم چنین افرادی نیز از من راضی باشند و تاکید می کنم اگر در چند صباح عمر زمانی از کسی گلایه داشتم، راضی نیستم و تاکید می کنم به هیچ وجه راضی نیستم، کسی بعد از مرگم آن را بیان کند چه رسد اینکه بخواهد همان حرفها را – که چه بسا نابخردانه هم زده ام- علم کند و به رخ دیگری بکشد و تسویه حساب نماید.

العبد الراجی الی غفران مولاه

سید جلال بن سید محمود یحیی زاده

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا