محمد هادی فتاحی بافقی

پنج شنبه آخر سال است و روز بزرگداشت شهدا ،بهترین هائی که هستی خویش را در راه تحقق اندیشه های امام راحل(ره) نثار نموده و با فداکاری خویش، ماندگار و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی را تضمین نموده و اکنون در جوار رحمت الهی مأوا گزیده اند و نظاره گر چگونگی عمل ما در پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی بوده و پاسداشت ارزشهای الهی و اعتلای نظام توحیدی را مطالبه می نمایند و ما در این زمانه دست رد به سینه شهداء می زنیم و میخواهیم آن عزیزان دستمان را بگیرند.

حال چیزی که باعث گردید این نوشتار را برای شما عزیز بنویسیم این است که فرهنگ  ایثار و شهادت را  در جامعه امروزی با روش های متنوع و برنامه های تخصصی با رویکرد های جدید به نسل بعد از خودانتقال بدهیم . چیزی که اعلان بین نهاد ها و ارگانها جهت تکریم وبزرگداشت یاد و خاطره آن عزیزان مد گردیده است که کار بسیار پسندیده ای هم می باشد صرفاً برگزاری یک یادمان با سخنرانی و مداحی و نصب پوستر و بنر می باشد، و کمتر به سمت مسائل فرهنگی روی آورده شده است . حال عزیزان و مسئولین محترم بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) که می فرمایند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء کمتر از خود شهادت نیست بیائید در سال نو ودر اقدامی نو در سطح شهرستان با همکاری تمامی ارگانها و نهادها با تشکیل یک شورای قوی و منسجم از همه صاحب نظران و نخبگان ومسئولین شهر با محوریت امام جمعه ،فرماندار و مسئولین ذیرربط نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه های تخصصی تر و ایده ها و فعالیت های جدید با توجه به دغدغه رهبر معظم انقلاب در بحث فرهنگ، گامی نو برداشته و طرح جدیدی راه بیندازیم. حال با توجه به این موضوع با چند تن از دوستان با هر گرایش خاص و هر سنی که صحبت نمودم پیشنهاد های بسیار خوب و کم هزینه ای در این زمینه داشتند که مسئولین می توانند از سال جدید با روی آوردن به آن قدم هر چند کوچکی برای این عزیزان واز خود گذشتگان بر دارند.

لازم به ذکر است یکی از نمونه های ترویج این فرهنگ که به همت بنیاد شهید قرار است برگزار گردد همایش پیاده روی خانوادگی می باشد که جمعه صبح برگزار می گردد ، که این حرکت اقدام به ترویج ورزش همگانی و هم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا می کند و یا قرائت دعای کمیل که قرار است از شبکه تابان بصورت زنده پخش گردد  .

 حال پس عزیزان ومسئولان محترم با دهها مورد فرهنگی هر چند ساده و کم هزینه میتوان برای نسل جدید اقدام به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  نمود. که میتوان به چاپ کتاب خاطرات رزمندگان وخانواده ها از شهدا و داشتن بانک اطلاعاتی قوی ، ایجاد کتابخانه تخصصی و فرهنگ سرا بنام شهداء ،تهیه اقلام مختلف فرهنگی مذهبی ، برگزاری مسابقات فرهنگی ،ورزشی و مذهبی ،راه اندازی تئاترو نمایش با موضوع دفاع و شهادت ،ایجاد موزه دفاع مقدس ،راه اندازی پاتوق های فرهنگی با محوریت شهید و شهادت ،نصب تماثیل شهدا در یکی از خیابان ها و میدان شهداء (جالب است که میدان شهداء نام شهداء را یدک می کشد اما یک عکس یا نمادی از شهید ندارد)،راه اندازی انجمن های خیریه به نام شهداء ، برگزاری یک کنکره بزرگ بزرگداشت شهداء با برنامه های متنوع فرهنگی با رویکرد های جدید اشاره نمود که نتجیه بهتری خواهد داشت. پس عزیزان و مسئولان بیائید با استفاده از رویکرد های جدید فرهنگی و برای رضای خدا ،برای زنده نگه داشتن یاد شهدا و نه بخاطر زنده نگه داشتن نام نهاد و ارگانتان دست به کار بزرگی بزنید تا نتایج واثرات آن برای همیشه در این خطه شهید پرور نمود پیدا کند  و چه خوب گفت یکی از دوستان که شهدا نرفته اند که یادشان را گرامی بداریم آنان رفته اند که راهشان را ادامه دهیم. پس تا دیر نشده همت کنید برای اعتلای این نظام وانقلاب و پاسداری از خونشان و ترویچ فرهنگشان.

والسلام

 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا