یزدفردا :بسیجی و جانباز  دفاع مقدس  شادروان محمود زارع رشکوییه  درگذشت .

به گزارش یزدفردا :روزهایی آغازین سال 93 شادروان محمود زارع رشکوییه براثر عارضه مغزی به کما رفته و در روز 18 فروردین ماه مراقبت های پزشکی بی ثمر بوده و دعوت حق را لبیک گفته و دار فانی را وداع گفت .

حاج محمود زارع از جمله بسیجی های گمنام 14 ساله دفاع مقدس بود که با وجود سن کم در زمان دفاع از مرز وبوم خالصانه حضور یافته و با ادامه تحصیل در مجتمع الغدیر یزد در مواقع لزوم بدون هیچ بهانه ای در اختیار جنگ قرار می گرفت .

وی پس از جنگ  و پس از اتمام تحصیل با خدمت در کانون حراست های استان و همچنین حراست های بنیاد جانبازان و فولاد آلیاژی و بنیاد های فرهنگی کشور به افتخار بازنشستگی زودتر از موعد نائل آمده بود .

هرچند که امثال حاج محمود زارع  ها در ایران کم نبوده و نیستند ولی تک تک آنها سرداران گمنام جنگ تحمیلی بودند که پس از جنگ بدون هیچ سهم خواهی  و با تمام جراحات جسمی که داشتند همچو دیگر مردم ایران برای ساختن ایران تلاش نمودند و در هر سنگری که نیاز شد خدمت نموده و با تحمل تمام سختی های زندگی دم فروبسته و هرگز هیچ مسئولی از آنها یاد نکرد و نام آنها در هیچ کنگره ای برده نشد .

ادای احترام به روح بلند و بی ادعای سربازان 14 ساله خمینی کبیر کمترین کاری است که پس از عروجشان می توان کرد .

روحش شاد و یادش گرامی باد


مراسم های آن مرحوم :
مراسم تشییع  روز سه شنبه 19 فروردین انجام و در آرامگاه ابدیش امامزاده سید محمد رشکوییه به خاک سپرده شد .
مراسم سوم :پنجشنبه 21 فروردین  ساعت 14 الی 18 در مسجد جامع رشکوییه برگزار وسپس بر سرمزار ایشان در جوار امامزاده سید محمد  یادش را گرامی می داریم و مراسم دعای کمیل بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد
جامع رشکوییه به یاد آن عزیز برگزار می شود .
مراسم روضه خوانی یکشنبه 24 فروردین ماه  بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد فاطمیه مارکار برگزار می شود
مراسم هفتم دوشنبه 25 فروردین از ساعت 14 الی 18 در مسجد جامع رشکوییه و سپس مراسم زیارت عاشورا در جوار امامزاده سید محمد رشکوییه  به یادش برگزار می گردد
 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا