فرمانده انتظامي شازند استان مركزي گفت: صيانت از هويت ديني و ارزشي كاربران فضاي سايبري، ضرورتي در ارتقاء كيفي مأموريت هاي پليس فتا است.

سرهنگ "احمدرضا چگيني" فرمانده انتظامي شهرستان شازند در همايش پيشگيري از جرايم سايبري گفت : توسعه روز افزوين زيرساخت هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات در كشور و افزايش كاربران و استفاده كنندگان از اينترنت و ديگر فناوري هاي نوين ، ضرورت ايجاد امنيت لازم در فضاي توليد و تبادل اطلاعات را براي پليس امري بي بديل ساخته است.
وي افزود : نيروي انتظامي به منظور توسعه كمي و كيفي در ارائه خدمت به مردم و در راستاي ايجاد امنيت در فضاي سايبري، تشكيل پليس فتا را ضرورتي بنيادين در اجتماع دانست و با به كار گيري كارشناسان مجرب در اين عرصه وارد شد.
پليس فتا فرماندهي انتظامي استان مركزي از اوايل سال 90 در مركز استان و در سال 92 نيز در شهرستان ساوه با به كارگيري كارشناساني مجرب فعاليت خود را شروع كرده است.
اين پليس در سال 92 موفق شده است در كشفيات جرايم سايبري عملكردي مطلوب داشته باشد و افزايش 220 درصد كشفيات اين گونه جرايم نسبت به مدت مشابه سال گذشته از اقداماتي اين پليس در ايجاد امنيت لازم در بستر فضاي مجازي بوده است.
چگني با اشاره به اهداف تشكيل پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات اضافه كرد : تامين فضاي ساييري، صيانت از هويت ديني و ارزش هاي انساني، حفظ حريم خصوصي افراد و حفظ زيرساخت هاي حياتي كشور در مقابله با حملات الكترونيك و افزايش اعتماد و آسايش خاطر شهروندان در استفاده از بسترهاي نوين فضاي سايبري از اهداف مهم در پليس فتا مي باشد.
وي در ادامه به عوامل موثر در وقوع جرايم سايبري و لزوم ارتقاء فرهنگ استفاده از تجهيزات نوين و رعايت نكات ايمني را مورد اشاره قرار داد و پايين بودن سطح آگاهي كاربران و عدم توجه به توصيه هاي ايمني را در بروز تهديدات فضاي مجازي موثر دانست.
در پايان اين همايش، كارگاه آموزشي آشنايي با مخاطرات فضاي مجازي توسط کارشناس پليس فتا برگزار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا